BBI Yerli #122 | Anıl Aydın

BBI Yerli

Projenizin adı nedir?

Anıl Aydın

Projenizin başlangıç tarihi nedir?

24.05.2019

Hangi şehirde yaşıyorsunuz?

İstanbul

Projenizde yer alan müzisyenler ve diğer katkı sağlayanlar kimler?

Anıl Aydın – Söz, Müzik, Vokal
Taner Yücel – Prodüktör
Utku Öğüt, Taner Yücel – Aranje

Projenizde yer alan müzisyenlerin geçmişte veya devam eden başka projeleri var mı?

Taner Yücel – Jakuzi, The Raws
Utku Öğüt – Kutu

Grubunuzun tarzı nedir?

Pop, Synth Pop

Projenize benzer müzik grupları/müzisyenler?

Cocteau Twins, Slowdive (Etkilendiğim gruplar)

Bugüne kadar nerelerde sahne aldınız?

Peyote, Tamirane, Bronx (Eski projelerimle)

Sahne aldığınız mekanlarda “mental” olarak eksik veya doğru bulduğunuz şeyler nelerdi?

Eksikler, emeğimizi karşılamayan ücretler (her mekanda değil).
Artılar, müzisyenlere ilgi, alaka.

Sahne aldığınız mekanlarda “teknik” olarak eksik veya doğru bulduğunuz şeyler nelerdi?

Eksiler, ses sistemi, tonmeister eksiklikleri.
Artılar, mekanların kendini yeniliyor olması.

Organizasyonlara ilişkin eksik veya doğru bulduğunuz şeyler nelerdir?

Eksiler, tanıtım eksikliği, organizasyon sorunları.
Artılar, yine müzisyenlere ilgi, alaka.

Daha önce festivallerde yer aldınız mı? Bu deneyimlerinizi kısaca anlatır mısınız?

Demonation Festivali’nde Kutu ile beraber sahne almıştım. Çok güzel bir deneyimdi, organizasyon sorunsuzdu ve gelen kitle de çalan grupların takipçileri olduğundan çok keyifli bir festival olmuştu.

Konserlerinize gelen dinleyici kitleniz “genel olarak” kimlerden oluşuyor? Kitlenizin konserlerden sonraki tepkilerini genellikle neler oluyor?

Henüz bu projemle bir konserim olmadı, daha önceki deneyimlerimden ve DJ setlerimden sonra hep iyi tepkiler aldım. Gelen kitle genelde çaldığım ve yaptığım müziğin takipçisi olmakla beraber, beni hiç tanımayan, müziğimi bilmeyen insanların da geldiği oldu ki sizi bilmeyen insanlara ulaşabilmek ve iyi tepkiler almak çok güzel bir his.

Sahne aldığınız yerlerden bir ücret alıyor musunuz? Aldığınız ücrete ek olarak size sağlanan yan haklar nelerdir?

Çaldığım yerlerden ücret alıyorum, fakat burada (eğer sabit bir kaşeniz yoksa) mekanların ödediği ücretler arasında uçurumlar olabiliyor. Ücretin yanında içecek fişi veriliyor. Son dönemlerde çaldığım mekanlarda hem ücret, hem ilgi/alaka konusunda hiçbir problem yaşamadım. Bu sevindirici bir gelişme, hem mekanlar hem de müzisyenler adına.

Kayıtlarda veya sahnede kendi eserlerinizi mi yoksa uyarlama (cover) eserleri mi seslendiriyorsunuz?

Beste

Yayınlanmış “albüm”, “kısa çalar”, “tekli”leriniz var mı?

Belong (Tekli), 2019

Geçtiğimiz Mayıs ayında ilk teklim olan ‘Belong’u yayınladım. Melankolik, synth pop bir şarkı. Karanlık bir yerlerden geliyor, ve düşsel bir atmosferde geziniyor.

Projenizde yer alan eserler “tasarım” olarak neyi ifade ediyor?

Sözlerden bahsedecek olursak, hem günlük hayatımda, hem de geride bıraktığım hayatımda beni etkileyen, üzerine bir iki laf etmek istediğim şeylerden bahsediyorum. Dolayısıyla aslında çok kişisel bir müzik yaptığımı söyleyebilirim. Tasarım olarak synth’ler beni mutlu ediyor, fakat üretim yaparken tasarıma çok odaklanmıyorum. Zaten işlerini çok sevdiğim prodüktörlerle çalışmak, benim ürettiğim müziğe onların kendinden bir şeyler katması beni çok heyecanlandırıyor.

Uyarlama (cover) eserler hakkında ne düşünüyorsunuz?

Uyarlama eserlere karşı değilim. Bence bu konuda önemli olan şey yorum. Müzisyen uyarladığı esere kendinden, kendi müziğinden bir şeyler kattığında ortaya enfes bir şey çıkabiliyor.

Yayınlanmış veya yayınlamaya hazır kayıtlarınızı nerelerde gerçekleştirdiniz?

Vibes İstanbul

Kayıt öncesi ve kayıt deneyimlerinizden bahseder misiniz?

