Moda Sahnesi Yaz Dönümü Konserleri – 1. Gün | Gaye Su Akyol – Bubituzak

OradaydıkYerli Sahne

Moda Sahnesi Yaz Dönümü Konserleri 1. günündeydik. Sıcağı sıcağına, bir saat evvel biten konser ile ilgili yazmak istedim.

Bu konserler silsilesine sadece isimlerinden dolayı gittiğimi söylersem eksik söylemiş olurum. Ben bu konserlere biraz da Moda Sahnesi’ni göreyim diye gittim. Moda Sahnesi ben askerdeyken açılmıştı ve kilometrelerce uzakta “müthiş” temalı cümeleler kurarak, Moda Sahnesi’nde izleyeceğim oyunları, dinleyeceğim konserleri düşünüp durdum. Daha ötesinde de şeyler düşündüm ama şimdilik onlar bende kalsın.

Moda Sahnesi’ne çocukluğu Kadıköy’de geçmiş, orada büyümüş ve hâlâ orada nefes alan biri olarak söyleyebilirim ki başka bir gözle baktım. Orası sinemayken bir sürü filme girip çıkmıştım. O yüzden oranın ziyan olmaması gerekiyordu ki bugün gördüğüm kadarıyla çok daha iyi hâle gelmiş. Gerçekten bambaşka bir dokusu, heyecanı vardı. Her kimin eli dokunduysa ona büyük bir teşekkür borçuyuz.

Gaye Su Akyol:

Konsere dönersek henüz sahnede son hazırlıklar yapılıyordu. Bir yandan da Zeki Müren ve Müzeyyen Senar şarkıları ısrarla rakıya davet ediyordu. Gaye Su Akyol albümü elime bir gün evvel geçti. Biraz dinledim, biraz dinleyemedim ama beklentilerimi fazlasıyla karşıladı. Albümü ilk defa dinleyişimin ertesi günü konsere gelmek ise bambaşka bir hissiyattı.

Sahneye önce siyah takım elbiseleri ile Emrah Atay, Ali Güçlü Şimşek, Görkem Karabudak ve eğer yanılmıyorsam maskelerin ardındaki 4. kişi olarak sahneye gelen Barlas Tan Özemek’ti. Elektrik gitarıyla oradan oraya koşturan Barlas Tan Özemek’i ya da her kimse onu gerçekten beğendiğimi belirtmek isterim. (Albümü tekrar açıp baktım. Bas gitardaki kişi Barlas Tan Özemek’miş)

Mutasyon geçirip, 4 kollu olur diye korktuğum Görkem Karabudak aynı anda kaç enstruman çalabilir diye merak ederken, Gaye Su Akyol‘a Cümbüş çalarak eşlik etti.

Aşırı gürültülü bir soundu olmayan Gaye Su Akyol şarkılarını neredeyse her zerresine kadar, çok rahat bir şekilde dinledik. Moda Sahnesi‘nin akustiği ve konser alanı oldukça ferah ve rahattı. Tüm bunlar bir araya gelince konserin keyfi de ikiye katladı diyebilirim.

Tüm performansa yapabileceğim yorum naif ve dertli oluşuydu. Gaye Su Akyol‘un sahneye çok yakışması, sesi ile karakterinin senkronize hareket etmesi; yani kendine has bir ağırlığı oluşu müzikle gerçek bir bütünlük oluşturmuştu. Yerine göre mizahi yaklaşımları ve sınırlarını belli etmesi de oldukça iyiydi.

Bir diğer dikkatimi çeken şey ise artık iyi bir yorumcu olmanın, tek başına bir önem taşımadığıdır. Aynı şeyi, Rock’n Coke’da Yasemin Mori‘yi dinerken hissetmiştim. Arkada size eşlik eden enstrumanistlerin çok iyi ve özgüveni yüksek kişilerden oluşması solistin de performansını inanılmaz yukarı çekiyor. Arkada çalanların kendilerini sadece çalgıcı olarak görmemeleri, çok daha ötesinde eşlik ettikleri solistin bir parçası olarak görmeleri, o müziğin içerisinde bir aidiyetlik oluşturmalarına sebebiyet veriyor ki bu da dinleyen kanadında bambaşka bir tat bırakıyor.

Konserin en akılda kalıcı performansı Cehennem Meyhanesi ve Biliyorum şarkılarıydı. Özellikle Cehennem Meyhanesi‘nin kapanışında müthiş bir performans vardı.

Gaye Su Akyol konseri ile ilgili son yazacaklarım ise; eğer ki rakı satışları bu gece itibariyle patlarsa tek sebebi Gaye Su Akyol‘dur.

Bubituzak:

Bubituzak konser hazırlıkları çok fazla sürmedi. Bir önceki konserdeki ekipten sadece Barlas Tan Özemek yoktu sahnede. Ufak tefek değişiklikler ve Ali Güçlü Şimşek‘in ekipmanlarını öne kaydırılması ile konser başladı. Tahminimden daha muzip ve hiperaktif bir Ali Güçlü Şimşek vardı sahnede. Albümde olmayan bir şarkıyla girdiler ki oldukça güzeldi.

Bir önceki konsere göre ses düzeni biraz daha gerideydi ama aşırı derecede rahatsız eden bir şey neredeyse hiç olmadı. Hatta sadece geri vokalleri bazen ana vokalden fazla duymak dışında bir problem yoktu diye düşünüyorum.

Bugün Dünya Tersine Dönüyor‘un öncesi ve geçişi hakikatten acayip hoş ve güzeldi. Bunu ayrıca belirtmek isterim.

Bubituzak‘ın üç defa Develerle Yaşıyorum‘u azar azar çaldılar. Bu şarkıyı epey sevdikleri gözden kaçmadı. Kaldı ki konserin kapanışında da Gaye Su Akyol dayanamadı ve mikrofonu eline alıp konseri kapattı.

Moda Sahnesi yaz dönümü konserlerinin birinci günü oldukça keyifli ve güzel geçti.

Şimdi hedefimiz Cuma gecesi yine orada olup canlı performansını çok merak ettiğim Can Güngör ve özlediğim Yasemin Mori konserlerini izlemek.

 

Tags: , , , , , , , , , ,

İlginizi Çekebilir

One Love Festival 13 – 1. Gün / 14.06.2014
BİR BABA INDIE #7 (13.06.2014 @ Açık Radyo)

Yazar

Bize Katıl!