Yüzyüzeyken Konuşuruz’un Akustik Travma’sında Her Şey Var!

Albüm İncelemeleri

2011 yılında kurulan Yüzyüzeyken Konuşuruz akustik kaydedilen şarkıları, sade sound’u ve şarkı sözleriyle belli bir kesimin ilgisini çekmeyi başarmıştı. Belki de şu ara gitarını kapıp kayıt yaparak Youtube’a yükleyen jenerasyonun ilham kaynağıydı onlar. Evdekilere Selam (2013) ve Otoban Sıcağı (2015) albümlerinin ardından yepyeni bir kayıtla karşımızdalar. Albüm öncesi yayınladıkları “Sandal” ve “Bodrum” isimli şarkılarıyla heyecanı sıcak tutan grup, yeni albümde farklı arayışlara girmiş. İyi de yapmış. Zira ilk iki albümdeki çizginin dışında ve albüm ismiyle de mesaj veren şekilde, elektronik bir albüm önümüzdeki. Vokal ve gitarda Kaan Boşnak, elektro gitarda Engin Sevik, basta Can Tunaboylu ve davulda Can Kalyoncu‘dan oluşan Yüzyüzeyken Konuşuruz, Akustik Travma ile 2018 yılı YK müziğinin nereye doğru evrildiğini bizlere gösteriyor. Tüm söz ve bestelerde ise Kaan Boşnak imzası var. Grubun sözlerini çok başarılı bulan da var yerin dibine sokan da ama bu durum şarkı sözlerinin grubu diğerlerinden ayırt edici bir özellikte olduğu gerçeğini değiştirmiyor. Metropol insanının yaşadığı sorunları farklı bir dilde anlatan, şarkı sözlerinde kara mizah da içeren, yeri geldiğinde kendisiyle dalga geçebilenlerin hikayelerini anlatan bir grup YK…

İlk single Sandal grubun yeni müzik anlayışını yansıtan ve albüme ışık tutan bir şarkı. “Kaçmışsın, gitmişsin burdan çünkü bıkmışsın herşeyden, hepimizden.” Büyük şehirdeki yaşamın yarattığı kısır döngüden kaçma isteğini tetikliyor insanda adeta. Bir yandan da tüketim toplumunun çabuk tüketilen ilişkilerinin kaçınılmaz sonlarından örnekler veriyor. Kasım ayında yayınlandı ama insanı içine çeken bir atmosferi var ve sürekli dinletiyor kendini. Dinle Beni Bi albümün ikinci şarkısı, konserlerde de dinleyiciyi hafifçe havaya sokup ufak ufak kıpırdatacak bir şarkı. “Dans etmek için YK müziğine ihtiyacım yok, böyle iyiyim” diyorsanız bir şey diyemem. Ben beğendim. Esen hafif tempolu 70-80’ler popu gibi tınlıyor. Bodrum’da ise Bodrum’u eğlence merkezi olarak gören toplumsal algıya paradoksal olarak YK bu güzel ilçemizi dinlenme noktası olarak görmüş. Yıkılma Sakın yine albümün genel yapısını gösteren bir şarkı. “2013” albümün sonlarında gerek sözler gerek altyapı olarak daha sert ve diğerlerinden ayrı yerde duran, 2013 yılı Türkiye’sine selam çakan bir şarkı.

Albümde şarkılardaki tempo birbirine çok yakın olduğundan bazen aynı şarkıyı dinliyormuş hissine kapılabilirsiniz. Şarkı sözlerinde de bu benzerlik göze çarpıyor. Kaan Boşnak hep “yollardayım, yorgunum, bezginim, tükendim” diyor. Hep bir kaçış… Hayattan, eski sevgiliden, ama içi hep bir parça buruk, ezik… Sürekli kendini bulma çabası. Grubun internette fenomen olan Ne fark eder şarkısı albümde yer almıyor, belki albüm bütünlüğü içerisinde kendine yer bulamadı ancak grubun daha geniş bir kitle tarafından tanınmasını sağlayan önemli bir şarkı. Grubu ilk zamanlarından beri takip edenlerin klasik kaygısı, grubun daha fazla insan tarafından sevildikçe “özel”liğini kaybetmesi, popüler kültürün hegemonyasında yitip gitmesi… Ama endişeleri yersiz; zira “Akustik Travma” grubun en indie çalışması. Albüm grubun indie folk müzik tarzını bir kenara bırakıp, “düşük tempolu elektronik müzik” denemesi. Bu tarz için henüz yeniler ama onların durağan kalmayı reddetmeleri ve cesur adımları takdir edilesi. YK’nın yeni bir yolculuğa çıktığının göstergesi. Yolculukta yanlarında kimler olacak? Youtuber yeni gitarist şarkıcı adayları mı, kemik dinleyicileri mi, yeni dinleyiciler mi? Neyse, biz yine tartışmaya açık bırakalım çayın altını.

Tags: , ,

İlginizi Çekebilir

Massive Attack 25 Haziran’da Zorlu PSM’de!
Özgür Yılmaz’dan Yeni Parça Geldi: “Rüya”

Yazar

Bize Katıl!