BBI YERLİ #85 | Par’ya

BBI Yerli

Projenizin adı nedir?

Par’ya

Projenizin başlangıç tarihi nedir?

10.02.2015

Hangi şehirde yaşıyorsunuz?

Ankara

Projenizde yer alan müzisyenler ve diğer katkı sağlayanlar kimler?

Faik Demirdilek – Davul, perküsyon
Canberk Bulut – Bas, synth
Batu İman – Vokal, gitar
Sercan Aydemir – Menajer

Grubunuzun tarzı nedir?

Deneysel/Progresif Rock

Projenize benzer müzik grupları/müzisyenler?

Radiohead, Depeche Mode, Tool, King Crimson

Bugüne kadar nerelerde sahne aldınız?

If Performance Hall Ankara, Peyote Nevizade, Peyote Eskişehir, Route Sahne

https://youtu.be/KimvtoxgLsQ

Sahne aldığınız mekanlarda “teknik” olarak eksik veya doğru bulduğunuz şeyler nelerdi?

Eksiler: Sesçilerin sisteme yeterince hakim olmaması, ekipmanların yetersiz veya eski olması

Organizasyonlara ilişkin eksik veya doğru bulduğunuz şeyler nelerdir?

Etkinliklerde birbirine uzak tarzda müzisyen ve grupların birlikte sahne alması, mekanların tanıtım konusunda yetersiz ve ilgisiz olması

Konserlerinize gelen dinleyici kitleniz “genel olarak” kimlerden oluşuyor? Kitlenizin konserlerden sonraki tepkilerini genellikle neler oluyor?

Genelde üniversite öğrencilerinden oluşan bir kitlemiz var. Müziğimizin sıra dışı olduğunu düşünüyorlar.

Sahne aldığınız yerlerden bir ücret alıyor musunuz? Aldığınız ücrete ek olarak size sağlanan yan haklar nelerdir?

Şehirdışı konserlerimizde transfer, konaklama ve yemek ücretlerimiz genelde karşılanmıyor, konser ücretleri prova masraflarını karşılamaya dahi yetmeyebiliyor.

Kayıtlarda veya sahnede kendi eserlerinizi mi yoksa uyarlama (cover) eserleri mi seslendiriyorsunuz?

Beste, Uyarlama (cover)

Yayınlanmış “albüm”, “kısa çalar”, “tekli”leriniz var mı?

İlk kısaçalarımız “Oldugum Gibi”yi 2017 yılında yayınladık. İkinci kısaçalarımız “Kayboluş”u ve son teklimiz “Girdap”ı 2018 yılında kaydedip aynı yıl dinleyiciye sunduk. Kayboluş EP’sinde, tematik çalışarak birbirinden farklı tarzlarda şarkıları bir konu üzerinde birleştirmeyi amaçladık. Girdap teklisinde ise kliple birlikte dinleyiciyi bir karadeliğin içine çekiliyormuş hissine ulaştırmayı amaçladık.

Projenizde yer alan eserler “tasarım” olarak neyi ifade ediyor?

Şarkılarımızda bir tema çerçevesinde çalışmayı önemsiyoruz. Sözlerimiz bu temanın felsefi ve edebi temellendirmelerini içerirken bestelerimiz de dinleyiciyi tema hissiyatında bir yolculuğa çıkarıyor.

Uyarlama (cover) eserler hakkında ne düşünüyorsunuz?

Konserlerimizde dinlenme kaygısı gütmeden kendi bestelerimizi çaldığımız gibi, uyarlama ve icra etme arasında büyük bir fark olduğunu düşünüyoruz. Yaptığımız uyarlamalarda şarkının orijinal yapısını bozmadan bazı dinamiklerini değiştirmeye çalışıyoruz.

Yayınlanmış veya yayınlamaya hazır kayıtlarınızı nerelerde gerçekleştirdiniz?

Retro Yapım

Kayıt öncesi ve kayıt deneyimlerinizden bahseder misiniz?

Stüdyoda ve evde şarkıyı son haline getirip kayıtlara başlıyoruz.

Miks ve mastering için kimlerle çalışıyorsunuz?

Anıl Güzeldere

Provalarınız için kendinize ait bir çalışma ortamınız var mı? Çalışmalarınızı ne kadar sıklıkla sürdürüyorsunuz?

Kendimize ait bir ortamımız yok, haftada birkaç gün stüdyoda vakit geçiriyoruz.

Prova ve kayıt stüdyoları hakkında ne düşünüyorsunuz?

Genel olarak prova odalarının akustik dizaynından veya ekipmanların kalitesizliğinden rahatsızız. Prodüktörlerin de her tarza uygun iş çıkaramadığını düşünüyoruz.

Eserlerinizi hangi platformlarda yayınlıyorsunuz? Bu platformların eksileri ve artıları nelerdir?

Tüm dijital platformlarda yayınlıyoruz ancak Türkiye kökenli bir grup olmamızdan ötürü yeterince gelir elde edemediğimizi düşünüyoruz.

Kısa ve uzun vadeli hedefleriniz nelerdir?

2019 yılında bir albüm çıkarmayı planlıyoruz.

Müzik yarışmaları hakkında ne düşünüyorsunuz? Katıldığınız bir müzik yarışması ve elde ettiğiniz bir derece var mı?

Müzik yarışmalarının adını duyuramayan gruplara ve müzisyenlere yardımcı olduğunun farkındayız fakat müziğin yarıştırılmasına karşıyız.

Müzik basını (dijital ve basılı) hakkında ne düşünüyorsunuz?

Müzik basınının daha fazla prim uğruna yeni ve alternatif grupları desteklemediğini düşünüyoruz.

Sırasıyla, dinleyici – mekanlar – organizatörler – müzisyenler ve diğer kişi/kişilerden beklentileriniz nelerdir?

Dinleyicilerin müziği bir tüketim ürünü olarak görmemeleri ve estetik değerinin farkına varmalarını, mekan ve organizatörlerin müzisyenleri bir bankamatik gibi görmemelerini, müzisyenlerin de bu duruma karşı kabullenici ve tepkisiz kalmamalarını bekliyoruz.

Müzik dışında aktif olarak devam ettirdiğiniz mesleğiniz var mı? Devam eden rutin hayatınız ve müzik hayatınız arasındaki dengeyi kısaca anlatabilir misiniz?

Hepimiz öğrenciyiz. Müzik, hayatımızın büyük bir kısmını oluşturuyor.

Projenize ait sosyal medya hesapları nelerdir?

instagram.com/officialparya
youtube.com/parya
facebook.com/paryaofficial

Dinleyiciler, mekanlar veya organizatörler size nerelerden ulaşabilir ve kiminle iletişime geçebilir?

Dinleyicilerimiz bizimle sosyal medya hesaplarımızdan, mekanlar ve organizatörler ise menajerimiz Sercan Aydemir’le iletişime geçebilir.

Müzik projenizle BBI Yerli‘ye katılmak istiyorsanız, detaylı bilgilere linkin içerisinden ulaşabilirsiniz.

www.birbabaindie.com/?p=7491

Tags: , , , , ,

İlginizi Çekebilir

Can Kazaz’ın beklenen albümü “Sürsün Bahar” yayında!
Prömiyer | Sarah P – “Mneme”

Yazar

Bize Katıl!