BBI Yerli #125 | Emircan Fidan

BBI Yerli

Projenizin adı nedir?

Emircan Fidan

Projenizin başlangıç tarihi nedir?

08.04.2019

Hangi şehirde yaşıyorsunuz?

İstanbul

Projenizde yer alan müzisyenler ve diğer katkı sağlayanlar kimler?

Şu an tek başımayım.

Grubunuzun tarzı nedir?

Alternative Rock, Indie, Rock

Projenize benzer müzik grupları/müzisyenler?

Sakin, Pilli Bebek, Peyk, Radiohead

Bugüne kadar nerelerde sahne aldınız?

Bu proje altında bir sahne çalışması henüz gerçekleştirmedim. Fakat başka projelerde sahne deneyimlerim oldu.

Sahne aldığınız mekanlarda “mental” olarak eksik veya doğru bulduğunuz şeyler nelerdi?

İşletmecilerin işe olduğundan fazla ticari bakması kanımca en büyük eksiktir. Bir müzisyenin değeri sadece mekana getirdiği kitleyle ölçülmesi, teknik anlamda mekanların yetersiz olması Türkiye’de canlı müzik geleneğine zarar vermekte. Ücret konusundan pek bahsetmek istemiyorum çünkü çalışılan insanlara ve mekana göre değişkenlik gösterir ama bazı müzikle uğraşan insanlar ücret konusunda da müzik piyasasına ciddi bir zarar vermekte. Bunlar eksiklerdi. Bunların haricinde artı bir şey pek görmedim. Rahat geçen bir sahne sürecinde bulunmadım veya şahit olmadım.

Sahne aldığınız mekanlarda “teknik” olarak eksik veya doğru bulduğunuz şeyler nelerdi?

Bir kaç mekanda sesin iletilmesi gereken her alan için ayrıca tonmeister’lar olması iyi bir şeydir. Bu sadece belli başlı mekanlarda vardır o yüzden bu mekanlardaki sahne süreçleri daha rahat geçebilir. Onun haricinde diğer mekanlarda kendi kendinize tonmeister’lık dahi yapmanız gerekebilir. Neticede her ne kadar müziğin içine dahil bir iş olsa da ayrıca uzmanlık gerektiren bir iş.

Organizasyonlara ilişkin eksik veya doğru bulduğunuz şeyler nelerdir?

Tonmeister’ların işlerinde uzman olmayan kişiler olması ve bu kusurun sahnedeki bizlere mâl olması diyebilirim.

Daha önce festivallerde yer aldınız mı? Bu deneyimlerinizi kısaca anlatır mısınız?

Herhangi bir festival organizasyonunda yer almadım.

Konserlerinize gelen dinleyici kitleniz “genel olarak” kimlerden oluşuyor? Kitlenizin konserlerden sonraki tepkilerini genellikle neler oluyor?

Yakın çevrem ve onların çevreleri.

Sahne aldığınız yerlerden bir ücret alıyor musunuz? Aldığınız ücrete ek olarak size sağlanan yan haklar nelerdir?

Sabit olarak sahne aldığım bir mekan yok. Onun haricinde tek sahnelik işlerde yer aldım. Hiç bir mekanda yaptığım işin ücret bakımından gerçek karşılığını alamadım.

Kayıtlarda veya sahnede kendi eserlerinizi mi yoksa uyarlama (cover) eserleri mi seslendiriyorsunuz?

Beste, Uyarlama (cover)

Yayınlanmış “albüm”, “kısa çalar”, “tekli”leriniz var mı?

Sanrı adında bir teklim bulunmakta.

Projenizde yer alan eserler “tasarım” olarak neyi ifade ediyor?

2 elektro gitar, bir bass gitar, davul ve vokal ile bana ait olan bu sound oluşmakta. Kompozisyon olarak sözler ve şarkının akışı hususlara özellikle dikkat ederim. Olabildiğince kendini tekrar etmeyen kısımlar, bir önceki ve bir sonraki mısralarla bağlantılı sözler, aralara akılda kalıcı melodiler vs. Yukarıdaki esasları göz önünde bulundurarak kendimce teknik bir şarkı tasarlarım.

Uyarlama (cover) eserler hakkında ne düşünüyorsunuz?

Olan şarkıları olduğu aranjmandan çıkartıp başka bir şekle sokmak benim en sevdiğim cover yönetimdir. Onun haricinde bugün internet bu kadar yaygınken internette olan bir şarkının aynısını mekanda dinlemeyi veya çalmayı desteklemiyorum.

Yayınlanmış veya yayınlamaya hazır kayıtlarınızı nerelerde gerçekleştirdiniz?

