BBI Yerli #143 | Emre Uyar

BBI Yerli

Projenizin adı nedir?

Emre Uyar

Projenizin başlangıç tarihi nedir?

05.12.2019

Hangi şehirde yaşıyorsunuz?

İstanbul

Projenizde yer alan müzisyenler ve diğer katkı sağlayanlar kimler?

Davul, Perküsyon, Synthesizer, Vokal, Samples: Emre Uyar
Bass: Volkan Topakoğlu
Trompet: Ege Cengiz
Co-Producer, Mix Engineer: Barış Baykan
Mastering Engineer: Eray Polat

Projenizde yer alan müzisyenlerin geçmişte veya devam eden başka projeleri var mı?

Emre Uyar: Yok Öyle Kararlı Şeyler, Emre Uyar, Mikado, Ete Kurttekin’de davulcu olarak yer alıyor.
Volkan Topakoğlu: Volkan Topakoğlu Quartet, Sibel Köse Band ve Flapper Swing gibi projelerde bas çalıyor.
Ege Cengiz: Mikado, Suit Up gibi projelerde trompet çalıyor.
Barış Baykan: Gevrec Music Production Stüdyosu’nun sahibi Özge Fışkın, Damla Pehlevan, Melis Danişmend ve Alice Müzikali’nde davulcu olarak yer alıyor.

Grubunuzun tarzı nedir?

Indie, Funk, Electronic, Alternative

Projenize benzer müzik grupları/müzisyenler?

Lettuce, Daft Punk, Kavinsky vs.

Bugüne kadar nerelerde sahne aldınız?

Kendi projem dahil davul çaldığım birçok proje ile bugüne kadar Rock ‘N’ Coke, Sonisphere, Istanbul Caz Festivali, Akbank Caz Festivali, Nardis, Hayal Kahvesi, Karga, Badau, Babylon, Salon İKSV vs.

Sahne aldığınız mekanlarda “mental” olarak eksik veya doğru bulduğunuz şeyler nelerdi?

Genellikle sahne, rider’ı veya ücret ile ilgili anlaşabildiğimiz yerlerde sahne almayı tercih ediyorum.

Sahne aldığınız mekanlarda “teknik” olarak eksik veya doğru bulduğunuz şeyler nelerdi?

Festival sahneleri haricinde bar, hall vs gibi mekanlar tasarlanırken akustik tasarımı bir hayli eksik yapılıyor. Tabii en güzel ekipman olsa bile müzisyen kendini duymakta zorluk çekiyor. Bunun getirdiği artı bir durum olduğunu düşünüyorum belki bu durum ile savaşma enerjisi de olabilir bu genellikle moral bozukluğu olmuyor ve müzisyenler herseye rağmen işini en doğru şekilde yapabiliyor. Burada ki savaşma enerjisi çok hoşuma gidiyor.

Organizasyonlara ilişkin eksik veya doğru bulduğunuz şeyler nelerdir?

Döviz sorunlarımız sebebi ile yurt dışından projeler daha az gelir oldu tabi gelseler bile bilet fiyatları da bu döviz durumuna endeksli bence bu durumun artısı 3. yeniler diye tabir ettiğimiz yerel projeleri dinleyici ile daha kolay buluşturması oldu.

Daha önce festivallerde yer aldınız mı? Bu deneyimlerinizi kısaca anlatır mısınız?

Geçmişte çok iyi festivaller de yer aldım bunlardan benim için en özelleri Sonisphere, Rock ‘n’ Coke ve İstanbul Caz Festivali oldu. Şimdi ki ismini kullanmak istemediğim festivallere oranla neredeyse organizasyon anlamında mükemmel ya da mükemmele yakın diyebileceğim organizasyonlardı. 2010 Sonisphere sanırım en acayip olanı oldu bütün Rock yıldızları ile tanışma ve sohbet etme imkanım oldu. Ete Kurttekin ile İnönü stadında festivalin açılışını yapmıştık.

Konserlerinize gelen dinleyici kitleniz “genel olarak” kimlerden oluşuyor? Kitlenizin konserlerden sonraki tepkilerini genellikle neler oluyor?

Çaldığım projelere göre değişiyor. Solo projem ile henüz 2 konser yaptım biri festivaldi o yüzden onu bi kıstas olarak tutamam. Ama YÖKŞ vs. gbi alternatif projelerim de grubun ve sizin fanınız olan insanları görüyor olmanız çok güzel birde sizi sosyal medyadan takip edenler var onlarda sık olarak geliyor konserlerime.

Sahne aldığınız yerlerden bir ücret alıyor musunuz? Aldığınız ücrete ek olarak size sağlanan yan haklar nelerdir?

Çalıştığım işi daha profesyonel hale getirmek için ücretin daha önceden belli olduğu ve konuşulduğu işleri tercih ediyorum. Bar vs. işlerinde kapıya çalma vs gibi durumlar hala devam ediyor zaten bunun işletmeci ve organizatörlerin vizyonu ile alakalı olduğunu düşünüyorum.

Kayıtlarda veya sahnede kendi eserlerinizi mi yoksa uyarlama (cover) eserleri mi seslendiriyorsunuz?

Beste, Uyarlama (cover)

Yayınlanmış “albüm”, “kısa çalar”, “tekli”leriniz var mı?

Kendi ismim ile evet. Emre Uyar olarak 6 Aralık’ta Groggy Punch isminde bir single yayınladım. Spotify, Apple Music vs bulabilirsiniz.

Projenizde yer alan eserler “tasarım” olarak neyi ifade ediyor?

