BBI Yerli #110 | Limbus

BBI Yerli

Projenizin adı nedir?

Limbus

Projenizin başlangıç tarihi nedir?

10.11.2016

Hangi şehirde yaşıyorsunuz?

10.11.2016

Projenizde yer alan müzisyenler ve diğer katkı sağlayanlar kimler?

İstanbul

Projenizde yer alan müzisyenlerin geçmişte veya devam eden başka projeleri var mı?

Baturalp Şentürk – Gitar, Vokal
Bora Aygen – Gitar, Geri Vokal, Prodüktör
Fatih Can Oklay – Bas Gitar
Mert Eke – Klavye, Efektler
Murat Alcal – Davul

Grubunuzun tarzı nedir?

Bora Aygen ve Fatih Can Oklay’ın ”Bizar” adlı grup projesi bulunmakta.

Projenize benzer müzik grupları/müzisyenler?

Rock, Art Rock, Progressive Rock, Psychedelic Rock

https://www.youtube.com/watch?v=fCR0uftAQhY&list=PLVXPUf_pBj1Ca0ywsAMrLZQSJ5nmpKpIm&index=2&t=0s

Bugüne kadar nerelerde sahne aldınız?

Woodstock, Arsen Lupen, Peyote, Drck TXM, İKÜ Müzik Festivali, Kent FM Canlı Yayını.

Sahne aldığınız mekanlarda “mental” olarak eksik veya doğru bulduğunuz şeyler nelerdi?

Artılar: Bazı sahneler amatör gruplara destek oluyor ve sahne şansı veriyor.
Eksiler: Kimi zaman maddi sıkıntılar yaşanıyor. Grupların tanıtımlarının baştan savma yapılıyor.

Sahne aldığınız mekanlarda “teknik” olarak eksik veya doğru bulduğunuz şeyler nelerdi?

Ekipmanlar çoğunlukla eski ve yetersiz. Sesten sorumlu görevlilerin yeterli tecrübesi yok.

Organizasyonlara ilişkin eksik veya doğru bulduğunuz şeyler nelerdir?

Tanıtım eksiklikleri baş sorun. Hiç bir zaman yeterli insana ulaşamıyoruz.

Daha önce festivallerde yer aldınız mı? Bu deneyimlerinizi kısaca anlatır mısınız?

Bugüne kadar katıldığımız tek festivalin düzenlenmesini biz üstlendik. Teknik aksaklıklar da yaşandı. Fakat genel olarak iyi hissettirdi ve günün sonunda bize iyi bir anı bıraktı.

Konserlerinize gelen dinleyici kitleniz “genel olarak” kimlerden oluşuyor? Kitlenizin konserlerden sonraki tepkilerini genellikle neler oluyor?

Çoğunlukla arkadaşlarımız destek oluyor. Bizi ilk defa dinleyenlerden de iyi geri bildirimler almaktayız.

Sahne aldığınız yerlerden bir ücret alıyor musunuz? Aldığınız ücrete ek olarak size sağlanan yan haklar

nelerdir?

Kesilen bilet miktarı üzerinden aldığımız fiyatlar bu sahneler için tabi yeterli değil, bunu göz ardı edemeyiz. Fakat asıl problemin hala yeterli dinleyiciye ulaşamamaktan geçtiğini düşünmekteyiz.

Kayıtlarda veya sahnede kendi eserlerinizi mi yoksa uyarlama (cover) eserleri mi seslendiriyorsunuz?

Beste, Uyarlama (cover)

Yayınlanmış “albüm”, “kısa çalar”, “tekli”leriniz var mı?

Tekli: Bomba

İki kısımdan oluşan parçamızın adı Bomba. 2019, Mart ayında yayımlanan parçamızın söz dili türkçe olmakla beraber eleştirel bir karaktere sahip. Merak edip dinleyenlere keyifli dinletiler dileriz.

Projenizde yer alan eserler “tasarım” olarak neyi ifade ediyor?

Bizim için söz ve melodi ayrılmaz ikili, birbirini kuvvetlendiren iki kavram. Farklı şeylerden bahsetmeleri mümkün değil. Değindiğimiz konular ise genel olarak grup elemanlarının hayatlarında beğendikleri eserler, bakış açıları, eleştirileri ele almakla beraber özellikle toplumsal farkındalık yaratmayı amaçlıyor.

Uyarlama (cover) eserler hakkında ne düşünüyorsunuz?

Grupların kendi sahne tecrübelerini arttırmak için en iyi yol olduğunu düşünüyoruz. Bununla birlikte kendi benliklerini keşfetmelerini ve bu yoldan gitmeleri arzumuz olur.

Yayınlanmış veya yayınlamaya hazır kayıtlarınızı nerelerde gerçekleştirdiniz?

Kayıtlarımız, finansal dezavantajlardan dolayı ev ortamında kaydedildi.

https://www.youtube.com/watch?v=TxcIAsz3iqA

Kayıt öncesi ve kayıt deneyimlerinizden bahseder misiniz?

Kayıt öncesi şarkılarımız, konsept olarak kurgulandıktan sonra beste aşamasında iken çok fazla şekil değiştirmekte. Kısacası uzun bir deneme yanılma sürecinden sonra kayıt aşamasına geçiyoruz.

