BBI YERLİ #72 | “Erdem Erdem”

BBI Yerli

Projenizin adı nedir?

Erdem ERDEM

Projenizin başlangıç tarihi nedir?

05.12.1998

Hangi şehirde yaşıyorsunuz?

İstanbul / Antalya

Projenizde yer alan müzisyenler ve diğer katkı sağlayanlar kimler?

Şimdilik, pek memnun olmasam da, tek tabanca idare ediyorum.

Projenizde yer alan müzisyenlerin geçmişte veya devam eden başka projeleri var mı?

Halihazırda tek kişilik bir uğraş veriyorum. Bu şahsi projemin dışında Dinar Bandosu’nda ve Küçük Mücennep adlı Klasik Türk Müziği icra ettiğimiz bir grupta gitar çalmaktayım.

Grubunuzun tarzı nedir?

Folk, World, Enstrümantal, Saykodelik Türk Müziği.

Projenize benzer müzik grupları/müzisyenler?

Salih Korkut Peker, Akın Eldes, Haddim olmayarak Göksel Baktagir.

Bugüne kadar nerelerde sahne aldınız?

Saçma sapalak yerlerde. Dişe dokunur yerlerde sahne almadım. Saygın sahnelere buradan göz kırpıyorum. 😉

Sahne aldığınız mekanlarda “mental” olarak eksik veya doğru bulduğunuz şeyler nelerdi?

Seçici olmamaları ya da seçiciliklerinin trendlerin boyunduruğunda olması.

Zaten tutan bir akımı kazanca odaklanarak pohpohlayan bir mekandansa, kitlesine yeni girişimleri tanıtan, böylece yeni akımların doğmasına ön ayak olma cesaretini gösteren, bu sorumluluğunun farkında olan mekanları yeğlerim. Kendini bu ikinci kategoride lanse eden ancak temcit pilavı gibi aynı şeyleri ısıtıp ısıtıp sunan, böylece “bağımsız” müziğin de içinin boşaltılmasına vesile olan mekanlara da, aman diyim, dikkat edilmesini salık veririm.

Konserlerinize gelen dinleyici kitleniz “genel olarak” kimlerden oluşuyor? Kitlenizin konserlerden sonraki tepkilerini genellikle neler oluyor?

Batılılaşma ile köklerine dönmenin dengesini sağlayabilen dinleyicilerimle iyi anlaşıyoruz.

Kayıtlarda veya sahnede kendi eserlerinizi mi yoksa uyarlama (cover) eserleri mi seslendiriyorsunuz?

Beste, Uyarlama (cover)

Yayınlanmış “albüm”, “kısa çalar”, “tekli”leriniz var mı?

Waterbending Nihavend.

Projenizde yer alan eserler “tasarım” olarak neyi ifade ediyor?

“Türk Müziği” olarak andığımız janrlar toplamını (bunu, Türk Halk Müziğini, Klasik Türk Müziğini, Arabeski, Fanteziyi vs. kapsayacak şekilde kullanıyorum), dünyanın çağdaş imkanlarıyla yorumlamaya çabalıyorum.

Antropoloji ve Etnografi eğitimimin de katkısıyla, tüm toplumların müziklerini birer kültür ögesi olarak ele almayı ve müziğin “entertainment” kısmından evvel kültürel tarafıyla haşır neşir olmayı yeğliyorum.

Nihayetinde, benim müziğim, içerik olarak daha yerli, üslup olarak daha batılı, anlayış olarak dünyalı, ağırlıkla gitar üzerine inşa edilmekte olan, bugüne dek kafama dolmuş olan sadalar çorbasından ister istemez damıttığım seslerden ibarettir.

Uyarlama (cover) eserler hakkında ne düşünüyorsunuz?

Genellikle saz eserleri, sirtolar, longalar, oyun havaları, saz semaileri tercih ediyorum. Üstelik bunlar sıklıkla 70 yılı aşkın süre önce üretilmiş oldukları için telif konusunda da sıkıntı çıkarmayan eserler. 😀 Hem de bu eserler üzerine kafa patlatmak, ustaların açtıkları yollardan yürümenin, feyz almanın bir yolu.

Yayınlanmış veya yayınlamaya hazır kayıtlarınızı nerelerde gerçekleştirdiniz?

