BBI Yerli #140 | Candaş Öztürk

BBI Yerli

Projenizin adı nedir?

Candaş Öztürk

Projenizin başlangıç tarihi nedir?

29.06.2019

Hangi şehirde yaşıyorsunuz?

İstanbul

Projenizde yer alan müzisyenler ve diğer katkı sağlayanlar kimler?

Şarkılarımı kendi yazıyorum/besteliyorum. Bu süreçte yakın arkadaşım Toprak Özcan’ın da desteği dokunuyor.

Projenizde yer alan müzisyenlerin geçmişte veya devam eden başka projeleri var mı?

Toprak Özcan’ın iki teklisi var, Spotify’dan ulaşabilirsiniz.

Grubunuzun tarzı nedir?

Alternative Rock, Indie

Projenize benzer müzik grupları/müzisyenler?

John Frusciante diyebilirim. Şu şarkısına çok benziyor diyeceğim kadar ortak özellik taşımıyoruz fakat, çok beslendiğimi düşünüyorum Frusciante’nin müziğinden.

Bugüne kadar nerelerde sahne aldınız?

Vokal ve ritim gitaristi olduğum Ligament grubu ile Dorock XL, Emaar Hayal Kahvesi, Monc Live gibi yerlerde sahnelerimiz oldu.

Sahne aldığınız mekanlarda “mental” olarak eksik veya doğru bulduğunuz şeyler nelerdi?

Soundcheckler genellikle büyük bir gerilim oluyor benim için. Vokali azıcık daha açsak mı, gitarı duyamıyorum gibi şeyler söylemekten korkar olduk bazı tonemaister arkadaşlar yüzünden. Soundcheck gibi önemli bir olayda takındıkları agresif tavır, tüm süreci zorlaştırıyor ve uzatıyor.

Ayrıca çaldığımız mekanda kaşe almayı geçtim, içtiğimiz suyun parasını ödediğimiz bile oluyor. Müzisyenlere karşı daha farklı bir yaklaşıma geçilmesi gerektiği taraftarıyım.

Sahne aldığınız mekanlarda “teknik” olarak eksik veya doğru bulduğunuz şeyler nelerdi?

Çok büyük olmayan mekanlarda, kendimizi duyabilmek hayal gibi bir şey. Ya sadece kendimizi duyabiliyoruz, ya da sadece grubu. Ayrıca davulun genellikle ya overhead mikrofonları , ya da tom mikrofonları olmuyor. Ve bu da grubun tüm sound’unu negatif etkileyen bir durum.

Organizasyonlara ilişkin eksik veya doğru bulduğunuz şeyler nelerdir?

Bazı mekanlarda davetli listesi yazabilme gibi bir hak tanınıyor bize. Arkadaşlarımız biletsiz girebiliyor bu sayede. Bizim gibi tanınmaya , piyasada bir yer edinmeye çalışan gençler için bu çok güzel bir olanak. Çünkü herkes tanımadığı gruplara para veremeyebiliyor.

Daha önce festivallerde yer aldınız mı? Bu deneyimlerinizi kısaca anlatır mısınız?

Hayır daha önce bir festivalde yer almadım, ama deneyimlemek isterim.

Konserlerinize gelen dinleyici kitleniz “genel olarak” kimlerden oluşuyor? Kitlenizin konserlerden sonraki tepkilerini genellikle neler oluyor?

Genellikle arkadaş çevremiz ve çaldığımız mekanda genel olarak bulunan kişiler seyircimiz oluyor. Gelecek vaat ettiğimizi söyleyen birçok kişi oldu, bu da bize umut ve motivasyon veriyor tabii.

Sahne aldığınız yerlerden bir ücret alıyor musunuz? Aldığınız ücrete ek olarak size sağlanan yan haklar nelerdir?

“Siz ücretsiz çalın, devamı gelir” gibi bir algıyla karşılaşıyoruz çoğunlukla. Mekanlar yeni gruplara, gençlere destek olmak yerine işleri daha da zorlaştırıyor. Bazen para teklif ediyorlar, ama o kadar komik rakamlardan söz ediliyor ki, provalara verdiğimiz parayı bile karşılamıyor.

Bar gibi yerlerde genellikle sahneden çok satılan bira daha önemli oluyor mekan sahipleri için. Bu durumu anlıyorum tabii ki, orası bir işletme. Bu işletmenin ayakta kalması için satış yapılması gerekiyor. Oysa sanatçıya hakettiği ücreti verseler, sanatçının enerjisi/ motivasyonu çok daha yüksek olacak, doğal olarak da mekana talep artacak.

Kayıtlarda veya sahnede kendi eserlerinizi mi yoksa uyarlama (cover) eserleri mi seslendiriyorsunuz?

Beste, Uyarlama (cover)

Yayınlanmış “albüm”, “kısa çalar”, “tekli”leriniz var mı?

Spotify’ da yayımlanmış üç teklim var. Birisi kendi bestem, diğer ikisi cover.
“Dün de Bugünün Aynısıydı” ismli şarkının söz ve müziği bana ait. Şarkıda techno bir davul altyapısıyla, akustik gitar ve vokalimi harmanlamak istedim ve başarılı da oldum sanırım.

