BBI YERLİ #57 | “KOZMİK YIKIM”

BBI Yerli

Projenizin adı nedir?

Kozmik Yıkım

Projenizin başlangıç tarihi nedir?

01.06.2016

Hangi şehirde yaşıyorsunuz?

İstanbul

Projenizde yer alan müzisyenler ve diğer katkı sağlayanlar kimler?

Ozan Çam – Gitar/Vokal

Ali Cem Öztürk – Bas/Back

Fırat Can Yılmaz – Davul

Projenizde yer alan müzisyenlerin geçmişte veya devam eden başka projeleri var mı?

Daha önce aynı kadroyla ‘Madde ve Mana’ isimli farklı bir grubumuz vardı. Grup içindeki görevler daha farklıydı. Ama bu sıralar Kozmik Yıkım dışında Ali Cem ve benim (O.Ç.) kendi başımıza yaptığımız solo kayıtlarımız oluyor, sağdan soldan onları yayınlıyoruz.

Grubunuzun tarzı nedir?

Alternative Rock, Rock, Alternatif Punk

Projenize benzer müzik grupları/müzisyenler?

Bilmiyorum. Belki Thee Oh Sees olabilir.

Bugüne kadar nerelerde sahne aldınız?

Bolca Peyote Nevizade, Karga, Salon İKSV, Burgazada Cennet Bahçesi/Neucomers, Vibe of Sanayi/Maslak Oto Sanayi.

Sahne aldığınız mekanlarda “mental” olarak eksik veya doğru bulduğunuz şeyler nelerdi?

Eksikler: Böyle ortamlarda güler yüzlü insanlarla karşılaşmak zor oluyor. Birçok şeyin fazla üzerinde durulmadan yapıldığına inanıyorum. Tabii tüm mekanları bir tutmak mümkün değil fakat bulabildiğim artılar çok az. Karga’da çok sevgi dolu karşılandığımızı hatırlıyorum. <3

Sahne aldığınız mekanlarda “teknik” olarak eksik veya doğru bulduğunuz şeyler nelerdi?

Eksileri: Neredeyse tüm konserlerde bir şeyleri duyamadan çalıyoruz falan ama bu tür sorunları pek önemsediğimizi düşünmüyorum. Grup olarak artıları: Her şey gayet düz ve normal.

Organizasyonlara ilişkin eksik veya doğru bulduğunuz şeyler nelerdir?

Ponza grubunun vokali olan Güneş tarafından butik bir garaj partisi diyebileceğimiz ‘Vibe of Sanayi’ yapıldı birkaç ay önce. Orada kesinlikle bu tür bağımsız olayların çok daha fazla gerçekleşmesini istemeye başladım. Sesi bile kendimiz ayarladığımız, stüdyo-garaj karışımı bir ortamda çok klas ve tatlı bir etkinlik düzenledi. Bunun bir parçası olmak çok mutlu etti beni gerçekten.

Daha önce festivallerde yer aldınız mı? Bu deneyimlerinizi kısaca anlatır mısınız?

En son Byzantion’ın düzenlediği Burgazada-Neucomers’ta çaldık. Genç panklar ile çok güzel bir sevgi bağı kurduk. <3

Konserlerinize gelen dinleyici kitleniz “genel olarak” kimlerden oluşuyor? Kitlenizin konserlerden sonraki tepkilerini genellikle neler oluyor?

Genelde kendi arkadaş çevremiz ve samimi olduğumuz grupların oluşturduğu tayfalar dinliyor. Müziğin içinde olan insanların bizi izlemesi hoşumuza gidiyor açıkçası. Bu iki tarafı da rahatlatan bir şey.

Sahne aldığınız yerlerden bir ücret alıyor musunuz? Aldığınız ücrete ek olarak size sağlanan yan haklar nelerdir?

Son birkaç konserdir ücret almıyoruz ama bahsettiğim küçük samimi ortamlarda böyle bir ücretten bahsedilmesi bile saçma zaten. Böyle ortamlarda çalarken bu beni rahatsız etmiyor. Bar gibi mekanlarda yapılan muamele de belli zaten. O yüzden pek bir şey söylememe gerek yok herhalde.

Kayıtlarda veya sahnede kendi eserlerinizi mi yoksa uyarlama (cover) eserleri mi seslendiriyorsunuz?

Beste, Uyarlama (cover)

Yayınlanmış “albüm”, “kısa çalar”, “tekli”leriniz var mı?

2016 Eylül’de kaydettiğimiz ‘Semt, Drugs & Rock’n’Roll’ adında bir albümümüz var. Daha önceden birlikte uzun süre çaldığımız için, bu albümün kayıtlarına başladığımız zamanı grubun kuruluşu kabul ediyoruz. Şu anda da ikinci albümün kayıtlarına başlamış durumdayız.