Hepsini kendi derme çatma ev stüdyomda gerçekleştiriyorum.

Miks ve mastering için kimlerle çalışıyorsunuz?

Waterbending Nihavend’in remaster işlemini değerli dostum Durali Çakır gerçekleştirdi. O da proje dosyası ve kanal kayıtları yitirilmiş bir işti. Deneme masterı masterlandı yani 😀 Bunun dışında kimseyle çalışma şansım olmadı. En eksik yanlarımdan birinin bu olduğunu düşünüyorum.

Provalarınız için kendinize ait bir çalışma ortamınız var mı? Çalışmalarınızı ne kadar sıklıkla sürdürüyorsunuz?

Hem yatak odam, hem stüdyom olan salonumda yaşamsal aktivitelerimin çoğunu gerçekleştiriyorum. Buna provalar, kayıtlar da dahil.

Müzik dışında sorumluluklarımın yoğunlaştığı dönemler hariç, hemen her gün bir şeylerin ucundan tutuyorum.

Prova ve kayıt stüdyoları hakkında ne düşünüyorsunuz?

Çok güzelleri de var, leş gibi olanları da… Çalışanları çok cana yakın olanları da var, insanlıktan nasibini almamış olanları da…

Eserlerinizi hangi platformlarda yayınlıyorsunuz? Bu platformların eksileri ve artıları nelerdir?

Spotify, iTunes gibi popüler dijital platformlarda, insanların alışkanlıkları erişilebilirlikle yakından ilişkili olduğu için YouTube’da ve müzikal seyir defterim olarak gördüğüm Soundcloud hesabımda yayınlıyorum.

Artısı; bu işler eskiye nazaran daha kolay. Eksisi; erişilebilirlik konusunda parayı veren düdüğü çalıyor. Erişilebilirlik, sizin müziğinizin, donanımınızın, duruşunuzun, tavrınızın gittikçe daha da önüne geçen bir parametre haline geldi. Sosyal, kültürel, maddi sermayeniz, akıbetinizi, ürettiğiniz eserden daha fazla belirliyor. Kimleri tanıdığınız, kimleri yağladığınız yaptığınız işten daha önemli hale gelmiş durumda.

Projenize ilişkin “olumlu” ve “olumsuz” bulduğunu şeyler nelerdir?

Yalnız olmak hem hoş hem sıkıcı, yer yer bunaltıcı. Umarım bir gün müziğimi paylaşabileceğim paydaşlara erişirim.

Mix ve master işlerinden çok anlamıyorum. Çalgı tarafı daha ağır basan bir müzik insanıyım. Müzik prodüksiyonundan daha iyi anlasam daha olumlu sonuçları olurdu; fakat bu kez de başka yanlarım eksik kalacaktı sanırım.

Kısa ve uzun vadeli hedefleriniz nelerdir?

Daha çok bestemi düzenleyip kaydedebilmek. Açık fikirli müzisyenlerle tanışmak. Müzik ekseninde hoş beş etmek, meşk etmek. Daha çok müzisyenle çalmak.

Müzik dışında aktif olarak devam ettirdiğiniz mesleğiniz var mı? Devam eden rutin hayatınız ve müzik hayatınız arasındaki dengeyi kısaca anlatabilir misiniz?

Uzatmalı Antropoloji eğitimime devam ediyorum. Müziğimi hakiki yollardan besleyen ve müzik dahil hayata dair anlam dünyama zemin hazırlayan, diğer taraftan müziğe ayıracağım vakti en çok çalan, ana uğraşım, başımın tatlı belası Antropoloji.

Projenize ait sosyal medya hesapları nelerdir?

instagram.com/erdemerdemmuzik

soundcloud.com/erdemefendi

Dinleyiciler, mekanlar veya organizatörler size nerelerden ulaşabilir ve kiminle iletişime geçebilir?

Sosyal medya hesaplarımdan ve mail adresimden: erdemerdem90@gmail.com

 

Tags: , ,

İlginizi Çekebilir

Büyük Ev Ablukada İlk Video Klibini Yayınladı
She Past Away’in yeni videosu Soluk, derin bir nefes aldırıyor!

Yazar

Bize Katıl!