BBI Yerli #117 | SODA

BBI Yerli

Projenizin adı nedir?

SODA

Projenizin başlangıç tarihi nedir?

09.01.2001

Hangi şehirde yaşıyorsunuz?

İstanbul

Projenizde yer alan müzisyenler ve diğer katkı sağlayanlar kimler?

Candaş Ergezen – Vokal
Okan Can Taşkın – Gitar
Orkun Akdik – Gitar
Cenkay Üstün – Bas
Orkun Uluocak – Davul

Projenizde yer alan müzisyenlerin geçmişte veya devam eden başka projeleri var mı?

Hayır, SODA hepimizin ilk ve tek projesi.

Grubunuzun tarzı nedir?

Alternative Rock, Indie, Rock

Projenize benzer müzik grupları/müzisyenler?

Duman, Mor ve Ötesi, Yüksek Sadakat, Gripin, Kargo.

Bugüne kadar nerelerde sahne aldınız?

İstanbul: Monc Bar, Line Bar, Ekşi Limon, Shaft Bar, Buddha Bar, Jazz Stop
Marmaris: Davy Jones’s
İzmir: Dungeon Bar
Muğla: Mabolla Bar, Jeronimo Bar

Sahne aldığınız mekanlarda “mental” olarak eksik veya doğru bulduğunuz şeyler nelerdi?

Bar sahiplerinin müzikten ve müzisyenin dilinden pek anlamadığı aşikar. Bu noktada iletişim problemleri yaşayabiliyor, kendimizi ifade etmekte ve emeğimizin karşılığını almakta zorlanabiliyoruz.

Sahne aldığınız mekanlarda “teknik” olarak eksik veya doğru bulduğunuz şeyler nelerdi?

Konser salonları dışında canlı müzik yapılan barlarda genellikle ses sistemi problemleriyle karşılaşıyoruz. Aynı zamanda yetkin olmayan kişiler tonmaister olarak görev aldığından verimli bir sound yakalamak kolay olmuyor.

Daha önce festivallerde yer aldınız mı? Bu deneyimlerinizi kısaca anlatır mısınız?

Üniversite yıllarındayken Muğla Üniversitesi festivalinde çalardık. Bunun dışında FantaMania, KASDAV ve Rock’n Dark gibi festival tarzı yarışmalara katılarak birçok derece elde ettik.

Konserlerinize gelen dinleyici kitleniz “genel olarak” kimlerden oluşuyor? Kitlenizin konserlerden sonraki tepkilerini genellikle neler oluyor?

18 yaşından 45 yaşa kadar farklı olgunlukta dinleyicilerimiz var. Genellikle sahne enerjimizden etkileniyor ve bizi samimi bulduklarını iletiyorlar.

Sahne aldığınız yerlerden bir ücret alıyor musunuz? Aldığınız ücrete ek olarak size sağlanan yan haklar nelerdir?

Açıkçası barlardan aldığımız ücretler son derece düşük. Özellikle albümünüz ve hazır bir kitleniz yok ise bu işten para kazanmak mümkün değil. Yan hak olarak 3’er bira fişini sayabiliriz. 🙂

Kayıtlarda veya sahnede kendi eserlerinizi mi yoksa uyarlama (cover) eserleri mi seslendiriyorsunuz?

Beste, Uyarlama (cover)

Yayınlanmış “albüm”, “kısa çalar”, “tekli”leriniz var mı?

Seviyor, Sevmiyor – 2019

Projenizde yer alan eserler “tasarım” olarak neyi ifade ediyor?

SODA ilk single albümleri olan “Seviyor – Sevmiyor” da en temel insan duygularından biri olan “aşk”a gönderme yaptı. Günümüz dünyasında diğer her şey gibi çok çabuk tüketilen aşk, varlığında insana kendini en iyi hissettiren duygu olduğu gibi, kaybedildiğinde ağrısı da bir o kadar büyük oluyor. SODA albümde bulunan şarkıları ile bu iki tezat duyguyu birbiri ile karşılaştırıyor ve dinleyicilerine iki uçtaki farklı duyguyu hissettirmeyi hedefliyor.

Uyarlama (cover) eserler hakkında ne düşünüyorsunuz?

Sanatçıların kısa süre içerisinde tanınırlığını artırması açısından olumlu buluyoruz. Doğru parça seçimi ve yaratıcı / gruba uygun bir icra şekli güzel iş yapar.

Yayınlanmış veya yayınlamaya hazır kayıtlarınızı nerelerde gerçekleştirdiniz?

BETA Records.

Kayıt öncesi ve kayıt deneyimlerinizden bahseder misiniz?

Kayıtlarımızı BETA Records’un Kadıköy’deki stüdyosunda gerçekleştiriyoruz. Son derece profesyonel ve yardımcı olmaya hazır bir ekiple çalışıyoruz.

