BBI Yerli #92 | Büşra Aştı

BBI Yerli

Projenizin adı nedir?

Büşra Aştı

Projenizin başlangıç tarihi nedir?

18.05.2016

Hangi şehirde yaşıyorsunuz?

İstanbul

Projenizde yer alan müzisyenler ve diğer katkı sağlayanlar kimler?

Büşra Aştı: Gitar, Vokal, klavye, ses mühendisi, prodüktör, şarkı yazarı

Projenizde yer alan müzisyenlerin geçmişte veya devam eden başka projeleri var mı?

Büşra Aştı 2011’de kurulan Sprint in Mind adında dark jazz besteler üreten grupla 2 sene çalışmıştır. Grubun çalışmaları Youtube’da yayınlanmıştır.

Grubunuzun tarzı nedir?

Alternative Rock, Country, Indie

Projenize benzer müzik grupları/müzisyenler?

Hindi Zahra, Joan Baez, Norah Jones

Bugüne kadar nerelerde sahne aldınız?

Kaset Mitanni, Gitar Cafe

Kayıtlarda veya sahnede kendi eserlerinizi mi yoksa uyarlama (cover) eserleri mi seslendiriyorsunuz?

Beste, Uyarlama (cover)

Yayınlanmış “albüm”, “kısa çalar”, “tekli”leriniz var mı?

2016 yılında ilk teklim ‘Hayatta Kalmam Lazım’ı yayınladım. Ardından 2 yıllık süreçte 5 tekli daha yayınladım. Sırasıyla, ‘Unusual Courtesy’, ‘Late Night Vibe’, ‘Kalbim Beni Dinle’, ‘Lighthouse, ‘He Doesn’t Care About Me’

Projenizde yer alan eserler “tasarım” olarak neyi ifade ediyor?

Tasarım aslında uzun süredir farklı gruplarla çalışarak biriktirdiğim ama bir türlü yansıtamadığım duygularımı aslında tek başına kalarak üretme ihtiyacıyla kendiliğinden oluştu. Gitar çalıyorum, şarkılarımı gitar ile yazıyorum daha sonra düzenleme aşamasında gelişiyor değişiyor. Sözlerde çok farklı konulardan etkilenebiliyorum, bazen bir bilgisayar oyunu -Lighthouse şarkısını Life is Strange oynadıktan sonra yazdım- bazen hayatın mücadelesi, bazen bir kırgınlık olabiliyor. İstediğim, üretirken, içime işleyen biriken kendiliğinden oluşan o duygu durumlarını ifade etmek. Bu toplumsal bir konu da olabilir bir aşk hikayesi de.

Uyarlama (cover) eserler hakkında ne düşünüyorsunuz?

Yayınladığım cover eserler var, sahnede de çaldım ama ben olabildiğince kendi ürettiklerimi yayınlamayı zaman harcamayı üstüne çalışmayı tercih ediyorum.

Yayınlanmış veya yayınlamaya hazır kayıtlarınızı nerelerde gerçekleştirdiniz?

Spotify’da yayınladığım çalışmalarımı evde kaydettim.

Kayıt öncesi ve kayıt deneyimlerinizden bahseder misiniz?

Şarkılar uzun süre benimle birlikteler aslında. Genelde sözleri yolda uzun yürüyüşlerim sırasında yazıyorum ve bu yüzden yalnız yürümeye çok önem veririm. Benim için önemli bir motivasyon kaynağı sakin sakin yürümek ve düşünmek. O günlerden birinde eve geliyorum ve tamamen plansız şarkıyı oluşturmaya başlıyorum. Daha sonra düzenlemesi için daha teknik bir çalışma yapıyorum. Bir süre sonra da kayıt ve mix süreci başlıyor ve bu genelde o dönemki ruh halime bağlı olarak değişiyor.

https://www.youtube.com/watch?v=D92M6-H8GWw

Miks ve mastering için kimlerle çalışıyorsunuz?