Kayıt öncesi prodüktörümle beraber şarkıyı son haline getirip, stüdyoya giriyoruz. Yayınladığım teklimin kayıt sürecini Vibes İstanbul’da deneyimleme fırsatım oldu, onlar da bizi evimizde gibi hissettirdiler. Uzun ve sancılı bir süreç olabiliyor kayıt süreci, özellikle de yaptığınız iş konusunda çok titizseniz eğer. Fakat elde ettiğiniz sonuca baktığınızda verilen emeklere değdiğini görüyorsunuz.

Miks ve mastering için kimlerle çalışıyorsunuz?

Mix – Memet İncili
Mastering – Chris Sansom

Provalarınız için kendinize ait bir çalışma ortamınız var mı? Çalışmalarınızı ne kadar sıklıkla sürdürüyorsunuz?

Henüz yok.

Prova ve kayıt stüdyoları hakkında ne düşünüyorsunuz?

Özellikle prova stüdyolarının yetersizliği ve ücretleri yüksekliği üzücü. Keşke daha uzun süre daha makul fiyatlara kiralanabilecek alanlar olsa. Kayıt stüdyoları hakkında bir eleştirim yok.

Eserlerinizi hangi platformlarda yayınlıyorsunuz? Bu platformların eksileri ve artıları nelerdir?

Spotify, Apple Music, iTunes, Deezer gibi platformlardan yayınlıyorum. Bu platformların aslında artıları çok, fakat dinleyiciye ulaşmakta zorlanabiliyorsunuz. Daha önce Soundcloud ve Bandcamp üzerinden paylaşımlar da yapmıştım, bu platformlar daha DIY olduklarından yayınlama öncesi prosedürler daha az.

Projenize ilişkin “olumlu” ve “olumsuz” bulduğunu şeyler nelerdir?

Müthiş insanlarla çalıştım bu projede, bu beni çok şanslı hissettiriyor ve yaptığım müziği istediğim, içime sinen bir şekilde paylaşmamı da sağladı. Olumsuz olarak daha çok dinleyiciye ulaşmak isterdim diyebilirim.

Kısa ve uzun vadeli hedefleriniz nelerdir?

Yakın zamanda bir tekli daha yayınlamayı düşünüyorum. Uzun vadede de müzik yapmaya devam etmek, daha çok üretim ve paylaşım yapmayı hedefliyorum.

Müzik yarışmaları hakkında ne düşünüyorsunuz? Katıldığınız bir müzik yarışması ve elde ettiğiniz bir derece var mı?

Katıldığım bir müzik yarışması yok. Müzisyenlerin tanınması adına güzel platformlar, verilen ödüller de müzisyenlerin kariyerleri adına faydalı olabiliyor.

Müzik basını (dijital ve basılı) hakkında ne düşünüyorsunuz?

Şimdiye kadar ulaştığım yerlerden büyük destek gördüm. Birçok platformun imkansızlıklardan ötürü kapanmış olması üzücü, fakat hala zor da olsa bunu devam ettirenleri görmek de sevindirici. Bu alanda müzik basınına ulaşmak zor olabiliyor diyebilirim. Daha ulaşılabilir, daha yeni ve farklı projelere açık olmaları güzel olurdu.

Sırasıyla, dinleyici – mekanlar – organizatörler – müzisyenler ve diğer kişi/kişilerden beklentileriniz nelerdir?

Dinleyici, dinlesinler hatta bize ulaşsınlar, güzel etkileşimler olsun
Mekanlar, yerli projelere daha çok yer versinler ki bunu zaten yapıyorlar bir süredir
Organizatörler, daha çok event ve festival düzenleyebilirler
Müzisyenler, birbirine destek olsun

Müzik dışında aktif olarak devam ettirdiğiniz mesleğiniz var mı? Devam eden rutin hayatınız ve müzik hayatınız arasındaki dengeyi kısaca anlatabilir misiniz?

Müzik dışında baskı tasarımı ve resim yapıyorum. Aslında müzikle beraber bu üç alan da benim için kendimi ifade edebildiğim birer kanal. Gün içinde yoğunlaştığım kanal(lar) olabiliyor, fakat müzik hepsinin içinde var diyebilirim. Resim yaparken de müzik dinleyip şarkı söylediğim, hatta yazdığım bile olabiliyor.

Projenize ait sosyal medya hesapları nelerdir?

www.instagram.com/linanil

www.facebook.com/anilaydinmusic

Dinleyiciler, mekanlar veya organizatörler size nerelerden ulaşabilir ve kiminle iletişime geçebilir?

Sosyal medya hesaplarımdan ulaşabilirler.


Müzik grubunuzla Bir Baba Indie Yerli projesine katılmak için linkteki yazıyı okuyup detaylı bilgi alabilirsiniz.

https://www.birbabaindie.com/?p=7491

Tags: , , , ,

İlginizi Çekebilir

Dave Mustaine gırtlak kanserine yakalandı
Deus ile “ideal kazanız nedir” psikoterapisi

Yazar

Bize Katıl!