BBI Yerli #163 | Haybe

BBI Yerli

Projenizin adı nedir?

Haybe

Projenizin başlangıç tarihi nedir?

15.01.2017

Hangi şehirde yaşıyorsunuz?

İstanbul

Projenizde yer alan müzisyenler ve diğer katkı sağlayanlar kimler?

Adnan Enes Kaya – Gitar, Geri Vokal

Tahir Çiftçi – Gitar, Vokal

Eren Erdal Yılmaz – Davul

Yusuf Can Çapar – Bas Gitar, Geri Vokal

Grubunuzun tarzı nedir?

Rock

Projenize benzer müzik grupları/müzisyenler?

merhababensokak, Deden, Ogün Sanlısoy

Bugüne kadar nerelerde sahne aldınız?

Dorock XL, IF Performance Hall, Mask Live, Eski Beyrut Beyoğlu, Caravan Bar Beyoğlu, Redrock Bar Beyoğlu, Yuri Gagarin Bar, Woodstock, Hayal Kahvesi

Sahne aldığınız mekanlarda “mental” olarak eksik veya doğru bulduğunuz şeyler nelerdi?

Mekanların geneli ismi duyulmamış hiç bir sanatçıya kaşe vermiyor. Dinleyicilerin bile gelip gelmemesini müzisyenin sorumluluğu olarak görüyor.

Artı yönleri ise sahne arkasında hiç olmazsa yardımcı “olabilir miyiz?” diye sorabiliyorlar.

Sahne aldığınız mekanlarda “teknik” olarak eksik veya doğru bulduğunuz şeyler nelerdi?

İstisnalar hariç ses sitemleri için hiç bir mekan özenmiyor, teknik bir sıkıntı yaşamadan konsere başlayıp bitirmek mucize gibi.

Artı yönleri ise bütün mekanlarda genel olarak sound check işi ciddiye alınıyor.

Organizasyonlara ilişkin eksik veya doğru bulduğunuz şeyler nelerdir?

Eğer bir organizasyonda yer almak istiyorsanız ilk olarak organizasyonun belirlediği kadar bileti satıp organizasyona vermeniz gerekiyor. Henüz bir istisnaya rastlamadık. Bu kadar saçma bir sistemin içinde pek bir artı göremesekte organizasyonu yapan kişiler genel olarak sanatçılarla sürekli ilgileniyor durumda oluyorlar.

Daha önce festivallerde yer aldınız mı? Bu deneyimlerinizi kısaca anlatır mısınız?

2019 Gezginfest Van’da yer aldık. Ancak festival bir kaç saçma sebepten iptal edildi ve sahneyi gerçekleştiremedik.

https://www.youtube.com/watch?v=LOXtlxj577c

Konserlerinize gelen dinleyici kitleniz “genel olarak” kimlerden oluşuyor? Kitlenizin konserlerden sonraki tepkilerini genellikle neler oluyor?

14-45 yaş arası genellikle rock müzik dinlemeyi seven insanlar dinleyici kitlemizi oluşturuyorlar. Kişisel eleştiriler hariç grubun bütününü ele alan kötü bir eleştiri ile hiç karşılaşmadık diyebilirim. Çoğunlukla enerjimizin çok güzel olduğunu söylüyorlar.

Kayıtlarda veya sahnede kendi eserlerinizi mi yoksa uyarlama (cover) eserleri mi seslendiriyorsunuz?

Beste, Uyarlama (cover)

Yayınlanmış “albüm”, “kısa çalar”, “tekli”leriniz var mı?

2018 yılında iki adet tekli yayınladık “Azad Et” ve “Tan Vakti” isimlerinde. sonrasında 2020 yılı Haziran ayında “Kaçmam Lazım” adında bir albüm yayınladık.

Projenizde yer alan eserler “tasarım” olarak neyi ifade ediyor?

Gruptaki tüm enstrumanların eşit derecede önemi olsa da, gitar müziği yaptığımızı düşündüğümüz için gitar riff’leri ve sololarına biraz daha önem veriyoruz diyebilirim.

Uyarlama (cover) eserler hakkında ne düşünüyorsunuz?

Cover eser çalmak, başkasının şarkısını aynı şekilde sahnede icra etmek değildir. O şarkıyı detaylarıyla ele alıp “biz olsak nasıl çalardık” diye düşünerek yeniden düzenleme yapmaktır diye düşünüyoruz. Bir noktada cover eser çalmak mecburiyet gibi geliyor, çünkü dinleyici kitlesi henüz ismi duyulmamış bir grubun/sanatçının şarkılarını dinlerken sıkılabiliyor ve konserde dinleyiciyi bağlamak açısından bir kaç cover eser çalınması gerekebiliyor.

Yayınlanmış veya yayınlamaya hazır kayıtlarınızı nerelerde gerçekleştirdiniz?

Şarkılarımızı kayıt stüdyosunda elimizden geldiğince profesyonel olarak alıp bir prodüksiyon şirketi aracılığı ile dijital dağıtımı yapıyoruz.

Kayıt öncesi ve kayıt deneyimlerinizden bahseder misiniz?

Kayıtlardan önce kayını alacağımız şarkıları bu aşamaya hazırlamak uzun zaman alıyor. Albüm kaydetmek üzerinden anlatmak gerekirse; albüm kaydı başlamadan önce 3-6 ay kadar bir zaman gece gündüz kendi stüdyomuzda şarkıları düzenleyip kusursuz hale getirmeye çalışıyoruz. Bittiğine ikna olduğumuz noktada kayıt aşamasına geçiyoruz ve yaklaşık 1-2 hafta süren bir kayıt süreci sonunda şarkıları mix-mastering işlemi için stüdyoya bırakıyoruz.

