BBI YERLİ #83 | albus-in

BBI Yerli

Projenizin adı nedir?

albus-in

Projenizin başlangıç tarihi nedir?

01.01.2016

Hangi şehirde yaşıyorsunuz?

İstanbul

Projenizde yer alan müzisyenler ve diğer katkı sağlayanlar kimler?

Solo bir projedir.

Projenizde yer alan müzisyenlerin geçmişte veya devam eden başka projeleri var mı?

Solo bir proje olduğundan bir tek ben varım. Ben de Midvil isimli Heavy Psych Trio’sunda davul çalmaktayım.

Grubunuzun tarzı nedir?

Electronic

Projenize benzer müzik grupları/müzisyenler?

Yeni bir single yayınlayarak Spotify’da paylaştım. Etkilendiğim isimler arasında Coldplay, Placebo, alt-J, Radiohead gibi gruplar var.

Bugüne kadar nerelerde sahne aldınız?

zor (Kadıköy), Glow (Taksim), Peyote Nevizade

Sahne aldığınız mekanlarda “mental” olarak eksik veya doğru bulduğunuz şeyler nelerdi?

Eksiler: Bir yerde sahne alacağınız zaman sadece yapacağınız sanatı düşünmeniz gerekirken seyirci getirme/mekan doldurma gibi endişelerinizin oluşması sağlanıyor mekanlar tarafından ister istemez. Bu durum sahne performansına ve seyircide yaratacağınız etkiye de sirayet ediyor maalesef. Mekanların kendi reklamlarını kendileri yapmaları ve mekan doldurma endişelerini kendileri yaşamaları gerektiğini düşünüyorum.

Artılar: Son yıllarda yerli müzisyenlere destek olunan bir algı oluşmaya başladı. Hem gruplar hem kollektifler (sizin gibi) hem de çoğu mekan yerli gruplara destek oluyor. Yukarıda bahsettiğim konu hakkında düzeltici önlemler alındığında yerli müzisyen de kendini daha rahat hissedecek.

Sahne aldığınız mekanlarda “teknik” olarak eksik veya doğru bulduğunuz şeyler nelerdi?

albus-in ile sahne aldığımda kendi ekipmanımı götürdüğüm için çok büyük sıkıntılar yaşamamaktayım ancak Midvil sahnelerinde özellikle davul konusunda çoğu mekanda sıkıntılar yaşıyorum. Ekipmanlar eski ve bakımsız oluyor çoğu yerde.

Organizasyonlara ilişkin eksik veya doğru bulduğunuz şeyler nelerdir?

Genelde organizasyonlar oldukça değişken sahneye çıkış saatleri oluyor. Aklıma gelen en büyük sıkıntı bu.

Daha önce festivallerde yer aldınız mı? Bu deneyimlerinizi kısaca anlatır mısınız?

Burgazada’da gerçekleşen 2017 Neucomers ve 2018 farklı isimli bir müzik festivaline Midvil ile katıldık. Yukarıda belirttiğim sahne saati değişkenlikleri en çok buralarda başımıza geldi.

Konserlerinize gelen dinleyici kitleniz “genel olarak” kimlerden oluşuyor? Kitlenizin konserlerden sonraki tepkilerini genellikle neler oluyor?

Genel olarak tanıdıklarım ve onların çevresi katılıyor.

Sahne aldığınız yerlerden bir ücret alıyor musunuz? Aldığınız ücrete ek olarak size sağlanan yan haklar nelerdir?

Sahne aldığım yerlerden bazen gelen kişi sayısına göre bazen ise önceden anlaşarak ortalama konser başına 150-200 TL civarı aldığımı söyleyebilirim. Yan hak da dediğiniz gibi oldu hep. Bu konunun belli bir standart ile ilerlemesi gerektiğini düşünüyorum. Mesela mekanların hafta içi ve hafta sonu ödeme tarifeleri olmalı. Örneğin, tarifeye göre Çarşamba çıkıyorsan 150 TL, Cumartesi çıkıyorsan 300 TL gibi. Sanatçının mekanı doldurmak gibi bir endişesi olmamalı ki sanatına bakabilsin diye düşünüyorum.

Kayıtlarda veya sahnede kendi eserlerinizi mi yoksa uyarlama (cover) eserleri mi seslendiriyorsunuz?

Beste, Uyarlama (cover)

Yayınlanmış “albüm”, “kısa çalar”, “tekli”leriniz var mı?

5 şarkılık bir albüm hazırladım, ismi Digits. Albümü paylaşmadan önce ufak bir teaser olması amacıyla ilk single’ımı dün yayınladım, ismi Double Dare.

Projenizde yer alan eserler “tasarım” olarak neyi ifade ediyor?

Elektronik müziği tatlı gitar tınıları ile harmanlamaya çalışıyorum diyebilirim.

Uyarlama (cover) eserler hakkında ne düşünüyorsunuz?

Bu proje için bugüne kadar yaklaşık 15 adet parça hazırladım. Bunların 13’ü benim bestem, kalan 2’si ise cover’dı. Kendi tarzım ile harmanlayabileceğimi düşündüğüm ve sevdiğim bir şarkıyı uyarladığımda şahsen kişisel bir tatmin duyuyorum. Buradaki olay bişeyi yapmış olmak için yapmak değil, kendi müzik tarzınız ile harmanlayabileceğiniz şeylere yönelmek bence.

