BBI Yerli #70 | “Trubadoor”

BBI Yerli

Projenizin adı nedir?

Trubadoor.

Projenizin başlangıç tarihi nedir?

01.12.2000

Hangi şehirde yaşıyorsunuz?

İstanbul.

Projenizde yer alan müzisyenler ve diğer katkı sağlayanlar kimler?

Emrah Aydınoğlu: Gitar, Vokal, Synthesizer
Buğra Özçelik :Davul

Grubunuzun tarzı nedir?

Alternative Rock, Electronic, Punk, Grunge.

Projenize benzer müzik grupları/müzisyenler?

Silverchair, Panicroomtakeshit, RATM, Nirvana, Violent Femmes.

Bugüne kadar nerelerde sahne aldınız?

Peyote, Pendor, Karga.

Sahne aldığınız mekanlarda “mental” olarak eksik veya doğru bulduğunuz şeyler nelerdi?

Şu anda çaldığımız mekanlardan memnunuz.

Sahne aldığınız mekanlarda “teknik” olarak eksik veya doğru bulduğunuz şeyler nelerdi?

Performansımızın iyi olması yüzde yüz bize bağlı bir durum. Seneler önce soundcheck bile yapmadan sahne aldığımız mekanlar oldu ve bu da bizi iki kat yıpratan bir durumdu.

Organizasyonlara ilişkin eksik veya doğru bulduğunuz şeyler nelerdir?

Konserlere katılımın yeterince fazla olmadığını düşünüyoruz.

Daha önce festivallerde yer aldınız mı? Bu deneyimlerinizi kısaca anlatır mısınız?

Üniversite şenlikleri hariç (Mimar Sinan, İTÜ, İstanbul Üniversitesi) herhangi bir festivalde yer almadık.

Konserlerinize gelen dinleyici kitleniz “genel olarak” kimlerden oluşuyor? Kitlenizin konserlerden sonraki tepkilerini genellikle neler oluyor?

Genelde sahnede gösterdiğimiz performanstan hiçbir şey anlamadıysak ve kötü bir performansın gerçekleştiğinin farkındaysak, seyircinin olumlu tepkilerinin bir önemi olmaz ve daha iyi performans göstermemiz gerekir.

Sahne aldığınız yerlerden bir ücret alıyor musunuz? Aldığınız ücrete ek olarak size sağlanan yan haklar nelerdir?

Genelde seyircinin katılımı ne kadar fazla olursa alınan ücret artıyor tabii ki. Ama katılım ne kadar yüksek olursa olsun, en iyi şartlarda bile, o gün alınacak ücret müzisyenin geçimine yetmeyecektir.

Kayıtlarda veya sahnede kendi eserlerinizi mi yoksa uyarlama (cover) eserleri mi seslendiriyorsunuz?

Beste, Uyarlama (cover).

 

Projenizde yer alan eserler “tasarım” olarak neyi ifade ediyor?

İki kişiden oluşan bir grubuz. Sound olarak elektronik müziğin grunge ve punk rock ile buluşması diyebiliriz. Synth’ler zaman zaman bir eşlik enstrümanı ve zaman zamanda bi eşlik enstrümanı olarak yer almakta. Gitar enstrümanı ise bildiğimiz punk rock tınılarında, davul da agresif sert bi sound’a sahip.

Uyarlama (cover) eserler hakkında ne düşünüyorsunuz?

Yaptığımız cover eserler oluyor fakat bestelerimize öncelik tanıyoruz.

Yayınlanmış veya yayınlamaya hazır kayıtlarınızı nerelerde gerçekleştirdiniz?

Hücum kayıtları Stüdyo Altı’da, Virüs adlı bestemizi de Game of Records’ta gerçekleştirdik.

Kayıt öncesi ve kayıt deneyimlerinizden bahseder misiniz?

Kayıtları yapmadan önce stüdyoda prova alıyoruz. Çalışmalarımız da stüdyoda çalarak geçiyor.

Miks ve mastering için kimlerle çalışıyorsunuz?

Utku Gerçik.

Provalarınız için kendinize ait bir çalışma ortamınız var mı? Çalışmalarınızı ne kadar sıklıkla sürdürüyorsunuz?

Genelde konserlerden önce daha sık Kadıköy’deki stüdyolarda prova alıyoruz.

Prova ve kayıt stüdyoları hakkında ne düşünüyorsunuz?

Bugüne kadar Kadıköy’de gittiğimiz iyi stüdyolar: Mayday, Game of Records, Stüdyo 6, Drum N Music.

Eserlerinizi hangi platformlarda yayınlıyorsunuz? Bu platformların eksileri ve artıları nelerdir?

Soundcloud, Spotify ve Bandcamp gibi ortamlarda paylaşıyoruz. Bu platformlar arasında bir fark görmüyoruz.

Projenize ilişkin “olumlu” ve “olumsuz” bulduğunuz şeyler nelerdir?

2 kişi olduğumuz için mükemmeliyetçi olmaktan başka çaremiz yok.

Kısa ve uzun vadeli hedefleriniz nelerdir?

Gösterebileceğimiz en iyi performansı sergilemek ve yaratacağımız en iyi müziği yaratmak.

Müzik yarışmaları hakkında ne düşünüyorsunuz? Katıldığınız bir müzik yarışması ve elde ettiğiniz bir derece var mı?

Katılan her grubun canlı performans göstermesi ve ona göre değerlendirme yapılması gerektiğini düşünüyoruz. ”Demo’yu yolladım, ismimi yazmamışlar finale” demek bizim için öğrenilmiş çaresizliktir.

Müzik basını (dijital ve basılı) hakkında ne düşünüyorsunuz?

Müzik eleştirmenleri konusunda daha yeni simaların da katılımının olmasını bekleriz. Çeşitlilik zenginliktir.

Sırasıyla, Dinleyici – Mekanlar – Organizatörler – Müzisyenler ve Diğer kişi/kişilerden beklentileriniz nelerdir?

Her şeyden önce, dinleyicinin konserlere katılımının çok daha fazla olması gerekir. Çünkü işin %90’ı budur. 

Projenize ait sosyal medya hesapları nelerdir?

https://soundcloud.com/trubadoorock

https://trubadoor.bandcamp.com/releases

https://www.facebook.com/uykuasilari

Dinleyiciler, mekanlar veya organizatörler size nerelerden ulaşabilir ve kiminle iletişime geçebilir?

vaccines20@yahoo.com

Kendinize sormak istediğiniz bir soru var mı? Cevabıyla birlikte paylaşabilir misiniz?

Soru: Yaptığınız müzik bu topraklara ait mi?
Cevap: Her önüne gelenin duyduğu bir şey özel olarak neye ait olabilir ki.

Tags: , , , ,

İlginizi Çekebilir

Khruangbin’i neden “dünyalar kadar” seviyoruz?
Menajer Röportajları Vol. 2: MERVE GÜNEŞ

Yazar

Bize Katıl!