BBI Yerli #164 | Akapum

BBI Yerli

Projenizin adı nedir?

Akapum

Projenizin başlangıç tarihi nedir?

21 Ağustos 2019

Hangi şehirde yaşıyorsunuz?

Ankara

Projenizde yer alan müzisyenler ve diğer katkı sağlayanlar kimler?

Evren – Voka, gitar, armonika

İlker Emre – Gitar

Çağ – Bas

Murat – Davul

Ejder Çankayalı: Mix&Mastering&Ton&Tonmaistering

Kayahan Kaya: Artworks

Midasın Kulaklığı Stüdyoları – Erkan Tatoğlu

Projenizde yer alan müzisyenlerin geçmişte veya devam eden başka projeleri var mı?

Evren’in 90’lı yılların sonunda Ankara’da bazı punk gruplarında çaldı söyledi. Bir yandan da son bir buçuk yıldır pandemi öncesinde ara ara Haymatlos Mekan ve Araftafaray’da tek başına akustik dinletiler veriyordu.

İlker 2000’lerin başında Bedroomdrunk adlı bir grupta çalıyordu.

Çağ, 2000’lerde Dengesiz Herifler’deydi. Şimdilerde de bir yandan Katil Goril adlı projesiyle meşgul.

Murat’ın 2yıl ABD’de ve 4-5 yıl da Türkiye’de çeşitli bar gruplarında tecrübesi var.

Grubunuzun tarzı nedir?

Punk rock, folk rock, post punk

Projenize benzer müzik grupları/müzisyenler?

Henüz oturmuş bir soundumuz yok, bu soruyu pas geçelim.

Bugüne kadar nerelerde sahne aldınız?

Akapum olarak 11 Ocak 2020’de ilk kez Haymatlos Mekan’da sahne aldık. Yine ilk konserlerini veren Ankara kökenli İstanbullu Post Punk grubu Kaos da konuğumuz oldu. Yine bu tayfayla İstanbul rövanşına hazırlanıyorduk ki pandemi patladı.

Sahne aldığınız mekanlarda “mental” olarak eksik veya doğru bulduğunuz şeyler nelerdi?

Haymatlos Mekan’da bu anlamda her şey şahaneydi.

Sahne aldığınız mekanlarda “teknik” olarak eksik veya doğru bulduğunuz şeyler nelerdi?

Teknik açıdan bir sorun yoktu. Bizden sonra sahne alan Kaos’un performansının sonlarına doğru ses sistemi biraz yorulmuştu ama büyük bir sorun değildi. Soundcheck ve konser sırasında tonmaisterimiz Ejder Çankayalı ile işbirliği yapan teknik personelin yaklaşımı gayet olumluydu. İsteklerimizin yerine gelmesinin yanı sıra değerli dokunuşları ve yorumlarıyla bizi olumlu anlamda da etkilediler.

Organizasyonlara ilişkin eksik veya doğru bulduğunuz şeyler nelerdir?

Grup olarak “Organizasyonlar” olarak nitelendirebileceğimiz pek bir tecrübemiz yok.

Daha önce festivallerde yer aldınız mı? Bu deneyimlerinizi kısaca anlatır mısınız?

Grup elemanlarının daha önceki gruplarıyla yer aldığı festivaller olsa da Akapum ile böyle bir deneyimimiz henüz olmadı.

Konserlerinize gelen dinleyici kitleniz “genel olarak” kimlerden oluşuyor? Kitlenizin konserlerden sonraki tepkilerini genellikle neler oluyor?

Söylediğimiz gibi şu ana kadar bir konserimiz oldu. Kaos ile olan önemliydi.  Konserimiz şu an ikisi de epey yaş almış, birbiriyle iç içe geçmiş veya birbirinin ardılı iki jenerasyondan “eski dostlar”ın güzel bir buluşmasıydı. 90’ların başından bu yana Konur sokak-Meclis Parkı-Mini Bar üçgeninde gelişen bir şehir kültürünün parçası olan ve birbirini uzun zamandır görmeyen dostlarla hep birlikte eğlendik. Genele oranla daha az olsa da tanımadığımız, bilmediğimiz görece genç bir tayfa da vardı. Konser sonrasında da hemen herkes olumlu yorumlarda bulundu.