Art N Craft Müzik Stüdyosu


Kayıt öncesi ve kayıt deneyimlerinizden bahseder misiniz?

Evde hazırladığım aranje kayıtta bambaşka bir hal aldı. Mesela Sanrı’yı ilk yazdığımda bambaşka bir aranjman ile yazmıştım. Stüdyoya girince her şey çok değişiyor.

Miks ve mastering için kimlerle çalışıyorsunuz?

Hasan Azze & Art N Craft Müzik Stüdyosu

Provalarınız için kendinize ait bir çalışma ortamınız var mı? Çalışmalarınızı ne kadar sıklıkla sürdürüyorsunuz?

Şu anlık bir ekip olmadığı için kendi evimde bireysel çalışmalarımı sürdürüyorum.

Prova ve kayıt stüdyoları hakkında ne düşünüyorsunuz?

İstanbul’da çok güzel prova stüdyoları var ücretlerini sonuna kadar hakediyorlar fakat kayıt konusundaki ücret tarifeleri genel itibariyle çok tuzlu. Bu işi olduğundan çok zorlaştırıyor.

Eserlerinizi hangi platformlarda yayınlıyorsunuz? Bu platformların eksileri ve artıları nelerdir?

Spotify, YouTube, Fizy, Soundcloud, Shazam vs.

Projenize ilişkin “olumlu” ve “olumsuz” bulduğunu şeyler nelerdir?

Şu an sadece bir tekli yayınlayabildim. Bu yüzden tarzımı pek ortaya koyabilmiş değilim. Bu yüzden bu konu hakkında söyleyebileceğim pek bir şey yok. Sadece her zaman daha iyisi için uğraşıyorum ve devam edeceğim.

Kısa ve uzun vadeli hedefleriniz nelerdir?

Kısa vadede bir mini albüm yayınlamayı düşünüyorum. Uzun vadede ise içerikleri arttırmak ve bu içerikleri daha çok kitleye ulaştırmak hedefimdir. En genel hedefim ise sadece müzikle yaşam sürmek.

Müzik yarışmaları hakkında ne düşünüyorsunuz? Katıldığınız bir müzik yarışması ve elde ettiğiniz bir derece var mı?

Müzisyenlerin kendilerini gösterebilmeleri için güzel etkinlikler olduğunu düşünüyorum. Olduğundan daha çok desteklenmesi gereken organizasyonlardır. Herhangi bir yarışmaya katılmışlığım yoktur.

Müzik basını (dijital ve basılı) hakkında ne düşünüyorsunuz?

Teknolojinin gelişmesiyle her şeyin dijitale taşınması, dijitalin popülerleşmesi biz proje sahipleri için her şey daha zorlaştırdı. Müzik yapanın değil sermayesi olanın bu basında ön planda oluşu yıldırıcı bir şey ama bizler de buna karşı mücadelemizi sürdürüyoruz.

Sırasıyla, dinleyici – mekanlar – organizatörler – müzisyenler ve diğer kişi/kişilerden beklentileriniz nelerdir?

Dinleyiciyle alakalı sorunum daha genel bir sorun. Bunu kısaca şöyle özetleyebilirim; önüne koyulanı tüketen bir toplum var. Bu konuda seçici olan dinleyiciler tarafından tercih edilebilmek isterim. Onlardan bir beklentim yok. Organizatör ve mekancılardan tek beklentim kararınca kâr amacı gütmeleridir. Doğal olarak belli bir kâr için bu işi yapıyorlar ama hiç bir kimse başkasının kârı için ezilmemelidir.

Müzik dışında aktif olarak devam ettirdiğiniz mesleğiniz var mı? Devam eden rutin hayatınız ve müzik hayatınız arasındaki dengeyi kısaca anlatabilir misiniz?

Üniversite öğrencisiyim. Öğrencilikle beraber aktif bir müzik hayatı sürdürmek zor. Ama bu genel olarak hayatın zorluğudur diye düşünüyorum ve bunlardan yorulmuyorum.

Projenize ait sosyal medya hesapları nelerdir?

Instagram: emircanfidann
Twitter: fidancastro

Dinleyiciler, mekanlar veya organizatörler size nerelerden ulaşabilir ve kiminle iletişime geçebilir?

Instagram, Twitter ve mail üzerinden iletişime açığım.


Müzik grubunuzla Bir Baba Indie Yerli projesine katılmak için linkteki yazıyı okuyup detaylı bilgi alabilirsiniz.

https://www.birbabaindie.com/?p=7491

Tags: , ,

İlginizi Çekebilir

Yeni Ponza albümünden ikinci tekli geldi!
The Cure’un Glastonbury çıkarması ile gitar satışları yükseldi

Yazar

Bize Katıl!