Projenizde yer alan eserler “tasarım” olarak neyi ifade ediyor?

Ben kendimi akustik gitarımla çok bağdaştırıyorum. Bu yüzden de şarkılarımın önemli bir elementi oluyor.

Uyarlama (cover) eserler hakkında ne düşünüyorsunuz?

Gerçekten sevdiğim şarkıların cover’larını yapmak çok keyif aldığım bir şey. Çünkü bazı şarkıları o kadar çok seviyorum ki, dinlemek yetmiyor. Bir de kendi sesimle hayata geçirmek istiyorum.

Yayınlanmış veya yayınlamaya hazır kayıtlarınızı nerelerde gerçekleştirdiniz?

Odamda kurduğum küçük bir stüdyom var, kayıtlarımı burada yapıyorum.

Kayıt öncesi ve kayıt deneyimlerinizden bahseder misiniz?

Şarkılarımın genel hatlarını gitar kullanarak yapıyorum. Bulduğum akor geçişleri, yazdığım sözler ile bir bağ oluşturursa bilgisayar başına geçip diğer elementleri eklemeye başlıyorum…

Miks ve mastering için kimlerle çalışıyorsunuz?

Miks ve Mastering işlemlerini kendim yapıyorum.

Provalarınız için kendinize ait bir çalışma ortamınız var mı? Çalışmalarınızı ne kadar sıklıkla sürdürüyorsunuz?

Evet, odam zamanla hem prova yapabileceğim, hem de kayıtlarımı yapabileceğim bir ortama dönüştü.

Prova ve kayıt stüdyoları hakkında ne düşünüyorsunuz?

Saatlik prova ücretlerini çok fazla buluyorum. Elbette bazı stüdyolar istediği ücrete denk gelecek bir deneyim sunabiliyor, ama çoğunlukla her stüdyo çıkışı kulaklarımız ağrıyor yapılan plansız ses izolasyonu gibi şeyler yüzünden.

Eserlerinizi hangi platformlarda yayınlıyorsunuz? Bu platformların eksileri ve artıları nelerdir?

Spotify’da yayınlıyorum şarkılarımı. Sanatçıya destek veren adaletli bir platform.

Projenize ilişkin “olumlu” ve “olumsuz” bulduğunu şeyler nelerdir?

Daha yolun çok başındayım yaşım ve deneyimim itibarıyla. Her şarkımın, her konserimin ardından geliştimi hissediyorum. Tabii ki her konser, her şarkı güzel olmuyor. Hatalar yapıyorum. Kimi zaman miks tatmin etmiyor, kimi zaman yazdığım sözler…

Kısa ve uzun vadeli hedefleriniz nelerdir?

Yakın zamandaki hedefim bu yıl İstanbul Teknik Üniversitesi – Müzik Teknolojileri bölümünü kazanmak.

Uzun vadeli düşünecek olursak, gurur duyacağım projelerde yer almak istediğimi söyleyebilirim. Bunun için de elimden gelemi yapacağım.

Müzik yarışmaları hakkında ne düşünüyorsunuz? Katıldığınız bir müzik yarışması ve elde ettiğiniz bir derece var mı?

Fizy Liselerarası Müzik Yarışmasına katılmıştım. Soundcheck’ten sahneye kadar tamamen kaos ile geçen bir deneyimdi.

Müzik basını (dijital ve basılı) hakkında ne düşünüyorsunuz?

Yeni gruplara ve müziysenlere gerekli ilgi gösterilmiyor bence…

Sırasıyla, dinleyici – mekanlar – organizatörler – müzisyenler ve diğer kişi/kişilerden beklentileriniz nelerdir?

Verilen emeğin karşılığında tek beklentimiz “Saygı”.

Müzik dışında aktif olarak devam ettirdiğiniz mesleğiniz var mı? Devam eden rutin hayatınız ve müzik hayatınız arasındaki dengeyi kısaca anlatabilir misiniz?

Lise son sınıf öğrencisiyim. Daha önce bir müzik stüdyosunda çalıştım. Ayrıca uzun metraj bir filmde ses yönetmenliği yaptım.

Projenize ait sosyal medya hesapları nelerdir?

Instagram: https://www.instagram.com/johndashh
Spotify: https://open.spotify.com/artist/3h6Ajn47XzpHygEV31dhrn?si=Dl8_qZffT6Oh_PiQnE9Wrw

Dinleyiciler, mekanlar veya organizatörler size nerelerden ulaşabilir ve kiminle iletişime geçebilir?

Bana instagram hesabımdan veya mail adresimden ulaşabilirler.
Mail adresim: candasozturk02@gmail.com


Müzik grubunuzla Bir Baba Indie Yerli projesine katılmak için linkteki yazıyı okuyup detaylı bilgi alabilirsiniz.

https://www.birbabaindie.com/?p=7491

Tags: , , ,

İlginizi Çekebilir

HAIM’den yeni EP ve video!
10 Soru 1 Playlist | Şenceylik

Yazar

Bize Katıl!