BBI Yerli #144 | Balıklar

BBI Yerli

Projenizin adı nedir?

Balıklar

Projenizin başlangıç tarihi nedir?

01.01.2020

Hangi şehirde yaşıyorsunuz?

İstanbul

Projenizde yer alan müzisyenler ve diğer katkı sağlayanlar kimler?

Suat Uğur: Vokal, Gitar
Kutay Ergünbay: Davul
Fazlı Can Kaya: Back-vokal, Gitar, Klavye
Aybars Gülümser: Bas Gitar
Erdi Gökçek: Prodüksiyon

Projenizde yer alan müzisyenlerin geçmişte veya devam eden başka projeleri var mı?

Suat Uğur, Merve Çalkan ile aranjör ve müzisyen olarak çalışmaktadır. Sanatçıya birçok
şarkının üretim sürecinde, sahnede ise elektrik-akustik gitar çalarak ve back vokal ile eşlik
etmektedir. Ayrıca Fazlı Can Kaya,nın “Kalanlar” isimli EP’sinde yer alan “Hayal” adlı parçada
konuk müzisyen olarak gitar çalmış ve Erdi Gökçek’in “Sen Bi Yolunu Bul” şarkısının
düzenlemesini üstlenmiştir.

Kutay Ergünbay, Merve Çalkan’a stüdyo ve sahnede ve davul-cajon çalarak eşlik etmektedir.
Aynı zamanda 2015 yılından beri Emirhan Derindere’ye sahnede ve çeşitli kayıtlarda davul
çalmaktadır.

Fazlı Can Kaya, 2016’dan bu yana kendi parçalarını “Fazlı Kaya” adı ile yayınlamaktadır. Multi-
enstrumentalist olan Kaya, kendi parçaları başta olmak üzere çeşitli sahnelerde ve kayıtlarda
vokal-backvokal ile katkıda bulunmuş ayrıca gitar, bas gitar, klavye, davul ve keman çalmıştır.
Aybars Gülümser, “Geeva Flava” isimli müzik grubunun bas gitaristidir. Aynı zamanda Drum n
Bass adlı stüdyoda “Balıklar” dahil birçok müzisyeni kaydetmiştir. “Geeva Flava”, 2016’dan
bu yana kendi parçalarını yayınlamaktadır.

Erdi Gökçek, 2017 yılından bu yana kendi parçalarını yayınlamaktadır.

Grubunuzun tarzı nedir?

Alternative Rock, Rock

Projenize benzer müzik grupları/müzisyenler?

Foo Fighters, Radiohead, Mor ve Ötesi, Koray Candemir, Vega,

Sahne aldığınız mekanlarda “mental” olarak eksik veya doğru bulduğunuz şeyler nelerdi?

Daha önce başka grup ve sanatçılarla edindiğimiz gözlemlere dayanarak, genel olarak çoğu
mekanın ücret ödemeye yanaşmaması, bunun yanında müziğin değil her zaman satılması
planlanan bilet ve alkolün ön planda olması.

Sahne aldığınız mekanlarda “teknik” olarak eksik veya doğru bulduğunuz şeyler nelerdi?

Gerekli konserin sağlanması için bazı mekanlardaki teknik görevlilerin gerçekten grubu veya
sanatçıyı konforlu hissettirecek yetkinlikte olması.

Olumsuz olarak ise, belli bir tanınırlığa ulaşmamış sanatçı ve gruplar için teknik rider
bilgilerinin çoğunlukla yanlış – eksik iletilmesi veya iletilmemesi.

Daha önce festivallerde yer aldınız mı? Bu deneyimlerinizi kısaca anlatır mısınız?

Sanatçı olarak değil fakat teknik ekip olarak (Suat ve Kutay) yer aldık. Genel olarak normal
konserlerden farkı, kendi kitleniz dışındaki kitle ile de etkileşim durumu mevcut. Eğer birlikte
çalıştığınız grup-sanatçı konserde headliner ise teknik alandaki ihtiyaçlarınız biraz daha kolay karşılanabiliyor.

Kayıtlarda veya sahnede kendi eserlerinizi mi yoksa uyarlama (cover) eserleri mi seslendiriyorsunuz?

Beste.

Yayınlanmış “albüm”, “kısa çalar”, “tekli”leriniz var mı?

“Tam Ortasına” adlı EP’miz 1 Ocak 2020 itibariyle yayında.

Projenizde yer alan eserler “tasarım” olarak neyi ifade ediyor?

Parçalarımız, 2000’lere göz kırpıyor ve Türkçe rock müziğin hiçbir zaman gücünü kaybetmeyeceğini düşünüyoruz.

Uyarlama (cover) eserler hakkında ne düşünüyorsunuz?

Kendi besteni yapmak ile aynı anlamı taşımasa da, başarılı coverla her zaman kendini
dinletmiştir. Bizce başarılı cover; eserin gerçek sahibi yerine cover’layan sanatçı-yorumcu ile
anılmasıdır.

Yayınlanmış veya yayınlamaya hazır kayıtlarınızı nerelerde gerçekleştirdiniz?

