BBI Yerli #113 | Suat Armağan

BBI Yerli

Projenizin adı nedir?

Suat Armağan

Projenizin başlangıç tarihi nedir?

02.03.2019

Hangi şehirde yaşıyorsunuz?

İstanbul

Projenizde yer alan müzisyenler ve diğer katkı sağlayanlar kimler?

Suat Armağan – Vokal, Elektrik Gitar
Selim Aydın – Bas Gitar
Gonca Varol – Tuşlular
Daniel Griladze – Elektrik Gitar
Nihal Saruhanlı – Davul

Projenizde yer alan müzisyenlerin geçmişte veya devam eden başka projeleri var mı?

Selim Aydın – Pinhani
Nihal Saruhanlı – Kalben

Grubunuzun tarzı nedir?

Electronic, Indie

Projenize benzer müzik grupları/müzisyenler?

Depeche Mode, The Do, Fytch

Kayıtlarda veya sahnede kendi eserlerinizi mi yoksa uyarlama (cover) eserleri mi seslendiriyorsunuz?

Beste, Uyarlama (cover)

Yayınlanmış “albüm”, “kısa çalar”, “tekli”leriniz var mı?

2019 Şubat ayında ilk tekli “Tuhaf” ‘ı yayınlandık. İlk fikirleri klasik gitarist olarak Almanya’da turnede olduğum bir dönemde attım. Wurzburg şehrinden geçen bir otoyol alt geçidi parçanın tınısal referansı oldu diyebilirim.

2019 Mart Ayında ikinci tekli “Gitmek İstedim” yayına girdi. Nedendir bilmem parçayı dinleyiciye sunarken tek bir cümleyle ifade etmeye çalıştım. Olduğu gibi aktarıyorum.
“Büyük şehirlerin, geniş yollarını ve yüksek binalarını sarmış toz kütlelerinden seslenen; iç içe geçmiş sokak seslerinin ve uzak kapı gürültülerinin müziğidir.”

Yaza kadar yeni parçalar gelmeye devam edecek.

Projenizde yer alan eserler “tasarım” olarak neyi ifade ediyor?

Müzik hayatımın büyük bir bölümünü klasik gitarist olarak geçirdim. Bu süreçte çağdaş müzikle oldukça ilgilendim. Yeni tınıları, yeni melodileri, yeni teknikleri gitardan dinleme fırsatım oldu. Klasik gitar perspektifinde yazılmış synth melodileri ve ritmler projenin tasarımının temeli diyebilirim.

Uyarlama (cover) eserler hakkında ne düşünüyorsunuz?

Keyifle uyarlıyor ve çalıyorum. Benim için çok kıymetli. Farklı tarzların, farklı coğrafyaların kucaklaşması gibi geliyor. Bir elektronik müzik dinleyicisinin, halk müziği parçasına eşlik etmesine vesile olabiliyor. Dinleyici ise sevdiği bir parçanın nev-i şahsına münhasır uyarlamasını memnuniyetle karşılıyor. Sözü gelmişken; Bir sonraki tekli “Katibim” uyarlaması. Nisan ayında tüm platformlarda yayına girecek.

Yayınlanmış veya yayınlamaya hazır kayıtlarınızı nerelerde gerçekleştirdiniz?

Temeller Beşiktaş’taki stüdyomda atılıyor. Sonrasında benim için çok eğlenceli bir süreç başlıyor. Ham kayıtlar İstanbul’da çalışma arkadaşlarımın stüdyolarına konuk oluyor. Büyüyor, gelişiyor, değişiyor, hatta bazen eksilerek geri dönüp yayına giriyor.

Kayıt öncesi ve kayıt deneyimlerinizden bahseder misiniz?

Sizin de söylediğiniz gibi her kayıt bir deneyim. Bazen öngörülen bir müzik fikri kayıt esnasında başka fikirlerin çıkmasına olanak sağlıyor. Selim’le bu konuda bir hayli kafa yoruyoruz. Belki hiç kullanılmayacak yüzlerce kayıt, içimize sinen tek bir kaydın gidiş yolu olabiliyor. Tek bir saniye için günlerce çalışıp, bir kablo için İstanbul turları atabiliyoruz bazen. Selim bu konuda çalıştığım en tez canlı müzisyen. Adamda üşenme yok.

Miks ve mastering için kimlerle çalışıyorsunuz?

Mix’leri birlikte yapıyoruz. Her parçada değişiyor. Mesela “Tuhaf” Daniel’in elinden çıktı. Mastering konusunda Eray Polat’la çalışıyoruz.

Provalarınız için kendinize ait bir çalışma ortamınız var mı? Çalışmalarınızı ne kadar sıklıkla sürdürüyorsunuz?

Provalar çoğunlukla Selim’in Moda’daki stüdyosu Nordic Prodüksiyon’da yapılıyor. Daha geniş alana ihtiyaç duyduğumuzda Burhan Hasdemir’in stüdyosu, Studio Drum’n Bass ‘da buluşuyoruz. Her hafta görüşüp çalışıyoruz.

Eserlerinizi hangi platformlarda yayınlıyorsunuz? Bu platformların eksileri ve artıları nelerdir?

Bütün global platformlarda. Spotify, Apple Music ve Youtube en çok tercih edilen platformlar.

Kısa ve uzun vadeli hedefleriniz nelerdir?

Ekip olarak hedefimiz; Devamlı üretip, devamlı konser vermek.

Müzik basını (dijital ve basılı) hakkında ne düşünüyorsunuz?

Çıkan teklileri baz alarak; Türkçe sözlü müzikler yayınlamamıza rağmen en çok ilgi Almanya, İngiltere ve Meksika’dan geliyor. Çalma listesi küratörleri ve blog yazarları çoğunlukla bu ülkelerden. Türkiye’de de bu konuda hatrı sayılır bir potansiyel var. Yeni parçalar, konserler geldikçe onların da ilgisi artıyor.

Müzik dışında aktif olarak devam ettirdiğiniz mesleğiniz var mı? Devam eden rutin hayatınız ve müzik hayatınız arasındaki dengeyi kısaca anlatabilir misiniz?

Müzik dışında değil ama farklı dinamikleri olan bir işim de reklam/film müziği. Mesaimin büyük bir kısmını Meş Production çatısı altında, medya için müzik yaparak geçiriyorum. 2019 itibariyle MesRecords adıyla yapım şirketi faaliyetine de başladık. Yeni sanatçılarla, prodüktörlerle ve aranjörlerle omuz omuza çalışmalar yürütüyoruz. Bu proje de bu ortamdan payına düşen desteği alıyor.

Projenize ait sosyal medya hesapları nelerdir?

Instagram: https://bit.ly/2SfFKxJ
Facebook: https://bit.ly/2DQ3VKN
Twitter: https://twitter.com/suatarmagan
WebSite: https://www.suatarmagan.com

Dinleyiciler, mekanlar veya organizatörler size nerelerden ulaşabilir ve kiminle iletişime geçebilir?

suatarmaganmusic@gmail.com adresine mail atabilirler.


Müzik grubunuzla Bir Baba Indie Yerli projesine katılmak için linkteki yazıyı okuyup detaylı bilgi alabilirsiniz.

https://www.birbabaindie.com/?p=7491

Tags: , , , , ,

İlginizi Çekebilir

Gesaffelstein’ın Pharrell ile yaptığı “Blast Off” parçasına yeni video
Spotify’da dinlediklerinize göre kendi festival line-up’ınızı oluşturun!

Yazar

Bize Katıl!