Miks ve mastering için kimlerle çalışıyorsunuz?

Şarkılarımızın mix ve mastering aşamaları kayıt aldığımız stüdyoda gerçekleşiyor. İşinde profesyonel olduğuna emin olduğumuz kişiler tarafından yapılan mix mastering işlemlerinde zaman zaman bizlerde küçük fikirler sunarak güzel bir sonuç çıkarmaya çalışıyoruz.

Provalarınız için kendinize ait bir çalışma ortamınız var mı? Çalışmalarınızı ne kadar sıklıkla sürdürüyorsunuz?

Kendimize ait bir çalışma ortamımız var ve kendimizi çok şanslı sayıyoruz bu konuda. Haftada en az 2-3 gün bütün günümüzü çalışmaya ayırıyoruz.

Prova ve kayıt stüdyoları hakkında ne düşünüyorsunuz?

Anlam veremediğimiz bir şekilde pahalı olan prova ve kayıt stüdyolarına bir yere kadar mecbur olduğumuzu düşünüyoruz.

Eserlerinizi hangi platformlarda yayınlıyorsunuz? Bu platformların eksileri ve artıları nelerdir?

Şarkılarımız bütün dijital platformlarda yayınlanıyor. Genelinin kötü yanı ücretli olup herkes tarafından erişilemiyor olması.

Projenize ilişkin “olumlu” ve “olumsuz” bulduğunu şeyler nelerdir?

Olumlu yönleri 4 kişinin tek bir şey iş emek vermesi ve sonucunda hepimizin ortak amaç için birbirimize destek olup çalması diyebilirim.

Olumsuz yanı ise bu 4 kişinin her zaman koordine olamaması ve bir kişinin yaptığı bir sorumsuzluğun bedelini hepimizin ödemesi.

Kısa ve uzun vadeli hedefleriniz nelerdir?

Kısa vadede en yakın zamanda bir albüm daha çıkarmak diyebilirim. Uzun vadede ise Türkiyede geri planda kalmış olan rock müziği yeniden her yerde insanlara dinletmek ve bu piyasa ismi geçen gruplardan olmak asıl hedefimiz.

Müzik yarışmaları hakkında ne düşünüyorsunuz? Katıldığınız bir müzik yarışması ve elde ettiğiniz bir derece var mı?

Müzik yarışmalarının genelinde adalet sağlanmadığını hem katıldığımız hem izlediğimiz yarışmalarda gördük. Bu konu hakkında çok çok uzun konuşulabilir. Ancak genel olarak müzik yarışmalarının daha çok artmasını ve adaletli bir şekilde yürütülmesini istiyoruz.

Müzik basını (dijital ve basılı) hakkında ne düşünüyorsunuz?

Artık her şey dijital ortamda daha kolay olduğu için basılı medyada belki göremeyeceğimiz karşılığı ve geri dönüşü dijital medyada görebiliyoruz.

Sırasıyla, dinleyici – mekanlar – organizatörler – müzisyenler ve diğer kişi/kişilerden beklentileriniz nelerdir?

Dinleyicilerin sevip dinlediği grup ve müzisyenlerin, ellerinden geldiği kadar konserlerine gitmelerini bekliyoruz. Organizatörler, bir organizasyon yaparken müzisyenin haklarını bu kadar geri plana atmamalarını bekliyoruz. Müzisyenlerden ise tek beklentimiz üretmeleri ve asla pes etmemeleri.

Projenize ait sosyal medya hesapları nelerdir?

Instagram, Twitter ve Youtube’dan bizlere haybeofficial olarak ulaşabilirsiniz.

instagram.com/haybeofficial

twitter.com/haybeofficial

Dinleyiciler, mekanlar veya organizatörler size nerelerden ulaşabilir ve kiminle iletişime geçebilir?

Sosyal medya hesaplarımızdan grup elemanlarına direkt olarak ulaşabilirler.

Kendinize sormak istediğiniz bir soru var mı? Cevabıyla birlikte paylaşabilir misiniz?

Kendimize sormak istediğimiz soru şu “Emeğinizin karşılığını aldığınızı düşünüyor musunuz?”

Cevabımız ise kesinlikle “Hayır”.

İnsanlar eskiden olduğu gibi yeni çıkan müzik gruplarına ve sanatçılara ilgiyle yaklaşmıyor. Medya ise tamamen kalıplaşmış şekilde insanların önüne her zaman aynı şeyleri çıkardığı için, bizlere asla yer ayrılmıyor ve biz kendi sesimizi kendi imkanlarımızda duyurmaya çalışıyoruz. Bir albümü hazırlamak, kaydetmek, yayınlayacak bir şirket bulmaki klibini çekmek ve diğer sıkıntılarla uğraşmak yetmezmiş gibi bir de bütün bunlar bittikten sonra bu sefer insanların önüne kendi imkanlarımızda sunmaya çalışmak bizleri oldukça yoruyor ve yıpratıyor.


Müzik grubunuzla/projenizle BBI Yerli projesine katılmak için detaylı bilgi:

https://www.birbabaindie.com/?p=7491

Tags: , ,

İlginizi Çekebilir

Yeni Washed Out albümünden taze videolu tekli: “Time to Walk Away”
Glass Animals’ın yeni albümünden bir tekli daha geldi: “Heat Waves”

Yazar

Bize Katıl!