BBI Yerli #89 | Onat Önol

BBI Yerli

Projenizin adı nedir?

Onat Önol

Projenizin başlangıç tarihi nedir?

01.10.2014

Hangi şehirde yaşıyorsunuz?

İstanbul

Projenizde yer alan müzisyenler ve diğer katkı sağlayanlar kimler?

Onat Önol – Gitar, Vokal, Prodüksiyon, Kayıt
Taylan Turan – Davullar (Canlı)
Batu Çetinkaya – Mixing, Mastering

Projenizde yer alan müzisyenlerin geçmişte veya devam eden başka projeleri var mı?

The Replicants, Gurup Şurup (90’lar güzel zamanlardı)

Grubunuzun tarzı nedir?

Lo-Fi Indie / Dream Pop / Slowcore / Midwest Emo / Shoegaze

Projenize benzer müzik grupları/müzisyenler?

Mount Eerie, Have A Nice Life, Red House Painters, Bedhead, Neutral Milk Hotel

Bugüne kadar nerelerde sahne aldınız?

Karga Bar, Ren Sahne, İTÜ (Elektronik Müzik Günleri), Bantmag Bina, Dunia, Tight Aggressive

Sahne aldığınız mekanlarda “teknik” olarak eksik veya doğru bulduğunuz şeyler nelerdi?

Bazı mekanlarda ekipmanlar eski ve bozuk olmasından dolayı ses konusunda sorunlar olabiliyor. Listelediğim mekanların çoğunda böyle bir sorun yoktu ancak kötü bir soundcheck sonrası hem müzisyenin morali bozulabilir hem de dinleyicinin konserden aldığı keyif daha zayıf kalabilir. Müzik, yapısı gereği duygulara çok bağlı, bu yüzden teknik sıkıntıların müzisyenin mental yapısını bozması performansını negatif bir yönde etkileyebiliyor.

Daha önce festivallerde yer aldınız mı? Bu deneyimlerinizi kısaca anlatır mısınız?

Hayır, henüz yer almadım. İlerde bir festivalde çalmayı da isterim.

Sahne aldığınız yerlerden bir ücret alıyor musunuz? Aldığınız ücrete ek olarak size sağlanan yan haklar nelerdir?

Evet, temsili bir ücret aldım son birkaç konserimde. Yalnız bu ücret, genelde etkinlik için ayrılan toplam bütçenin çok küçük bir miktarı oluyor. Yakın zamanda çalmayı çok istediğim bir mekandan yol paramı karşılamayacak kadar komik bir teklif aldığım için çok moralim bozuldu mesela. Mekana beni dinlemeye gelen üç kişi benim aldığımdan fazlasını bırakıp çıkıyor. Bence bu durum sanatçılar için adil değil.

Kayıtlarda veya sahnede kendi eserlerinizi mi yoksa uyarlama (cover) eserleri mi seslendiriyorsunuz?

Beste

Yayınlanmış “albüm”, “kısa çalar”, “tekli”leriniz var mı?

Please – 2015 (Albüm)
Tired of Me – 2015 (Albüm)
The City – 2016 (Albüm)
A Place to Stay – 2016 (Tekli)
Seeing People Differently – 2017 (Tekli)
Not Too Easy – 2018 (Tekli)
Everyone Asked About You – 2018 (Tekli)

Projenizde yer alan eserler “tasarım” olarak neyi ifade ediyor?

Özellikle yeni albümüm Everyone Asked About You’da üstünse fazlasıyla durduğum, fakat her eserimde de esintileri bulunan konulardan biri insanların içinde bulunduğu ve hızı günden güne yükselen bir “bağlan-terket” döngüsü. Hepimizin hayatında bir insan sirkülasyonu var ve bu ister istemez kurduğumuz ilişkilerin değersizleşmesine ve belli kalıplara oturmasına yol açıyor.

Yayınlanmış veya yayınlamaya hazır kayıtlarınızı nerelerde gerçekleştirdiniz?

Evde. Bazen vokalleri banyoda kaydediyorum.

Kayıt öncesi ve kayıt deneyimlerinizden bahseder misiniz?

Şarkı yazma döngüm genelde rastgele bir anda başlıyor. Bir nakarat olur veya aklımda oluşan bir melodi olur, bunu nerede olursam olayım bir şekilde kaydetmeye çalışıyorum. Sonra bu melodinin üstünde durup asıl parçanın kendisini yazıyorum. Stüdyolara gereksiz bir miktarda para bayılıp hoşuma gitmeyen gereksiz “temiz” bir kayıt elde edeceğime evde kendi şartlarımda D.I.Y bir şekilde “idare eder” bir kayıt edinmeyi hem tercih ederim, hem müziğime bunun daha uygun olduğu görüşündeyim.

Miks ve mastering için kimlerle çalışıyorsunuz?

Yeni albümüm Everyone Asked About You için Batu Çetinkaya ile çalıştık. Onu delirtmeme rağmen bence fazla hoş bir sonuç elde ettik. 

Eserlerinizi hangi platformlarda yayınlıyorsunuz? Bu platformların eksileri ve artıları nelerdir?

Öncelikle albümlerimi Bandcamp’te yayınlamayı tercih ediyorum. Distrokid aracılığıyla da çoğu platformda mevcut. (Spotify, Apple Music, Tidal vb.) Ancak düşük ses kalitesinden dolayı albümlerimi Soundcloud’a yüklememeye karar verdim.

Kısa ve uzun vadeli hedefleriniz nelerdir?

Ben üretmeye devam etmeyi planlıyorum. İlerledikçe görürüz.

Müzik basını (dijital ve basılı) hakkında ne düşünüyorsunuz?

Özellikle son yıllarda müzik basınının bazı konularda ilerlediğini, bazı konulardaysa gerilediğini düşünüyorum. Öncelikle, sunum ve makale kalitesi olarak artık batı sitelerinden çok bir farkı kalmadı bizim sitelerin. Fakat özellikle okunma sayılarının pek ilerlediğini düşünmüyorum. Bu büyük olasılıkla kitlenin de çoğunlukla kaymış olduğu YouTube vb platformlara müzik basınının girmemiş olmasından kaynaklı bir durum. Özellikle batıdaki kanalların son yıllarda izlediği politika bana kalırsa örnek alınabilirdi. Bunun haricinde, olan platformların da bu sorunları çözmek yerine kendi “tayfalarından” olan bir grup insanı öne çıkarma çabasına girmesi bu durumu iyileştirmedi elbette.

Sırasıyla, dinleyici – mekanlar – organizatörler – müzisyenler ve diğer kişi/kişilerden beklentileriniz nelerdir?

Dinleyici – Dinlesin.
Mekanlar – Mekanlasın.
Organizatör – Organize etsin.
Müzisyenler – Müzisyenlesin.

Projenize ait sosyal medya hesapları nelerdir?

spotify.com/artisot/onatonol

onatonol.bandcamp.com

facebook.com/OnatOnolMusic

instagram.com/onatonol

Dinleyiciler, mekanlar veya organizatörler size nerelerden ulaşabilir ve kiminle iletişime geçebilir?

Sosyal medya hesaplarından bana ulaşabilirler.

– – –

Müzik grubunuzla Bir Baba Indie – Yerli projesine katılmak için linkteki yazıyı okumanız yeterli. 

https://www.birbabaindie.com/?p=7491

Tags: , , , ,

İlginizi Çekebilir

10 Soru 1 Playlist | Melike Şahin
Hedonutopia’nın yeni albümü “Yakamoz Sandalı” yayında!

Yazar

Bize Katıl!