Miks ve mastering için kimlerle çalışıyorsunuz?

BETA Records.

Provalarınız için kendinize ait bir çalışma ortamınız var mı? Çalışmalarınızı ne kadar sıklıkla sürdürüyorsunuz?

İstanbul Kartal’da kendimize ait bir stüdyomuz var. Haftada en az 2 kez buluşup hem beste hem de cover çalışmaları yapıyoruz.

Prova ve kayıt stüdyoları hakkında ne düşünüyorsunuz?

Pek çoğu kalitesiz hizmet sunuyor, içerideki yalıtım, havalandırma, ses sistemi ve enstrumanlar kötü. Ancak tabii ki içlerinde işini iyi yapanlar da var. Amatör ve kendine ait stüdyosu olmayan gruplar açısından son derece önemli yeri var bu stüdyoların. Ancak rahat bir çalışma ve yaratıcılık için en iyisi zaman baskınızın olmadığı bir stüdyodur. Yani kendi stüdyonuz. 🙂

Eserlerinizi hangi platformlarda yayınlıyorsunuz? Bu platformların eksileri ve artıları nelerdir?

Spotify, Apple Music, Fizzy, Youtube

Projenize ilişkin “olumlu” ve “olumsuz” bulduğunu şeyler nelerdir?

Parçalarımıza güveniyor ve yaptığımız işi seviyoruz. Şu ana kadar yeterli seviyede PR yapamadığımızdan istediğimiz kitlelere ulaşamadık ancak bunun için yeni stratejiler geliştiriyoruz.

Kısa ve uzun vadeli hedefleriniz nelerdir?

Sürekli yeni besteler üretip insanlarla paylaşmak, konserler vermek, etkin bir sosyal medya yönetiminin de yardımıyla 2020’ye kadar müzik piyasasında adımızı duyurmak. 3 yıl içerisinde de müzik piyasasında kendine sağlam yer edinmiş ve aranan bir müzik grubu haline gelmek istiyoruz.

Müzik yarışmaları hakkında ne düşünüyorsunuz? Katıldığınız bir müzik yarışması ve elde ettiğiniz bir derece var mı?

Genç müzisyenler için son derece olumlu bakıyoruz ancak içlerinde adil bir süreç sürdüren çok az. Biz KASDAV 2005’de 4 dalda birincilik (En iyi beste, vokal, cover, grup) kazandık. Rock’n Dark 2006’da Türkiye ikincisi olduk.

Müzik basını (dijital ve basılı) hakkında ne düşünüyorsunuz?

Zamanla daha fazla yer edinmek istiyoruz.

Sırasıyla, dinleyici – mekanlar – organizatörler – müzisyenler ve diğer kişi/kişilerden beklentileriniz nelerdir?

Coşkuyla dinlesin – şans versin – destek olsun – takdir etsin

Müzik dışında aktif olarak devam ettirdiğiniz mesleğiniz var mı? Devam eden rutin hayatınız ve müzik hayatınız arasındaki dengeyi kısaca anlatabilir misiniz?

Her birimizin müzik dışında sürdürdüğü asıl meslekleri var. Örneğin Candaş (ben) ve Okan İK Müdürüyüz özel sektörde. Aramızda armatörlük yapan var, demir – çelik işiyle uğraşan var, otomobil piyasasında çalışan var. İş hayatı oldukça yoğun, dolayısıyla müzik konusunda bizi maalaesef kısıtlıyor. Ancak müzik bizim tutkumuz ve bir şekilde ona hakettiği ilgiyi göstermek için elimiziden geleni yapıyoruz.

Projenize ait sosyal medya hesapları nelerdir?

Instagram: instagram.com/sodamuzik
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCZn1FNT0JWqvMYgVjWspyiw
Facebook: facebook.com/sodamusicband
BETA Records: youtube.com/channel/UC1JOzTH7z2QGuL8LOuB0CXA

Dinleyiciler, mekanlar veya organizatörler size nerelerden ulaşabilir ve kiminle iletişime geçebilir?

Candaş Ergezen: 0530 173 08 74 / candas.ergezen@gmail.com

Bunun dışında BETA Records üzerinden ya da sosyal medya hesaplarımız üzerinden ulaşabilirler.


Müzik grubunuzla Bir Baba Indie Yerli projesine katılmak için linkteki yazıyı okuyup detaylı bilgi alabilirsiniz.

https://www.birbabaindie.com/?p=7491

Tags: , , , , , , ,

İlginizi Çekebilir

One Love Festival 15’in programı açıklandı!
RFA’dan “ara dönem” EP’si: Bloodlust of the Doll Witch

Yazar

Bize Katıl!