Stüdyo Drum&Bass ve İstanbul Bilgi Üniversitesi Santral Kampüsü

Miks ve mastering için kimlerle çalışıyorsunuz?

Miks ve mastering’lerimiz Fazlı Can Kaya tarafından yapıldı.

Provalarınız için kendinize ait bir çalışma ortamınız var mı? Çalışmalarınızı ne kadar sıklıkla sürdürüyorsunuz?

Zaman zaman Drum&Bass provalarımıza ev sahipliği yaptı.

Prova ve kayıt stüdyoları hakkında ne düşünüyorsunuz?

Hepsi yeterli ekipmana sahip olursa daha sağlıklı provalar yapılabilir.

Eserlerinizi hangi platformlarda yayınlıyorsunuz? Bu platformların eksileri ve artıları nelerdir?

Spotify, iTunes, Youtube ve bütün dijital platformlarda.

Projenize ilişkin “olumlu” ve “olumsuz” bulduğunu şeyler nelerdir?

Öncelikle gerçekten sevdiğimiz ve dinlemekten zevk aldığımız tarzda müzik yapıyor olmak.
Aynı zamanda bişeyler üretebiliyor olmak da yaptığımız işi bir hayli sahiplenmemize olanak
tanıyor. Yaptığımız iş içinde fazlasıyla emek barındırıyor fakat tabi ki eksikleri var. Bunun olumsuz bir
tarafından bakacak olursak evet, her zaman daha iyisi olabilir.

Kısa ve uzun vadeli hedefleriniz nelerdir?

Öncelikle Türkçe sözlü rock müzik dinleyicilerine ulaşmak. Konserler ve sosyal medya
aracılığıyla bu bi nebze mümkün görünüyor. İleride ise diğer köklü ve. yeni rock gruplarımız
arasında yerimizi almak.

Müzik yarışmaları hakkında ne düşünüyorsunuz? Katıldığınız bir müzik yarışması ve elde ettiğiniz bir derece var mı?

Müzik yarışmaları birçok sanatçı ve gruba tanınırlık kazandırmıştır. Bu yönden güzel bir
amaca hizmet ettikleri söylenebilir. Biz de bi ara bir yerlere parçalarımızı yollamıştık ama bu
çok uzun zaman önceydi. Yolladığımız kayıtlar canlı değildi o yüzden yayınladığımız ve
yayınlayacağımız parçalara benzediğini söylemek zor.

Müzik basını (dijital ve basılı) hakkında ne düşünüyorsunuz?

İçinde yaşadığımız çağdan ötürü dijital basında destek bulmak daha kolay, hatta sadece
dijitalden birçok kişi istediği kitlenin bir kısmına ulaşabiliyor. Fakat bu durumda jenerasyon
farkını da gözetmek lazım. O yüzden müzik, kültür-sanat dergisi ve gazete okuyucuları her
zamanki yerinde duruyor. Basılı basın da eski gücünden pek bir şey kaybetmiş değil.

Sırasıyla, dinleyici – mekanlar – organizatörler – müzisyenler ve diğer kişi/kişilerden beklentileriniz nelerdir?

Öncelikle dinleyicilerden şarkıları dinlerken onlarda nasıl bir his uyandırdığımızı merak
ediyoruz. Mekanların ve organizatörlerin ise sadece bize değil bu çabayı gösteren herkese
sahip oldukları etkileşim gücünü sorgulamadan önce gereken ilgiyi göstermeleri ve bunu bir
zaman kaybı olarak değil değerlendirme olarak görmelerini bekliyoruz.

Müzik dışında aktif olarak devam ettirdiğiniz mesleğiniz var mı? Devam eden rutin hayatınız ve müzik hayatınız arasındaki dengeyi kısaca anlatabilir misiniz?

Hepimizin başka meslekleri var. Örneğin Suat grafik tasarımcı olarak çalışıyor, Kutay hem
okuluna devam ediyor hem de davul ve gitar teknisyeni olarak çalışmakta. Aybars
stüdyosunda kayıt ve mix yapıyor. Fazlı ise çoğu müzik programına hakim olduğundan
freelance olarak kayıt, edit, mix ve mastering ile uğraşıyor.

Projenize ait sosyal medya hesapları nelerdir?

https://www.facebook.com/bizbaliklar

https://www.youtube.com/baliklar

https://twitter.com/bizbaliklar

https://open.spotify.com/artist/5GcsDYR1T7WWHL0UiEp7cn

Dinleyiciler, mekanlar veya organizatörler size nerelerden ulaşabilir ve kiminle iletişime geçebilir?

Bize sosyal medya hesaplarımızdan ulaşabilir ve Erdi Gökçek ile iletişime geçebilirler.


Müzik grubunuzla Bir Baba Indie Yerli projesine katılmak için linkteki yazıyı okuyup detaylı bilgi alabilirsiniz.

https://www.birbabaindie.com/?p=7491

Tags: , , , , , , ,

İlginizi Çekebilir

Bir Baba Indie Lokal #35: Z Raporu (2019 – 2. Bölüm)
Bir Baba Indie 2019’da Neler Dinledi?

Yazar

Bize Katıl!