Davulcu olmam ile de alakalı ama müziğim kesinlikle bir groove içerisinde kendisini ifade ediyor.

Uyarlama (cover) eserler hakkında ne düşünüyorsunuz?

Cover projesi değilse eğer çok fazla sahnede cover dinlemeyi sevmiyorum.

Yayınlanmış veya yayınlamaya hazır kayıtlarınızı nerelerde gerçekleştirdiniz?

Barış Baykan ve Sabi Saltıel’in Kadıköy Bahariye’deki Gevrec Music Production’da kayıtlarımı alıyorum. Bestelerimi yazma sürecim genellikle kendi davul stüdyomda oluyor.

Kayıt öncesi ve kayıt deneyimlerinizden bahseder misiniz?

Aklıma gelen her şeye kaydediyorum ve sonra üzerinde doğaçlıyorum sonra bilgisayarımı alıp Moda’da bir kahveciye oturuyorum ve doğaçlama kayıtlarımı kesip biçmeye başlıyorum.

Miks ve mastering için kimlerle çalışıyorsunuz?

Mix için Barış Baykan, mastering için Dedemastering’den Eray Polat ile çalışıyorum.

Provalarınız için kendinize ait bir çalışma ortamınız var mı? Çalışmalarınızı ne kadar sıklıkla sürdürüyorsunuz?

Evet Moda’da bir çalışma alanım var. Hemen hemen her gün burada saatlerimi geçiriyorum.

Prova ve kayıt stüdyoları hakkında ne düşünüyorsunuz?

Son zamanlarda çok güzel kayıt stüdyoları açıldı. Outboard’lar harika ama ben uzun zamandır Gevrec Music Production ile çalışıyorum ve çok memnunum. Benim için başka bir harika ortam.

Eserlerinizi hangi platformlarda yayınlıyorsunuz? Bu platformların eksileri ve artıları nelerdir?

Spotify, Apple Music, iTunes, YouTube üzerinden yayınlıyorum. Zamanın da Torrent üzerinden yaptığımız korsancılığı başka bir modern zaman korsancılığa dönüştüren bir sistem olarak adlandırıyorum.

Projenize ilişkin “olumlu” ve “olumsuz” bulduğunu şeyler nelerdir?

Olumsuz bulduğum bir şey yok. Çağımız gereği ve teknoloji ile bireysel müzik yapabilme yayınlayabilme çok yaygın ve güzel bir şey ama bir enstrümanist olarak müziğin halen sahnede canlı çalınıp müzisyenler arasında ki sinerjinin muazzam bir haz olduğunu düşünen ve tabi buna hayran olan birisiyim.

Kısa ve uzun vadeli hedefleriniz nelerdir?

Uzun vadede Solo projemin iyi bir yere geleceğini biliyorum davulcuların daha fazla müzik yazıp enstrümanist ve eşlikçilikten öte müzisyen kimliğine bürünmesinden yanayım.

Müzik yarışmaları hakkında ne düşünüyorsunuz? Katıldığınız bir müzik yarışması ve elde ettiğiniz bir derece var mı?

Kesinlikle hoşuma gitmese de evet 2 müzik yarışması kazandım bunlardan ilki liseler arası eski adı ile (KASDAV) müzik yarışması 2004’de beste ödülü aldım. Diğeri Akbank Caz Festivali’nin Jammz isimli yarışmasında davulcu ödülü aldım zaten finale 2 davulcu kalmıştık. Diğer arkadaş gelmeyince ödülü bana verdiler. Hoşuna gitmiyorsa neden katıldın sorusunu kendime sordum ve şöyle bir cevap aldım o sıralar çok sosyal değildim müzik camiasında ve biraz insan tanımak istedim belki bu açıdan faydalı olmuştur ki bence oldu Cengiz Baysal ile orda tanıştım ilk kez.

Müzik basını (dijital ve basılı) hakkında ne düşünüyorsunuz?

Bu konuda çok söyleşi vs dinliyorum katılıyorum orda söyledikleri şey bize ulaşın oluyor. Bu insanların sosyal medya hesaplarını ve mail kutularını daha sık kontrol etmesini talep ediyorum. Çünkü kimseye o kadar kolay ulaşılamıyor. Tabii eğer tanıdığınız yoksa.

Sırasıyla, dinleyici – mekanlar – organizatörler – müzisyenler ve diğer kişi/kişilerden beklentileriniz nelerdir?

Yukarıdaki sorularda bunların bir çoğuna değindiğimi düşünüyorum.

Müzik dışında aktif olarak devam ettirdiğiniz mesleğiniz var mı? Devam eden rutin hayatınız ve müzik hayatınız arasındaki dengeyi kısaca anlatabilir misiniz?

Sadece müzik ile ilgileniyorum, işim bu.

Projenize ait sosyal medya hesapları nelerdir?

instagram/emreuyarmusic
facebook.com/emre.uyar.98871
youtube.com/channel/UCxi6UW0a2vw4fFSIKnuRG4g
open.spotify.com/artist/emreuyar

Dinleyiciler, mekanlar veya organizatörler size nerelerden ulaşabilir ve kiminle iletişime geçebilir?

Mail veya Instagram üzerinden bana ulaşabilirler.


Müzik grubunuzla Bir Baba Indie Yerli projesine katılmak için linkteki yazıyı okuyup detaylı bilgi alabilirsiniz.

https://www.birbabaindie.com/?p=7491

 

Tags: , , , ,

İlginizi Çekebilir

Bir Baba Indie Mix | Ekim & Kasım & Aralık 2019
Bir Baba Indie Lokal #33: Z Raporu (2010’lar)

Yazar

Bize Katıl!