Can Güngör’ün yeni albümü Sular Dar ile anılar ortaya dökülüyor

Albüm İncelemeleri

Can Güngör’ün yeni albümü bugün yayınlandı. Silik Düşler‘den 5 yıl sonra gelen ikinci albüm Sular Dar, beni fazlasıyla mutlu etti diyebilirim. Zira Silik Düşler’i özellikle 2016 ve 2017 yıllarında o kadar dinledim ki o dönemde yaşadığım iyi-kötü her anın soundtrack’i Can Güngör’e aitti.

Kimi zaman bindiğim bir takside duyuyordum şarkılarını, kimi zaman yağmurlu bir havada dalgın dalgın yürürken Can’ın sesi eşlik ediyordu bana. Durum böyle olunca insan “Yeni gelen albüm nasıl olacak acaba? Bir öncekini yakalayabilecek mi?” diye düşünüyor. Şimdi kendimi vererek dinlemediğim, çalışırken fon olsun diye açtığım Sular Dar, eski anıları canlandırdı kafamda.

Burada Can Güngör’ün sesine ayrı bir parantez açacağım, çünkü sesini müziğinden bağımsız olarak da çok seviyorum. Bazı ses tonları ile böyle bir ilişkim var, onları yakalayınca da bırakmak istemiyor insan, hep daha fazlasını istiyor. Sesi, çok güzel midir, değil midir tartışılır. Nihayetinde güzellik de öznel bir kavram. Ancak Can Güngör’ü dinlerken pürüzsüz akan bir suyu izliyormuş gibi hissediyorum, müzikleri de bu sesle bütünlüğü yakalıyor. İki albümde de böyle bu durum.

Sular Dar’ın yayınlanan ilk teklisi Dışarda Kış, ki albümde olacağını bile bilmiyordum aslında, albümün en “2015” şarkısı. Sigara kullanmadığım halde dinlerken bir sigara yakıp pencere önünde üşümek istiyorum. İlk dinlediğimde de çok sevmiştim, favorim hala bu şarkı.

Bugünlerde Bir Şey Var, alıştığımız Can Güngör şarkılarından çok farklı mesela. Sanki Büyük Ev Ablukada dinliyormuş gibi hissettiriyor ve bunun nedeni sanırım geri vokal. Lakin geri vokalde kim olduğunu bir türlü çıkaramadım, bu bilgiyi basın bülteninde de bulamadım. Kimi zaman Gülin’in sesine benzetiyorum, akabinde ses Elçin Orçun’un sesine dönüşüyor. İkisinden biri değilse de sesin sahibinden kendisini tanıyamadığım için buradan özür diliyorum. Bugünlerde Bir Şey Var, belki böyle çok sesli bir şarkı olduğu için de farklı şarkıları anımsatmış olabilir bana. Büyük Ev Ablukada demişken, Bartu Küçükçağlayan da Canavar Banavar kimliğiyle Güneşsiz/Sular Dar adlı şarkıda eşlik etmiş Can’a, aynı şarkıda yeni albümü mektuplar‘ın ilk bölümünü bugün dinlediğimiz biricik Nilipek. de var hatta.

Her şarkı hakkında ayrı ayrı yorum yapmayayım ama şunu söyleyebilirim; Can Güngör, yeni albümünde Silik Düşler’de yarattığı çizginin dışına çıkmış. Şaşırtan ve ilk dinleyişte “Aa nasıl Can Güngör bu?” diyebileceğiniz parçalar var. Her ne kadar kişisel olarak değişime karşı olsam da müzisyenlerin böyle bir yol izlemesini anlayabiliyorum. Zira “sürekli aynı şeyi yapıyorum” düşüncesi insanı yiyip bitirir bir noktada. Sonuç olarak dinledikçe daha çok oturacak bir albüm benim için Sular Dar. 5 yıl sonra Can Güngör’ün sesini 1 saat 11 dakika boyunca duyabilmek bile sevindirici.

15 şarkıdan oluşan Sular Dar’da, ilk albümde olduğu gibi prodüktör/aranjör koltuğunda yine Can Güngör’ün kendisini görüyoruz. Mikslerini Emre Malikler, Baran Göksu, Umut Çetin ve Can Güngör’ün paylaştığı albümün kayıtlarının tamamı Şen Bakkal Stüdyoları’nda gerçekleşti. Mastering kısmını ise Hollandalı ses mühendisi Christopher Leary üstlendi. Albümün kapak fotoğrafı ve kolaj çalışması ise Zeynep Özkanca’ya ait.

Bonus olarak albümün ikinci şarkısı Sesini Ver‘in klibi de yayınlandı. Hikayesi Can Güngör’e ait olan Sesini Ver şarkısının stop-motion çekilen klibinde, aşkı hayvan figürleri üzerinden anlatarak aslında sadece iki insan arasında olmayan aşk kavramı evrensel bir boyutta ele alınıyor.

Tags: , , , , , , , , , ,

İlginizi Çekebilir

Nilipek.’in üçüncü albümünün ilk bölümü “mektuplar I” yayında
Kamufle, 19T albümünün üçüncü durağında!

Yazar

Bize Katıl!