BBI Yerli #104 | Netam

BBI Yerli

Projenizin adı nedir?

Netam

Projenizin başlangıç tarihi nedir?

25.12.2018

Hangi şehirde yaşıyorsunuz?

İstanbul

Projenizde yer alan müzisyenler ve diğer katkı sağlayanlar kimler?

Utku Temel, Semih Düz, Batuhan Camcı, Damla Temel

Grubunuzun tarzı nedir?

Indie, şarkıları maalesef herhangi bir kategoriye yerleştiremedik.

Projenize benzer müzik grupları/müzisyenler?

L’imperatrice, David August.

Bugüne kadar nerelerde sahne aldınız?

16 Şubat’ta Babylon’da ilk defa sahne aldık.

Kayıtlarda veya sahnede kendi eserlerinizi mi yoksa uyarlama (cover) eserleri mi seslendiriyorsunuz?

Beste.

Yayınlanmış “albüm”, “kısa çalar”, “tekli”leriniz var mı?

Consensus. 2019 Şubat ayının başında yayınlanan, benim neredeyse 2 yıldır uğraştığım, grup olarak da 4 aydır çokça uğraştığımız, devamlı bir evrim içinde olan projelerden oluşan, herhangi bir kategoriye sığdıramadığımız, özellikle de sığdırmaktan kaçındığımız tazecik kısa çalarımızdır.

Projenizde yer alan eserler “tasarım” olarak neyi ifade ediyor?

Hepsi farklı tarihlerde şekillenmeye başlamış projeler fakat gitgide evrilerek zamanlarını kaybetmişler. Şarkıların doğum tarihleri önemini kaybediyor çünkü yaşadıkları süre boyunca geçirdikleri sayısız değişim ile sürece yayılan bir kimliğe sahip oluyorlar.

Uyarlama (cover) eserler hakkında ne düşünüyorsunuz?

Çok başarılı uyarlama eserler de var, kendini dinletemeyenler de… Bunların içinde başarılı olduğunu düşündüklerim, o eseri kendi yorumlamasıyla ve yaratıcı dokunuşlarla gözden geçirenler oluyor genelde.

Yayınlanmış veya yayınlamaya hazır kayıtlarınızı nerelerde gerçekleştirdiniz?

Semih’in, Batuhan’ın ve Damla’nın evlerinde, benim evimde ve bilgisayarımla dolaştığım sayısız yerde.

Kayıt öncesi ve kayıt deneyimlerinizden bahseder misiniz?

Kayıtlar için Semih, Batuhan ve Damla ile buluşmalar yaptık. Bilgisayarımı ve ses kartımı alıp teker teker evlerine gidiyor, var olan projelerimin üstüne çalmalarını istiyor ve kaydını alıyordum. Tabiki bu grup çalışmasının sonunda proje farklı bir sürece girdi: “Zabo”da Batuhan’ın ve Semih’in çaldıklarıyla parça tamamen değişti, “Mor Bulut”ta Damla’nın yazıp söylediği kısımlar şarkının devamını belirledi.

Miks ve mastering için kimlerle çalışıyorsunuz?

Şarkıların miksini ben yaptım, mastering kısmını Kanto Records üstlendi, master kayıtları çok başarılıydı.

Provalarınız için kendinize ait bir çalışma ortamınız var mı? Çalışmalarınızı ne kadar sıklıkla sürdürüyorsunuz?

Ekipman yetersizliği nedeniyle ortak çalışmalarımızı referans alınamayacak bir ortamda sürdürüyoruz. Sağlıklı ses alabileceğimiz bir çalışma ortamı kurabilmek için mücadele veriyoruz. Şimdilik teker teker çalarak bunları kayda eklemek gibi yöntemlerle çalışıyoruz.

Prova ve kayıt stüdyoları hakkında ne düşünüyorsunuz?