Sahne aldığınız yerlerden bir ücret alıyor musunuz? Aldığınız ücrete ek olarak size sağlanan yan haklar nelerdir?

Konserimize giriş ücretsizdi. İstanbul’dan gelen konuklarımızın yol masrafları dışında herhangi bir ödeme almadık. Gönlümüzce yiyip içtik.

Kayıtlarda veya sahnede kendi eserlerinizi mi yoksa uyarlama (cover) eserleri mi seslendiriyorsunuz?

Bestelerimizi kaydediyoruz. Konserimizde yarı yarıya beste ve covera yer verdik. Daha sonraki konserlerimiz beste ağırlıklı olacak. Son yayınladığımız tekli Nazım Hikmet’in İsviçre Dğları adlı şiirinden uyarlandı.

Yayınlanmış “albüm”, “kısa çalar”, “tekli”leriniz var mı?

3 tekli yayınladık. Yürü La!, Balta ve İsviçre Dağları. Çok yakında “Telaş” adlı şarkımız, Veys Çolak ve Peyk’ten İrfan Alış’ın önayak olduğu 15-20 grubun şarkılarının yer alacağı bir dayanışma albümünde yer alacak.

Projenizde yer alan eserler “tasarım” olarak neyi ifade ediyor?

Başladığımızda “yeni şarkı yaptıkça kaydedelim ve yayınlayalım” dedik. Şimdiye kadar çoğunlukla Evren’in punk rock soundundaki bazı şarkılarını çalıştık. Bazı akustik şarkılar da var sırada. Öte yandan İlker’den de kaydedeceğimiz besteler geliyor.  Tasarım ve müzikal olarak şimdiye kadar yayınladığımız 3 şarkının bir bütünlüğünden söz edemeyiz. Bu şarkılarda da ana trafik hakkındaki yorumlarımız dışında birbirimizin yaptığına pek müdahale etmedik. Yayınladığımız şarkıların mix & masteringlerini yapan Ejder Çankayalı  ve görsellerini hazırlayan Kayahan Kaya da şarkıları kendi hissettikleri,  deneyimleri ve zevkleri doğrultusunda yorumluyor. Dahil olan herkesin içtenlikle katkısını sunduğu bir şeyler üretmeye çalışıyoruz.

Uyarlama (cover) eserler hakkında ne düşünüyorsunuz?

Çok güzel de olabiliyorlar, berbat da olabiliyorlar. Her şarkı gibi. Bizce anahtar kelime: içtenlik.

Yayınlanmış veya yayınlamaya hazır kayıtlarınızı nerelerde gerçekleştirdiniz?

İki şarkımızın davul kayıtlarını yaptığımız Midas’ın Kulaklığı dışında, çoğunlukla Ejder Çankayalı’nın ev stüdyosunda ve her birimizin evinde.

Kayıt öncesi ve kayıt deneyimlerinizden bahseder misiniz?

Güle oynaya kayıda başlıyoruz, güle oynaya bitiriyoruz ve aynı şekilde dinliyoruz. Genelde sarhoş da oluyoruz.

Miks ve mastering için kimlerle çalışıyorsunuz?

Ejder Çankayalı. O iyi ki hep bizimle.

Provalarınız için kendinize ait bir çalışma ortamınız var mı? Çalışmalarınızı ne kadar sıklıkla sürdürüyorsunuz?

Pandemi öncesi düzenli olarak Cult ve Stüdyo Dead House ‘da çalışıyorduk. Şu sıralar stüdyoda bir araya gelmiyoruz.

Prova ve kayıt stüdyoları hakkında ne düşünüyorsunuz?

Bizim hakkımızda ne düşünüyorlarsa Allah onlara on katını versin 🙂 Güzel yerler, özveriyle çalışıyorlar.

