BBI Yerli #129 | Monday in Neptune

BBI Yerli

Projenizin adı nedir?

Monday in Neptune

Projenizin başlangıç tarihi nedir?

11.10.2017

Hangi şehirde yaşıyorsunuz?

İstanbul

Projenizde yer alan müzisyenler ve diğer katkı sağlayanlar kimler?

Sezen Öncel – Solist/Söz Yazarı
Furkan Karadeniz – Prodüktör/Synth & Gitar

Projenizde yer alan müzisyenlerin geçmişte veya devam eden başka projeleri var mı?

Furkan Karadeniz; 11 yıl gibi bir süredir Gökçe’nin orkestrasında gitarist olarak sahne almakta. Uzun yıllar Found Deep ile bir çok festival ve mekanda beste/cover ile sahne almıştır.

Grubunuzun tarzı nedir?

Ambient, Dance & EDM, Electronic

Projenize benzer müzik grupları/müzisyenler?

Röyksopp, Sohn, RY X, Jon Hopkins.

Bugüne kadar nerelerde sahne aldınız?

Üretim aşamasındayız ve bu isim adı altında henüz sahne almadık.

Sahne aldığınız mekanlarda “mental” olarak eksik veya doğru bulduğunuz şeyler nelerdi?

Eksikler: Vizyon sorunumuz vardı. Daha ucuza bulduğu projeyi daha iyi çalan bir projeye değişen işletmecilerimiz vardı.
Artılar: Daha çok sahne alacak mekanlarımız, küçük kitlesi olan müzisyenlerin de seyircisiyle bir araya gelebilecek mekan çeşitliliği mevcuttu.

Sahne aldığınız mekanlarda “teknik” olarak eksik veya doğru bulduğunuz şeyler nelerdi?

Bundan 5-6 yıl öncesine kadar kısıtlı ses sistemleriyle, sound’a çok önem göstermeden sizden harikalar yaratmanızı isteyen insanlar ve mekanlar varken, şu an ses ışık teknolojisi anlamında dünya standartlarında konser salonlarına sahibiz.

Organizasyonlara ilişkin eksik veya doğru bulduğunuz şeyler nelerdir?

Hemen hemen Türkiye’nin her yerinde, Avrupa’da birçok şehirde konser vermiş bir müzisyen olarak şunu söyleyebilirim; ülkemizde zamanlamala ve planlamayla ilgili hep sorunlarla karşılaşılıyor. Sahnenin kurulum ve teslim edilme saati, soundcheck / sahne saati vs. Genelde festivaller bu konuda daha sistematik. Belçika, Almanya, Hollanda gibi ülkelerin işleyişleri ise dakikası dakikasına işliyor.

Daha önce festivallerde yer aldınız mı? Bu deneyimlerinizi kısaca anlatır mısınız?

2003 Creamfields Festivali Placebo öncesi, Uludağ Üniversitesi Bahar şenlikleri MFÖ öncesi, Işık Üniversitesi Athena öncesi gibi birçok festivalde sahne almanın en güzel yanı bestelerinizi dinletebileceğiniz binlerce yeni insanla karşılıklı birbirinize bakıyor olmanızdır. Sahne öncesi hazırlıklarınız için çok zamana sahip olmasanız da karşınızda sizi dinleyecek ciddi bir kalabalık olur ve bunu değerlendirmek için en iyi performansınızı sergilemeniz gerekir.

Konserlerinize gelen dinleyici kitleniz “genel olarak” kimlerden oluşuyor? Kitlenizin konserlerden sonraki tepkilerini genellikle neler oluyor?

Tecrübelerimde farklı projelerle farklı şehir ve mekanlarda geniş yaş aralığındaki kitlelere gerçekleştirilen performanslar mevcut. Bence müziğin birleştirici bir güce sahip olduğunun bilincinde kitlelerle iletişim içindeyiz.

Sahne aldığınız yerlerden bir ücret alıyor musunuz? Aldığınız ücrete ek olarak size sağlanan yan haklar nelerdir?

Benim sahne aldığım projelerde, ulaşımından, konaklamasına her şey olması gerektiği gibi işliyor. Fakat hala 90’lar mantığında mekan işletmeye çalışan ve müzisyenini o gün orada layıkıyla ağırlamayan, kendini küçük kalmaya mahkum etmiş bir kaç mekandan da maalesef haberim var.

Kayıtlarda veya sahnede kendi eserlerinizi mi yoksa uyarlama (cover) eserleri mi seslendiriyorsunuz?

Beste, Uyarlama (cover)

Yayınlanmış “albüm”, “kısa çalar”, “tekli”leriniz var mı?

Mart 2019’da dijital platformlardan yayınladığımız iki track’imiz mevcut. 1 dakikalık intro’muz Voyager 2, adını Neptün gezegenini ilk keşfeden uzay aracından alıyor. Highly Infected ise problemli bir ilişkilinin gel-gitlerini konu alan bir hikayeye sahip. Sahip olduğumuz alışkanlıklara bize ne derece zarar verirse versin ısrarla tutunmak istememizden esinleniliyor.

Projenizde yer alan eserler “tasarım” olarak neyi ifade ediyor?

Monday in Neptune bizi; ambient sound’u sequencer’larla destekleyip, down-tempo hissiyatlı derin bir yolculuğa çıkarıyor.

Uyarlama (cover) eserler hakkında ne düşünüyorsunuz?

Gerçekten iyi uyarlanmış şarkıların orijinal versiyonlarından daha çok ilgi duyulduğu örnekleri mevcut. Cover üretim öncesi için de bir prova gibi görülebilir. Benim gönlüm, günümüz dünyasında dinleyicinin her müziğe kolayca ulaşabildiği bir ortamda herkesin özgürce üretmesinden yana.

