BBI YERLİ #4 | “Teneke Trampet”

BBI Yerli

Grubunuzun Adı?
Teneke Trampet

Grubunuz doğum tarihi ve doğum yeri?
1997 – Rumeli Hisarüstü ve Kadıköy

Grubunuzun tarzı?
Teneke Trampet kurulduğu zamanlarda sokak müziği yapıyordu. Gitgide elektriklenen müziğimizin temelinde ozan şarkıcılar geleneğine ve kolektif rock grubu düşüncesine duyduğumuz saygı ile hissettiklerimizi, düşündüklerimizi söylemeye ve sorularımızı paylaşmaya duyduğumuz ihtiyaç var. Buradan da hareketle şarkı sözünün niteleğine önem veren, sözünü kimi zaman yumuşak, kimi zaman sert söylemeyi tercih eden, müziğin içinde sık sık akustik enstrümanlara da yer vermeye çalışan bir grup olduğumuzu söyleyebiliriz.

Grup üyeleri kimlerden oluşuyor ve görevleri nelerdir?
Cem Pulathaneli: Gitar, vokal
Egemen Özaltınkol: Davul
Koray Bulut: Bas, tenekebas
Ergin Kandemir: Gitar, vokal
Oğuz Tarihmen: Gitar, mandolin, flüt, mızıka, vokal

Grup üyelerinin bireysel veya başka projeleri var mı?
Basçımız Koray Bulut, Serap Yağız ve Taner Öngür ile birlikte çalışıyor.
Gitaristimiz Ergin Kandemir ise Fötr Blues Band‘de ve yeni oluşturduğu Ergin Kandemir Band‘de gitar çalıyor ve vokal yapıyor.

Grubunuzla aktif olarak sahne alıyor musunuz?
Evet

Grup bugüne kadar nelerde konserler verdi? Bu mekanlara 5 üzerinden kaç puan verir?
Gitar Cafe
Shaft
Kılçık Mekan
Nazım Hikmet Kültür Merkezi
Karşı (Kadıköy),
Peyote
Ghetto
Joker Live
The Mekan
Karakedi
Gitar
Gemi (Beyoğlu),
Chadir (Beşiktaş),
Baraka
dePPo (Ankara),

Kadıköy Anadolu Lisesi Festivali
Cağaloğlu Anadolu Lisesi Festivali,

BarışaRock
İzmir Rock-A Festivali
Foça Rock Tatili
Dikili Kolektif Yaz Kampı
Vosfest
İTÜ Rock Festivali
İTÜ Spor Festival
Tünel Street Art Festival
Burgazada Progresif Rock Festivali

Sizi gücendirmeyeceksek mekanları notlandırmamayı tercih ediyoruz.:)

Grubun sahne aldığı mekanlarda teknik olarak eksik bulduğu şeyler nelerdi?
Kimi mekanlarda monitör ya da amplifikatör eksikliğinden ya da niteliğinden kaynaklanan zorluklar olabiliyor. Bunun yanında kimi yerlerde akustik enstrümanların yükseltilmesinde sorun çıkabilyor.

Grubun sahne aldığı mekanlarda mental olarak eksik bulduğu şeyler nelerdi?
Kimi yerlerde işletmecilerin çok kar odaklı düşündüğünü ya da organizatörlerin yaptıkları işi yeterince ciddiye almadıklarını gördük. Ama bu konuda bir genellemeye gitmek çok yanlış olur, çok memnun kaldığımız birçok mekan da oldu.

Bugüne kadar büyük bir festivalde sahne aldınız mı? Aldıysanız festivallere ilişkin olumlu/olumsuz eleştirileriniz?
Yer aldığımız festivalleri yukarıda anmıştık. Herhalde en önemli sorun zaman zaman karşılaşılan temizlik sorunu. Bunun yanında nispeten daha küçük festivallerde ses sistemiyle ilgili sıkıntılar olabiliyor.

Bu festivale katılımınız için hangi yollardan geçtiniz? Hangi zorluklara göğüs gerdiniz? Yoksa her şey bir şans mıydı?
Demo ya da albüm yolladığımız festivaller oldu. Kimi festivaller ise doğrudan çağırdı.

Konserinize gelen dinleyiciler genellikle kimlerden oluşuyor? Kitlenizin müziğinize kattığı bir şey var mı?
Tanıdığımız dinleyiciler yanında tanımadıklarımız da oluyor. Herhalde müziğimize verdikleri en güzel katkı kimi şarkıları bizimle birlikte söylemeleri. Bunun yanında konser sonrası bazı şarkıların sözleri hakkında fikir belirten dinleyiciler de oluyor.

Grubun kaç adet bestesi var? Bu bestelerin kaç tanesi yarın konser olsa çalınabilir düzeyde?
80-90 kadar şarkı arasından 25-30 kadarını çalıyoruz.

Grubun müziği ve sözleri tasarımsal olarak neyi ifade ediyor?
Farklı şarkılarda sabit kalan ve bütünlüğü sağlayan enstrümanların yanında farklı enstrümanlarla da bir çeşitlilik yaratmaya çalışıyoruz.
Bir şarkının uyandırması istenen düşünce ya da tetiklemesi istenen itki sadece sözleriyle değil, o sözlerin nasıl söylendiğiyle ve nasıl bir enstrümantasyon kullanıldığıyla da yakından ilgili. Düzenleme sırasında bunun üzerine düşünmek gerekiyor. Bu bazen sert ya da yumuşak söyleme arasında bir tercih olarak ortaya çıkarken kimi şarkılar içinse teatral bir söyleyiş kullanmak gerekebiliyor. Şarkı sözlerinde bazen başka eserlere göndermeler yaptığımız da oluyor.