Eserlerinizi hangi platformlarda yayınlıyorsunuz? Bu platformların eksileri ve artıları nelerdir?

Spotify ve Youtube. Her ikisinin de erişiminin kolay olması büyük bir artı. Ama sizi bilen dinleyen kitlenin dışında birilerine ulaşmak ve ana akım isimlerin arasından sıyrılmak bu mecralarda zor görünüyor.

Projenize ilişkin “olumlu” ve “olumsuz” bulduğunu şeyler nelerdir?

Grup olarak birlikte çalışmaya yeni alışmıştık. Stüdyo çalışmalarında özellikle şarkıların trafiklerine ilişkin fikir alış verişi ve canlı çalarken gelişen doğal yorumlar müziğimizi geliştiriyordu. Ancak pandemi sonrası stüdyoda bir araya gelmiyoruz. Öte yandan online olanaklar sayesinde yeni şarkılar kaydetmeye ve yayınlamaya devam ediyoruz. Belki bu dönemde yayınladığımız şarkılar, yeniden bir arada çalmaya başladığımızda bambaşka yerlere gidecek. Mevcut durum bu anlamda olumsuz etkiliyor.

Kısa ve uzun vadeli hedefleriniz nelerdir?

Kısa ve uzun vadede tüm dünyayı bir bok çukurunda görüyoruz.

Müzik yarışmaları hakkında ne düşünüyorsunuz? Katıldığınız bir müzik yarışması ve elde ettiğiniz bir derece var mı?

Grup olarak da, bireysel olarak da hiç katılmadık. Uzak bir alan bize.

Müzik basını (dijital ve basılı) hakkında ne düşünüyorsunuz?

İyi birer radyo dinleyicisiyiz. Onun dışında takip ettiğimiz pek bir şey yok.

Sırasıyla, dinleyici – mekanlar – organizatörler – müzisyenler ve diğer kişi/kişilerden beklentileriniz nelerdir?

Dinleyiciler şahane, müzik dinlemeye ve sevdikleri müzisyenleri diğer insanlara tanıtmaya devam etsinler. Mekanlar, organizatörler konusunda şu durumda kimseden bir şey beklemiyoruz.

Müzik dışında aktif olarak devam ettirdiğiniz mesleğiniz var mı? Devam eden rutin hayatınız ve müzik hayatınız arasındaki dengeyi kısaca anlatabilir misiniz?

Evet hepimizin kendince yaptığı işler var. Normal şartlar altında gayet dengeli bir durumda gidiyor. Zamanımınızın bir kısmını müziğe ayırabiliyor, gerektiğinde haftada birkaç gün bir araya gelebiliyoruz. Önümüzdeki dönem nasıl olacak o biraz belirsiz.

Projenize ait sosyal medya hesapları nelerdir?

instagram.com/akapumband

facebook.com/akapumband

Dinleyiciler, mekanlar veya organizatörler size nerelerden ulaşabilir ve kiminle iletişime geçebilir?

instagram.com/akapumband adresinden iletişime geçebilirler

Kendinize sormak istediğiniz bir soru var mı? Cevabıyla birlikte paylaşabilir misiniz?

“Akapum” ne demektir? Arıyoruz tarıyoruz yok…

“Akapum” Evren’in kendisinde bir sahne adı aradığı günlerde bir buçuk yaşında olan oğlunun durmadan tekrar ettiği bir kelimeydi. Bir anlamının olup olmadığını, eğer varsa günün birinde bunu öğrenip öğrenemeyeceğimizi bilmiyoruz. Kulağımıza hoş geldi, daha sonradan gruba evrildiğimizde de grubun adı oldu.


Müzik grubunuzla/projenizle BBI Yerli projesine katılmak için detaylı bilgi:

https://www.birbabaindie.com/?p=7491

Tags: , , , , , , ,

İlginizi Çekebilir

Ev Sohbetleri, Bir Baba Indie YouTube kanalında!
Bloc Party solisti Kele, solo projesiyle yeni parçasını yayınladı

Yazar

Bize Katıl!