BBI Yerli #209 | Esra Üçcan

BBI Yerli

Projenizin adı nedir?

Esra Üçcan

Hangi şehirde yaşıyorsunuz?

İstanbul

Projenizde yer alan müzisyenler ve diğer katkı sağlayanlar kimler?

Mix&mastering: Ender Akay

Düzenleme: Cem Ergunoğlu

Klip yönetmeni: Çağatay Kıray

Projenizde yer alan müzisyenlerin geçmişte veya devam eden başka projeleri var mı?

Netflix’te “Kulüp” dizisi Ender Akay/Cem Ergunoğlu, “Neredesin Firuze” film Ender Akay, Leyla ile Mecnun 4. sezon yardımcı yönetmen Çağatay Kıray (klip yönetmeni)

Grubunuzun tarzı nedir?

Electronic, Singer & Songwriter, Indie, Piano, Pop, World

Projenize benzer müzik grupları/müzisyenler?

Billie Eillish, Norah Jones

Bugüne kadar nerelerde sahne aldınız?

Zai, Shipahoy, Marriott, AASSM, Babylon, Jolly Joker

Sahne aldığınız mekanlarda “mental” veya “teknik” olarak eksik veya doğru bulduğunuz şeyler nelerdi?

Her seferinde farklı tecrübeler yaşadım. Genel olarak müzisyene para vermek istenmemesi gerçeğini göz ardı edemeyiz. Bununla beraber çok sayıda ses problemleri yaşadım. Sesçiler her seferinde işlerini kötü yapıyorlar. Mutlaka bir yetersizlikle karşılaşıyoruz.

Organizasyonlara ilişkin eksik veya doğru bulduğunuz şeyler nelerdir?

Çok sayıda konser yapmış bir sanatçı değilim. Etkinliği doğru bir insan yönetirse her şey güzel oluyor. O da nadiren olabiliyor.

Yayınlanmış “albüm”, “kısa çalar”, “tekli”leriniz var mı?

Tekliler:

Hanım Kız (2017), Veda (2018), Benden Eksik (2019), Sonraki Tren (2020), Drama (2021) (3 dilde Drama Köprüsü türküsü) Hasret (2021) (Nazım Hikmet’le feat.), Masal (2021) (yeni single)

Albüm:

La liberté (2021) (Türk bestecilerinin Fransızca yorumu)

Projenizde yer alan eserler “tasarım” olarak neyi ifade ediyor?

Piyanist olduğum için bestelerimi piyanoyla yapıyorum ve aranjelerim çaldığım piyanolar üzerine kuruluyor. İşin kalanını bilgisayarda yapıyorum. Synth bu nedenlerden olmazsa olmazım.

Yayınlanmış veya yayınlamaya hazır kayıtlarınızı nerelerde gerçekleştirdiniz?

Kayıtlarımı İstanbul’da Ender Akay’ın stüdyosunda alıyordum. Artık evde kendi stüdyomda yapıyorum. Bu konularda oldukça iyiyim. Zaten Ender, İngiltere’ye taşındı.

Kayıt öncesi ve kayıt deneyimlerinizden bahseder misiniz?

Ben şarkıyı besteliyorum, ön aranjman yapıyorum. Eğer ben bitirmeyeceksem aranjeyi, dosyayı mail’le aranjöre gönderiyorum. Aranjeyi telefonda bitiriyoruz. Ben evde kayıtlarımı yapıp kanalları ses mühendisine yolluyorum. Bana şarkı bitmiş olarak geliyor. Kısaca evden çıkmama gerek olmuyor. Rutinimin içinde gerçekleşiyor.

Miks ve mastering için kimlerle çalışıyorsunuz?

Ender Akay’la çalışmaktan çok memnunum. Mix, mastering çok önemli. Şarkıyı rezil veya vezir edebilir. Beni, kişiliğimi, müziğimi anlayan ve empatiyle yaklaşan, kendini değil beni yaratan bir ses mühendisi kadar değerlisi yok.

Provalarınız için kendinize ait bir çalışma ortamınız var mı? Çalışmalarınızı ne kadar sıklıkla sürdürüyorsunuz?

Ben evde çalışıyorum, grubumla stüdyoda veya evde çalışıyoruz. Sık sık çalışmak lazım.

Kısa ve uzun vadeli hedefleriniz nelerdir?

Ben uzun vadede sürekli üretmek istiyorum. Dünya festivallerinde yer almak önümdeki ilk hedef.

Sırasıyla, dinleyici – mekanlar – organizatörler – müzisyenler, müzik basını ve diğer kişi/kişilerden beklentileriniz nelerdir?

Benim beklentim, bu sektördeki aktörlerin müziğin ne olduğunu anlamaları. Çünkü çok sayıda bu sektörün çalışanı kendisini müzik bilimci zannediyor. Ama değiller. Ben de değilim. Binlerce müzik türü var ve bütün müzikler güzeldir. Ben dinlemiyorum anlamıyorum diye bir anda o müzik kötü olmuyor. Ben kötü dersem bu sadece benim cahilliğimdir. Bir müziği anlamayınca bunu kabul edip anlamaya çalışıyorum. İste bizim sektörümüzün aktörleri böyle değiller. Tek tip müzikle ülkeyi parmaklarında oynatmaya çalışıyorlar. Türkiye’de algıları ve zevkleri tek tarza düşürüp, o küçük pasta dilimini sahip olmaya çalışıp insanların kültürel geleceklerini yok ediyorlar. Artık bir iyilik yapıp küçük hesaplar yapmayı bırakıp ülkenin kültürel gelişimi için çabalanması gerekiyor.

Müzik dışında aktif olarak devam ettirdiğiniz mesleğiniz var mı? Devam eden rutin hayatınız ve müzik hayatınız arasındaki dengeyi kısaca anlatabilir misiniz?

Ben mimarım, ve aktif olarak çalışıyorum. Müzik ve mimari bir arada uygulamak için uyumsuz meslekler. İkisi de çok vakit alıyor. Ama mimar olmak beni daha iyi bir müzisyen yapıyor. Hatta mimar ve müzisyen olmak beni daha iyi bir gözlemci yapıyor.

Projenize ait sosyal medya hesapları nelerdir?

Instagram: https://www.instagram.com/esra_uccan

Youtube: www.youtube.com/esrauccan

Dinleyiciler, mekanlar veya organizatörler size nerelerden ulaşabilir ve kiminle iletişime geçebilir?

Razaki Menajerlik’ten ulaşabilirler. esrauccan@outlook.com’a da mail atabilirler.


Müzik grubunuzla/projenizle BBI Yerli projesine katılmak için detaylı bilgi:

https://www.birbabaindie.com/bbi-yerli

Tags: , , , ,

İlginizi Çekebilir

Placebo, 18 Temmuz 2022’de Zorlu PSM sahnesinde!
KEŞFET | İzmirli genç alternatif rock grubu Enfekte ile tanışın!

Yazar

Bize Katıl!