Miks ve mastering için kimlerle çalışıyorsunuz?

Grubumuzun solo gitaristi, grup adına profesyonel destekte bulunmaktadır.

Provalarınız için kendinize ait bir çalışma ortamınız var mı? Çalışmalarınızı ne kadar sıklıkla sürdürüyorsunuz?

Ev ortamında oluşturduğumuz hali hazırda bir çalışma ortamımız mevcut. Haftada en az bir gün prova olması şartı ile bir gün de beyin fırtınası olarak adlandırabileceğimiz çalışmalarımızı sürdürmekteyiz.

Prova ve kayıt stüdyoları hakkında ne düşünüyorsunuz?

Prova stüdyoları gün geçtikçe pahalılaşırken sunduğu hizmet kalitesi ile arasında uçurum farklar oluşmaya başladı. Kayıt stüdyoları ise finansal anlamda, maddi özgürlüğe sahip olamayan amatör oluşumlara pek şans tanımamakta.

Eserlerinizi hangi platformlarda yayınlıyorsunuz? Bu platformların eksileri ve artıları nelerdir?

Eserlerimizi Spotify, iTunes, Soundcloud, Deezer, Youtube gibi platformlardan yayımlamaktayız. Her birinin kendi içerisinde olumlu ve olumsuz olarak adlandırabileceğimiz yanları mevcut.

Projenize ilişkin “olumlu” ve “olumsuz” bulduğunu şeyler nelerdir?

Grup içerisinde bir aile gibiyiz, en önemlisi de bu.

Kısa ve uzun vadeli hedefleriniz nelerdir?

Kısa vadeli hedefimiz, daha fazla insana sesimizi ve benliğimizi ulaştırabilmek ve proje aşamasında olan eserlerimizi yayımlayabilmek.

Uzun vadeli hedefimiz ise örnek aldığımız grupların arasında bir gün anılabilmek.

Müzik yarışmaları hakkında ne düşünüyorsunuz? Katıldığınız bir müzik yarışması ve elde ettiğiniz bir derece var mı?

Katıldığımız bir müzik yarışması bulunmamakta. Ne yazık ki, bu yarışmaların geçerliliğine ve değerlerine pek inanmıyoruz.

Müzik basını (dijital ve basılı) hakkında ne düşünüyorsunuz?

Dijital müzik basını, yeni grupları ve müzisyenleri tanıtmak ve yorumlamak amacıyla kurulsa da, bu konuda eksik kalmaktadırlar.

Sırasıyla, dinleyici – mekanlar – organizatörler – müzisyenler ve diğer kişi/kişilerden beklentileriniz nelerdir?

Dinleyicilerin kişisel zevklerine karışmaksızın, sadece sesini duyurmaya çalışan sanatçılara destek olmalarını diliyoruz. Ne kadar hayal olsa da, mekanların müziğe ve müzisyenlere daha az ticari gözle bakılmasını diliyoruz. Günün sonunda elbette bu işten herkes kar etmekte… Organizatörlerin etraflarında oluşturdukları bu “kolektif” çalışmaları, tanımadıkları müzisyenler ile hayata geçirmelerini diliyoruz. Müzisyenler ise bu yola çıkarken yaşadıkları zorlukları unutmazsa, onları takip eden nesillere daha çok destek olabilirler.

Müzik dışında aktif olarak devam ettirdiğiniz mesleğiniz var mı? Devam eden rutin hayatınız ve müzik hayatınız arasındaki dengeyi kısaca anlatabilir misiniz?

Grubumuzda 3 inşaat mühendisi, 1 endüstri mühendisi ve 1 ses mühendisi bulunmakta. Rutin hayatımız ile müzik hayatımızı dengelemek adına yeri geldiğinde bireysel olarak özel hayatlarımızdan zamansal fedakarlıklar yapmak durumunda kalabiliyoruz.

Projenize ait sosyal medya hesapları nelerdir?

Instagram: https://www.instagram.com/limbusband/
Twitter: twitter.com/limbustheband
Youtube: youtube.com/channel/UCbu8ka2hS4i_A3Qfko9lQig
Spotify: spotify.com/artist/limbus

Dinleyiciler, mekanlar veya organizatörler size nerelerden ulaşabilir ve kiminle iletişime geçebilir?

Sosyal medya hesaplarımızdan bize rahat bir şekilde ulaşmaları mümkün. E-posta yoluyla ulaşmak isteyenler için adresimiz; limbusthebandofficial@gmail.com

Kendinize sormak istediğiniz bir soru var mı? Cevabıyla birlikte paylaşabilir misiniz?

“Ülkemizde neden dinleyici kitlesi olduğu halde Psychedelic Progressive Rock yeteri kadar sevgi görmüyor?”

Maalesef biz de bilmiyoruz, bu sebeple sizlere sormak istiyoruz.


Müzik grubunuzla Bir Baba Indie Yerli projesine katılmak için linkteki yazıyı okuyup detaylı bilgi alabilirsiniz.

https://www.birbabaindie.com/?p=7491

Tags: , , , , , , , , ,

İlginizi Çekebilir

Dolu Kadehi Ters Tut’tan albüm öncesi son single!
Yeni Jakuzi videosu “Toz” yayında!

Yazar

Bize Katıl!