Uygun fiyatlı ve aynı zamanda referans alınabilecek bir sisteme sahip monitörleri olan bir kayıt stüdyosu ne yazık ki bulamadık.

Eserlerinizi hangi platformlarda yayınlıyorsunuz? Bu platformların eksileri ve artıları nelerdir?

Şarkılar Spotify, Apple Music ve Soundcloud’ta Kanto Records tarafından yayınlandı. Apple Music kullanmıyorum bu yüzden pek bir fikrim yok, Spotify bence başarılı bir platform. Albüm dinlenme oranları gibi verileri rahatça öğrenebiliyoruz, Soundcloud da öyle…

Projenize ilişkin “olumlu” ve “olumsuz” bulduğunu şeyler nelerdir?

Daha iyi ekipmanlar ve daha iyi çalışma ortamlarında daha iyi sonuçlar alabilirdik. Şarkılar üzerinde çalışırken yaptığımız şeyin özgün olmasını hedefledik.

Kısa ve uzun vadeli hedefleriniz nelerdir?

Kısa veya uzun olarak ayıramayacağım ama ortak olarak hedefimiz, herhangi bir kategoriye sığmayan müzikler yapmaya devam etmek olacak.

Müzik yarışmaları hakkında ne düşünüyorsunuz? Katıldığınız bir müzik yarışması ve elde ettiğiniz bir derece var mı?

Bir yarışmaya katılmadık fakat müzikle uğraşan insanlar için güzel bir motivasyon kaynağı olduğunu düşünüyorum.

Müzik basını (dijital ve basılı) hakkında ne düşünüyorsunuz?

Birçok müzisyen müziğini insanlarla paylaşmak istiyor fakat bunu kendi imkanlarıyla başaramıyor, müzik basını sayesinde hem bu insanlar müziğini daha çok insanla paylaşabiliyor hem de müzik düşkünleri bu yeteneklerden haberdar oluyor.

Sırasıyla, dinleyici – mekanlar – organizatörler – müzisyenler ve diğer kişi/kişilerden beklentileriniz nelerdir?

Dinleyicilerden beklentimiz müziğin hangi tarzda olduğuna veya hangi mekanda çalındığına değil ne hissettirdiğine odaklanmaları. Mekanlarla ilgili henüz bir tecrübemiz yok ama farklı ve bağımsız müzikler yapan gruplara daha çok ağırlık verilebilir, özellikle yabancı sanatçıların bilet fiyatlarının bu denli pahalı olduğu günümüzde yerli bağımsız müzik gruplarına…

Müzik dışında aktif olarak devam ettirdiğiniz mesleğiniz var mı? Devam eden rutin hayatınız ve müzik hayatınız arasındaki dengeyi kısaca anlatabilir misiniz?

İstanbul Teknik Üniversitesinde mimarlık okuyorum. Semih, Batuhan ve Damla da lisans eğitimlerini sürdürüyorlar benim gibi. Benim rutin hayatım için gündüzleri mimarlık eğitimi alıyor, geceleri müzik yapıyor diyebiliriz. Hatta okul ile ilgili işlerimden arta kalan tüm zamanımı müzikle doldurmaya çalışıyorum.

Projenize ait sosyal medya hesapları nelerdir?

facebook.com/netammaten

soundcloud.com/utkutml

instagram.com/netamaten

Dinleyiciler, mekanlar veya organizatörler size nerelerden ulaşabilir ve kiminle iletişime geçebilir?

netamaten@gmail.com mail adresinden bana ulaşabilirler.


Müzik grubunuzla Bir Baba Indie Yerli projesine katılmak için linkteki yazıyı okuyup detaylı bilgi alabilirsiniz.

https://www.birbabaindie.com/?p=7491

Tags: , , , , , , ,

İlginizi Çekebilir

Game of Thrones’un final sezonundan ilk fragman yayında!
Anadolu Turnesi’nden vizyon öncesi özel gösterim ve konser!

Yazar

Bize Katıl!