Yayınlanmış veya yayınlamaya hazır kayıtlarınızı nerelerde gerçekleştirdiniz?

Kayıtlarımızı, miks ve sound design’imizi 46 Hertz ve Moda17A Records’da gerçekleştirdik.

Kayıt öncesi ve kayıt deneyimlerinizden bahseder misiniz?

Bir adada okyanusa bakan bir odanın tam tersine, kalabalık, birbirine tahammülü olmayan insanların, trafik ve kornaların arasından geçip yalıtımlı bir odaya kendimizi kilitleyerek üretim aşamasına geçebiliyoruz.

Miks ve mastering için kimlerle çalışıyorsunuz?

Ürettiğiniz işe değer veren yakın dostlarınızın olması gerçekten değerli ve önemli. Miks için Volkan Konuk, Mert Karayazı, Metehan Balta gibi değerli ses mühendislerinden destek alıyoruz. Şarkılarımızın Stem Mix & Mastering için Levent Büyük’ün tecrübesinden geçiyor olmasından da çok mutluyuz.

Provalarınız için kendinize ait bir çalışma ortamınız var mı? Çalışmalarınızı ne kadar sıklıkla sürdürüyorsunuz?

Kendimize ait ortamlarda üretip prova edebiliyoruz. Arada başka işler yapmak durumunda olsanız bile o ortam sizin mental olarak işe daha hızlı geri dönmenizi sağlıyor.

Prova ve kayıt stüdyoları hakkında ne düşünüyorsunuz?

Özellikle İstanbul’da, gayet büyük teknik kapasitesi yüksek, sahnedeki performansınızın aynısını prova edebileceğiniz, farklı oda sound’larında kayıtlar yapabileceğiniz bir çok stüdyo var.

Eserlerinizi hangi platformlarda yayınlıyorsunuz? Bu platformların eksileri ve artıları nelerdir?

Herkesin müzik dinleme alışkanlığın farklı olduğu bir gerçek. Bu yüzden tüm platformlarda olmasına önem veriyoruz.

Projenize ilişkin “olumlu” ve “olumsuz” bulduğunu şeyler nelerdir?

Üretebiliyor olmak ve bunu çevremizdeki insanların da desteğiyle başka bir seviyeye taşıyor olmaktan mutluyuz.

Kısa ve uzun vadeli hedefleriniz nelerdir?

Eylül 2019 sonu bir şarkı daha yayınlamayı planlıyoruz. Şubat 2020 gibi de bir EP planlıyoruz. 45-60 ve 90 dakikalık farklı performanslar hazırlayıp canlı canlı seyirciyle buluşmak istiyoruz. Farklı söz yazarı, solist, müzisyen ve prodüktörler ile ortak projeler üretmek istiyoruz. Görsel sanatçılar ile canlı performanslar planlıyoruz. Proje için her türlü fikre ve icraata açığız.

Müzik yarışmaları hakkında ne düşünüyorsunuz? Katıldığınız bir müzik yarışması ve elde ettiğiniz bir derece var mı?

Geçmişte Roxy Müzik Günleri’nde jüri özel ödülü, Radyo Boğaziçi Battle of the Bands beste yarışmasında birincilikle onurlandırıldığımız tecrübelerimiz var. Müziği yarıştırmak değil de, oradaki tecrübeyi, olumlu/olumsuz eleştiriyi müzik kariyerine dönüştürebilmek için bir fırsat olarak görmek gerektiğini düşünüyorum.

Müzik basını (dijital ve basılı) hakkında ne düşünüyorsunuz?

Eğer bunun adına araştırmacılık diyorsak, yeni çıkanı herkesten önce keşfedip okurlarına sunmak konusunda biraz daha aktif olmalılar diye düşünüyorum.

Sırasıyla, dinleyici – mekanlar – organizatörler – müzisyenler ve diğer kişi/kişilerden beklentileriniz nelerdir?

Dijital ortamda her hareketin veriye dönüştüğü bir dönemdeyiz. Dinleyicinin abone olmak, playlist’lerine eklemek, beğenilerini olumlu/olumsuz yorumlamak, takip etmek, çevresiyle paylaşması gibi konularda daha aktif olması gerektiğini düşünüyorum. Buradaki hareketlilik zincirin halkasını oluşturuyor. Sonrası menajerler, organizatörler vs şeklinde zaten kendiliğinden gelişiyor.

Müzik dışında aktif olarak devam ettirdiğiniz mesleğiniz var mı? Devam eden rutin hayatınız ve müzik hayatınız arasındaki dengeyi kısaca anlatabilir misiniz?

Hayır uzun yıllardır sadece müzik ile ilgilenmekteyim.

Projenize ait sosyal medya hesapları nelerdir?

facebook.com/mondayinneptune
instagram.com/mondayinneptune
twitter.com/mondayinneptune
mondayinneptune.com

Dinleyiciler, mekanlar veya organizatörler size nerelerden ulaşabilir ve kiminle iletişime geçebilir?

www.mondayinneptune.com adresinden ulaşabilirler.


Müzik grubunuzla Bir Baba Indie Yerli projesine katılmak için linkteki yazıyı okuyup detaylı bilgi alabilirsiniz.

https://www.birbabaindie.com/?p=7491

Tags: , , ,

İlginizi Çekebilir

Slipknot’tan albüm öncesi yeni bir tekli daha…
Noel Gallagher’s High Flying Birds’ün yeni EP’sinden ilk parça yayında!

Yazar

Bize Katıl!