BBI Yerli #206 | Selût 

BBI Yerli

Projenizin adı nedir?

Selût 

Projenizin başlangıç tarihi nedir?

17.01.2019

Hangi şehirde yaşıyorsunuz?

İstanbul

Projenizde yer alan müzisyenler ve diğer katkı sağlayanlar kimler?

Söz, Beste – Selût
Vocal, Guitar – Selût
Klavye – Mert Can Dursun
Bass –  Doğancan Vural
Keman – Saliha Turan – Violin
Prodüktör – Güneş Akyürek
Recording Engineers – Burak Serter, Güneş Akyürek
Mix – Alp Turaç
Mastering – Çağan Tunalı
Kapak Tasarımı – Cosmicnutz

Yönetmen – Ezel Dayı
Sanat Yönetmeni – Selût, Ege Eryalaz
Set tasarımı & Makyaj – Ege Eryalaz
Animasyon  – Cosmicnutz

Projenizde yer alan müzisyenlerin geçmişte veya devam eden başka projeleri var mı?

Güneş Akyürek – Ponza
Mert Can Dursun – Koro ve orkestra şefliği
Saliha Turan – Geeva flava-lagoon (söz&vokal)

Grubunuzun tarzı nedir?

Singer & Songwriter, Jazz, Acoustic

Projenize benzer müzik grupları/müzisyenler?

Gorillaz, Deniz Tekin, Kalben

Bugüne kadar nerelerde sahne aldınız?

TheRockBar (Balıkesir, Akçay), Ponte Vecchio (Floransa, Italya), Dam (Taksim, Istanbul), Ambidexter Gallery (Şişhane, Istanbul)

Sahne aldığınız mekanlarda “mental” veya “teknik” olarak eksik veya doğru bulduğunuz şeyler nelerdi?

Eksi: Performans öncesi mekanın ses ekipmanlarının kontrolünün yapılmamış olması.

Yayınlanmış “albüm”, “kısa çalar”, “tekli”leriniz var mı?

7 Mayıs 2020 de Değerlimin Hikayesi İllüstrasyon/Müzikal kompozisyon serimin ilk parçası “Sahiden” i yayınladım. Kapak tasarımı ayrıca bu serinin ilk illüstrasyonu. O dönemde çizimlerimde kurduğum dünyanın bir fon müziğine ihtiyaç duyduğunu hissettiğim anda hikaye genişlemeye başladı. O dönemde yaşadığım her olayı çizimlerime aktarırken bir yandan parçalar oluşmaya başladı. Çizimlerdeki tekrar eden karakterler gerçek hayattaki insanların yerini aldı.

 

Projenizde yer alan eserler “tasarım” olarak neyi ifade ediyor?

“Sahiden” in ve sonrasında gelecek olan parçalarımın görsel açıdanda ses kadar güçlü bir sunumunu yapmayı amaçlıyorum. Sahiden de gitar ve vokal dışında dış mekan seslerini de kendim gittiğim yerlerden kayıt etmiştim, parçada kullanmamın nedeni görsellerin müzik ile uyumunu daha da desteklemekti. Klipteki animasyon ile desteklenmiş karakterler tamamen parçanın illüstrasyonundaki karakterlerdi ve hikayenin birer anlatıcısı görevini üstlenmelerini istedim.

Yayınlanmış veya yayınlamaya hazır kayıtlarınızı nerelerde gerçekleştirdiniz?

Babajim Istanbul
Tarla Records Istanbul

Kayıt öncesi ve kayıt deneyimlerinizden bahseder misiniz?

Parça vokal ve akustik gitar olarak Babajım stüdyolarında kayıt edildi. İlk kayıt deneyimimdi. Sonrasında parçada çalışmak istediğimiz müzisyenlere eriştik ve Tarla Records da ayrı ayrı enstrüman kayıtlarını yaptık.

Miks ve mastering için kimlerle çalışıyorsunuz?

Mix – Alp Turaç
Mastering – Çağan Tunalı

Provalarınız için kendinize ait bir çalışma ortamınız var mı? Çalışmalarınızı ne kadar sıklıkla sürdürüyorsunuz?

Provalarımı evimde yapıyorum. İlham gelince bir şeylerin başına oturuyorum diyebilirim. Onun dışında sıklıkla dinlediğim parçaları yeniden çalarak elimi ve sesimi çalıştırıyorum.

Kısa ve uzun vadeli hedefleriniz nelerdir?

Görsel sunumum üzerine çalışmalarım devam edecek, müzikal olarak daha fazla yetenekli güzel insanla tanışmak ve birlikte çalışmak istiyorum. Sahneye çıkmak istiyorum yeniden en yakın zamanda.

Sırasıyla, dinleyici – mekanlar – organizatörler – müzisyenler, müzik basını ve diğer kişi/kişilerden beklentileriniz nelerdir?

Dinleyiciden tam olarak bir beklentim yok, zaten müziği onların içindeki anıları, hisleri tazelemek ve depreştirmek için yapıyorum. Dinledikten sonra hissedilen şeylerin bana yazılması çok hoşuma gidiyor.

Müzik basınından, organizatörlerden ve mekanlardan biraz daha yeni isimlere açık olmalarını bekliyorum. Takipçi sayılarının aktarılan hissiyatla bir alakası olmadığını herkes biliyor ama işler o şekilde yürümüyor gördüğüm kadarıyla maalesef. Bir çok sanatçı profiline o an yoğunluk olmadığı için fırsatlardan mahrum kalıyor. Özellikle Türkiye müzik piyasasında bir şeylere takılı kalma huyu var ve bu çok üzücü. Burada tutunamayıp yurt dışında anında keşfedilen sonradan burda o kişinin başarısı üzerinden reklam yapılması mesela sürekli yaşanan bir şey.. bu durum tamamen on yargı ve orijinalliği görememek (copycat) ile alakalı görüşümce.

Müzik dışında aktif olarak devam ettirdiğiniz mesleğiniz var mı? Devam eden rutin hayatınız ve müzik hayatınız arasındaki dengeyi kısaca anlatabilir misiniz?

Freelance illüstratör olarak çalışıyorum. Hayatım çizmek üzerine ilerliyor sürekli, bu durumda sürekli farklı şeylerin gözümden aktarımını gereksinim kılıyor. Müziğimin çıkış noktası da bu zaten, çizimlerim ve müziğim birbiriyle sarmaş dolaş ilerliyor 🙂

Projenize ait sosyal medya hesapları nelerdir?

Instagram: @adeselute
Twitter: @adeselute
Youtube:
https://www.youtube.com/channel/UClrs5bVgTG53S5m5Ppsn-zA

Dinleyiciler, mekanlar veya organizatörler size nerelerden ulaşabilir ve kiminle iletişime geçebilir?

Güneş Akyürek: tarlarecords@gmail.com
Selût: selin.turku.birben@gmail.com


Müzik grubunuzla/projenizle BBI Yerli projesine katılmak için detaylı bilgi:

https://www.birbabaindie.com/bbi-yerli

Tags: , , , ,

İlginizi Çekebilir

Kings of Convenience, yeni albümü Peace or Love’dan ikinci teklisini yayınladı
Tüm klişelerine rağmen “Californian Soil” güzel bir albüm

Yazar

Bize Katıl!