Mix ve mastering ses mühendisliği mezunu olduğum için kendim yapıyorum. Bir arkadaşım belli parçaların mastering ve mix süreçlerinde katkı sağladı.

Provalarınız için kendinize ait bir çalışma ortamınız var mı? Çalışmalarınızı ne kadar sıklıkla sürdürüyorsunuz?

Evdeki küçük çalışma alanımı kendime göre düzenledim, düzenli olarak çalışıyorum. İtü Miam’da müzik okuyorum okulda da çalışma ve kendimi geliştirme imkanım oluyor.

Prova ve kayıt stüdyoları hakkında ne düşünüyorsunuz?

Çok değerliler benim için, 15 yaşından itibaren çalışmaya başladığım o stüdyolar bana çok şey kattı, bu bir etkileşim biçimi ve sürmeli ve herkes bu kaynaktan beslenmeli.

Eserlerinizi hangi platformlarda yayınlıyorsunuz? Bu platformların eksileri ve artıları nelerdir?

Spotify, Youtube vb. pek çok platformda yayınlıyorum. İnsanlara ulaşmak çok kolay değil bu platformlarda bu bir eksik olabilir.

Projenize ilişkin “olumlu” ve “olumsuz” bulduğunu şeyler nelerdir?

Tek başıma olmam hem olumlu hem olumsuz. Tek başıma herşeyi yükleniyorum, şarkı yazma, düzenleme, kaydetme, mix, mastering, yayın ve bu biraz yorucu. Ama bir yandan da tamamen beni yansıtıyor.

Kısa ve uzun vadeli hedefleriniz nelerdir?

Daha fazla üretmek daha iyi üretmek daha iyi ifade etmek.

Müzik yarışmaları hakkında ne düşünüyorsunuz? Katıldığınız bir müzik yarışması ve elde ettiğiniz bir derece var mı?

Lisede bütün müzik yarışmalarına katıldım. Daha sonra katılmadım. Müzik ile yarışma fikri çok cazip gelmiyor ama pek çok insanın buluşması anlamında da çok değerli, yarışıyorum hissine kapılmadan müzik üretilirse aslında keyifli denebilir. Ama müzik ve yarışmak fikri bana göre değil.

Sırasıyla, dinleyici – mekanlar – organizatörler – müzisyenler ve diğer kişi/kişilerden beklentileriniz nelerdir?

Büyük hedefler olmalı belki de, daha özenilmiş üstüne düşünülmüş organizasyonlar, yıllarca hatırlanacak festivaller.

Müzik dışında aktif olarak devam ettirdiğiniz mesleğiniz var mı? Devam eden rutin hayatınız ve müzik hayatınız arasındaki dengeyi kısaca anlatabilir misiniz?

Mimarlık mezunuyum aktif olarak mesleğimi sürdürüyorum. İTÜ MIAM’da müzik yüksek lisansı yapıyorum. Çok yorucu bir süreç yaşıyorum diyebilirim. Bu sırada her fırsatta gitar çalıyorum ama daha fazla zaman yaratmak isterim kendi müzik çalışmalarım için.

Projenize ait sosyal medya hesapları nelerdir?

facebook.com/busraastimusic

instagram.com/busraasti

open.spotify.com/artist/busraaasti

soundcloud.com/busra-asti

Dinleyiciler, mekanlar veya organizatörler size nerelerden ulaşabilir ve kiminle iletişime geçebilir?

Benimle geçebilirler. busraasti@gmail.com

Müzik grubunuzla Bir Baba Indie Yerli projesine katılmak için linkteki yazıyı okuyup detaylı bilgi alabilirsiniz.

https://www.birbabaindie.com/?p=7491

Tags: , , , , , , ,

İlginizi Çekebilir

“Biz ne çalacağımızı, siz de ne dinleyeceğinizi bilmiyorsunuz!”
Bir Baba Indie ile Başköşe #3 – Hedonutopia

Yazar

Bize Katıl!