Yaptığım cover’lara aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz:
https://soundcloud.com/albusin

Yayınlanmış veya yayınlamaya hazır kayıtlarınızı nerelerde gerçekleştirdiniz?

Ev stüdyomda.

Kayıt öncesi ve kayıt deneyimlerinizden bahseder misiniz?

Oturup boş bir sayfaya beste yapan biri değilim. Şarkının herhangi bir partı bir zaman aklıma düşüyor ve gidip kaydettikten sonra üstüne inşa etmeye başlıyorum.

Miks ve mastering için kimlerle çalışıyorsunuz?

Kadıköy’de stüdyosu bulunan aranjör Süleyman Muhtadov ile çalışıyorum.

Provalarınız için kendinize ait bir çalışma ortamınız var mı? Çalışmalarınızı ne kadar sıklıkla sürdürüyorsunuz?

Kendi ev stüdyomda çalıştığımdan haftada 2-3 kez prova yapma şansım mevcut.

Prova ve kayıt stüdyoları hakkında ne düşünüyorsunuz?

İyi insanlar tarafından yönetiliyorlar genelde ancak döviz nedeniyle eskiyen ekipmanların değiştirilmesi konusunda güçlükler yaşanıyor.

Eserlerinizi hangi platformlarda yayınlıyorsunuz? Bu platformların eksileri ve artıları nelerdir?

Spotify ve Soundcloud platformlarını kullanıyorum. İkisinden de memnunum.

Projenize ilişkin “olumlu” ve “olumsuz” bulduğunu şeyler nelerdir?

Genelde tek başıma çalıyorum. Herhangi bir grup üyesine bağlı olmadığım için kendi isteğim üzerine sahneler ayarlayabiliyorum.

Kısa ve uzun vadeli hedefleriniz nelerdir?

Kısa vadede, 1 ay içerisinde albümümü çıkartmak istiyorum. Daha sonra uygun olan tüm sahnelere çıkarak ses duyurmak amacım. Uzun vadeli planım ise tek başıma çalmayı bırakıp bir band oluşturarak daha dinamik bir sahne ile müziğe devam etmek.

Müzik yarışmaları hakkında ne düşünüyorsunuz? Katıldığınız bir müzik yarışması ve elde ettiğiniz bir derece var mı?

Lisedeyken KASDAV’a katılmıştık. 2007 yılında en yaratıcı performans ödülü almıştık. Daha sonra Bronx Pi Sahne’de üniversiteler arasında yapılan yarışmada Galatasaray Üniversite’si gecesinin birincisi olup finalde Boğaziçi Üniversitesi’ne kaybetmiştik. (Palekanon isimli grubumuz ile.) Bir başka yarışmaya da Hard Rock Cafe’de katılmıştık. Hard Rock Rising isimli yarışmaya Bonn isimli grubumuz ile katıldık. Burada biraz hakkımızın yendiğini düşünüyorum.

Müzik basını (dijital ve basılı) hakkında ne düşünüyorsunuz?

Açıkçası yeteri kadar destek alıp alamayacağımı bu süreçten sonra anlayacağım. Ama şöyle bir baktığımda, alabileceğimi düşünüyorum. Yerli müzik her geçen gün büyüyor, bunu duyurmak her basın organının ana vizyonu olmalı. Bunun için de yeterli kaynağa ihtiyaçları var. Yeterli kaynak için de daha fazla sponsor ve tüketici bilincine ihtiyaç bulunuyor. Süreçteki tüm bileşenler birbiri ile bağlantılı ve birbirine bağımlı aslında.

Sırasıyla, dinleyici – mekanlar – organizatörler – müzisyenler ve diğer kişi/kişilerden beklentileriniz nelerdir?

Dinleyiciden bir beklentim bulunmuyor. Her insan birbirinden farklı.
Mekanlar, yukarıda bahsettiğim gibi mekanı doldurma işini sadece müzisyene bırakmamalı. Onlar samimiyetle mekanın dolu olmasını sağlamaya çalışmalı.
Organizatörler, daha objektif olmalı. Yeni kişilere açık, iyi niyetli olmalılar.
Müzisyenler ise, klişe olacak ama paylaşımcı ve aktif olmalılar.

Müzik dışında aktif olarak devam ettirdiğiniz mesleğiniz var mı? Devam eden rutin hayatınız ve müzik hayatınız arasındaki dengeyi kısaca anlatabilir misiniz?

Evet. Bir IT firmasında Süreç Kalite Risk Yönetimi Uzmanı olarak çalışıyorum. Sadece müzikten para kazanmanın çok zor olduğunu düşünüyorum. Dolayısıyla müzik yapabilmek için çalışıyorum diyebilirim.

Projenize ait sosyal medya hesapları nelerdir?

soundcloud.com/albusin

instagram.com/bugra195

twitter.com/bugra195

Dinleyiciler, mekanlar veya organizatörler size nerelerden ulaşabilir ve kiminle iletişime geçebilir?

Telefon ve mail ile ulaşılabilir durumdayım.

Müzik projenizle BBI Yerli‘ye katılmak istiyorsanız, detaylı bilgilere linkin içerisinden ulaşabilirsiniz.

www.birbabaindie.com/?p=7491

Tags: , , ,

İlginizi Çekebilir

Longaz’dan yeni tekli: “Tavşan”
Editors’tan yeni video geldi

Yazar

Bize Katıl!