Grubun Cover çalmaya bakış açısı nedir? Cover hakkında çalıyorsa olsun ya da olmasın bakış açısı nedir?
Sokak müziği yaptığımız dönemde sevdiğimiz ozan şarkıcıların birçok şarkısını da çalıyorduk. Şimdi ise bu çok azalmış durumda. Başkalarının parçalarını ancak gerçekten kendimizden bir şeyler ekleyebilirsek yorumlamayı tercih ediyoruz.

Grubun kaydettiği single, ep veya albüm var mı? Varsa bu kayıt aşamalarında yaşadıklarından kısaca bahsedebilir misiniz?
Birkaç tane demo çalışmamız ve sonrasında 2012’de Kalan Müzik etiketiyle yayınlanmış İzin Verme isimli bir albümümüz var. Bunlar yanında başka kimi şarkılarımızı da kaydettik.
Albüm kaydımız oldukça uzun sürdü. Bunun bir nedeni grubun çoğunluğunun müzik dışında işlerle de uğraşması, yani müziğe kısıtlı zaman ayırabilmesi, diğeri ise çalıştığımız stüdyonun bilgisayarının bozulması, dosyaların uçup gitmesi gibi hesapta olmayan sürprizlerdi.

Grubun prova ve kayıt stüdyolarında genel olarak karşılaştığı olumsuz şeyler nelerdir? Prova ve kayıt stüdyolarından beklentileri nelerdir?
İyi ekipmana ve geniş bir alana sahip bir stüdyoda çalışmak önemli. Çoğu stüdyo bu şartları sağlamıyor ancak sağlayanlar var.
Kayıt yapılan stüdyoda ise enstrümanların amaca en uygun şekilde kaydedilebilmesi açısından iyi ekipmanın yanında ekipmanı tanıyan ve nasıl bir sonuç alacağını bilen bir kayıt teknisyeninin varlığı da gerçekten önemli.

Grubun (sırasıyla Dinleyici – Mekanlar – Organizatörler – Müzisyenler – Diğer) kişi/kişilerden beklentileri nelerdir?

Dinleyicilerden bir beklentide bulunmak biraz ayıp gibi geliyor, ancak ilk kez duyduğu müziklere açık kulak ve açık zihinle yaklaşmak gibi bir şey söylenebilir belki.

  • Mekanlar: Müzik dinleyenlerin, müzik üretenlerin ve mekan çalışanlarının herkes için uygun koşullarda bir araya gelmesini sağlamaya çalışmak. Bu başlık, pahalı yiyecek-içecekle dinleyiciye itici gelmemekten müzisyene hem zevkle müzik yapmasını sağlayacak hem de parasal olarak kendisini yeniden üretmesine imkan sağlayacak koşulları sağlamaya kadar birçok bileşen içerebilir.
  • Organizatörler: Yapamayacağı şeyler vaat etmemek, kimsenin hakkını yememeye çalışmak ve yanlış bir şey yaptığında özür dilemekten çekinmemek.
  • Müzisyenler: Yanlış bir şey yaptığında özür dilemekten çekinmemek.

Grubun müzik blogları ve yazarları üzerindeki izlenimleri nelerdir? Müzik blogları ve yazarlarına olumlu/olumsuz eleştirileri nelerdir?
Müzik blogları, birçok insanın farklı müzikler üzerine düşüncelerini paylaşmasına olanak verdiğinden yararlı. Herkes tarafından üretilebilir ve ulaşılabilir olması sayesinde müzik yazarlığını demokratikleştirdiği söylenebilir.
Her edimin, dolayısıyla müziğin de son tahlilde politik bir yanı var. Zaman zaman bunu hatırlamanın, müzik üzerine yazan-çizen, düşünce üreten herkese iyi geleceğini düşünüyoruz.

Grubunuzla daha önce müzik yarışmalarına katıldınız mı? Genel hatlarıyla müzik yarışmalarına bakış açınız nedir?
Müzik yarışmalarına kategorik olarak karşı değiliz. 2007’de Radyo Boğaziçi‘nin düzenlediği Battle Of The Bands yarışmasını kazanmıştık.

Grubunuzun olumsuz bulduğunuz yanları nelerdir? Bu olumsuzlukları içeriden/dışarıdan ise çözüm önerileriniz nelerdir?
Eminiz vardır ama bu formu doldururkenki kısıtlı sürede aklımıza gelmedi.

Grubunuzun olumlu bulduğunu yanları nelerdir? Grubunuzun müzik dünyasındaki yeri ilerleyen yıllarda ne olmalı?
Vokalde çok sesliliğe önem vermek, akustik enstrümanlar kullanmak, şarkı sözleri ve neyi nasıl söylebileceğimiz üzerine düşünmek.

Grubunuzla konser, albüm veya herhangi bir şey ile ilgili kiminle, nasıl bağlantıya geçilmeli?
https://www.facebook.com/teneketrampet, https://twitter.com/trampetteneke, ya da trampet1@hotmail.com

Grubunuzun sosyal medya hesapları ve e-posta hesabı nedir?

Son olarak hangi sorunun size sorulmasını isterdiniz?

Grubunuzun adı nereden geliyor?
Birlikte çalışmak, şarkı kaydetmek istediğiniz müzisyenler var mı, varsa kimler?

– – –

Müzik grubunuzla Bir Baba Indie – Yerli projesine katılmak için linkteki yazıyı okumanız yeterli. 

https://www.birbabaindie.com/?p=7491

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

İlginizi Çekebilir

Bir Baba Indie Mix | “Haziran 2015”
BBI YERLİ #3 | “POİ”

Yazar

Bize Katıl!