Projenizde yer alan eserler “tasarım” olarak neyi ifade ediyor?

Yapılabilecek en default rock müziği yapmaya çalışıyoruz. Dümdüz rock. Sade ve pis.

Uyarlama (cover) eserler hakkında ne düşünüyorsunuz?

Cover parçalar çalmayı seviyoruz. Ben özellikle sevdiğim için birkaç tane The Cure şarkısı çalabiliyoruz bazen. Bunun dışında insanların pek de sahnede duymaya alışık olmadığı bunalımlar, The Weeds gibi grupların şarkılarını çalıyoruz. Severek dinlediğim bir şarkıyı sahnede çalmak farklı bir eğlence. Cover çalmanın sıkıntılı bir şey olduğunu düşünmüyorum.

Yayınlanmış veya yayınlamaya hazır kayıtlarınızı nerelerde gerçekleştirdiniz?

Tamamını evde gerçekletirdik. İkinci albüm için farklı planlarımız vardı. Son günlerde gelişen bazı olaylardan sonra onu da evde bağımsız bir şekilde yapmaya karar verdik.

Kayıt öncesi ve kayıt deneyimlerinizden bahseder misiniz?

İlk albümde olaylar biraz hızlı gelişti. Eski şarkıları toplayıp yeni birkaç şey ekleyip kaydetmiş bulunduk. Fakat ikinci albümde demo kayıt topladığımız bir süreçten sonra albümün esas kayıtlarına girmeye karar verdik. Şayet öyle de oldu, son düzlükteyiz.

Miks ve mastering için kimlerle çalışıyorsunuz?

Tüm kayıt sürecinde sadece grup elemanları çalışıyor.

Provalarınız için kendinize ait bir çalışma ortamınız var mı? Çalışmalarınızı ne kadar sıklıkla sürdürüyorsunuz?

Yakınlarda arkadaşlarımızın güzel bir stüdyosu var. Biz de, hepimiz neredeyse aynı mahallede oturduğumuz için orada takılıyoruz. Kafamıza estiği zaman girip çalıyoruz. Belli bir rutini yok.

Prova ve kayıt stüdyoları hakkında ne düşünüyorsunuz?

Güzeller.

Eserlerinizi hangi platformlarda yayınlıyorsunuz? Bu platformların eksileri ve artıları nelerdir?

Herkesin ulaşabilmesi için öncelikle Bandcamp’e ücretsiz olarak yükleme taraftarıyız. Onun haricinde onlayn bir distrübütör şirket ile neredeyse tüm dijital platformlara yayıyoruz kayıtlarımızı. Spotify, iTunes, saçma sapan rus Torrent sitelerinde bile var.

Projenize ilişkin “olumlu” ve “olumsuz” bulduğunu şeyler nelerdir?

Müzik yaparken kasmıyor olmak beni çok rahatlatıyor. Grupça kasmıyoruz. Her şey içimizden geldiği gibi gelişiyor; hem canlı performanslar hem kayıtlar. Böyle şeyleri bağımsız ve kendi kendimize yapabilmek en çok hoşuma giden şeylerden biri.

Kısa ve uzun vadeli hedefleriniz nelerdir?

Bilmem. Biz durmadan üretmeye devam ediyoruz. İlerisi için ben de meraklıyım.

Müzik yarışmaları hakkında ne düşünüyorsunuz? Katıldığınız bir müzik yarışması ve elde ettiğiniz bir derece var mı?

Hiç katılmadık. Müzik yarışmalarını saçma buluyoruz.

Müzik basını (dijital ve basılı) hakkında ne düşünüyorsunuz?

Bana kalırsa Türkiye’deki onlayn müzik kaynakları gayet güzel. Yeraltı gruplar ve sanatçılar hakkında bile kolayca bilgi bulmak mümkün. Gayet sık ve düzenli güzel yayınlar yapan da bir sürü site, sayfa var. Basılı yayın hakkında bir fikrim yok. Genelde pop kültürüne hitap ettiklerini düşünüyorum.

Sırasıyla, Dinleyici – Mekanlar – Organizatörler – Müzisyenler ve Diğer kişi/kişilerden beklentileriniz nelerdir?

Dinleyicilerin eğlenmesi belki de en güzel şey çalarken. Eğleniyorlar da… Bu açıdan mutluyum. Hep eğlenmeye devam etsinler. Mekanlar ve organizatörler hakkındaki beklentilerim de yıllar içinde tüketildi, bir beklentim yok.

Müzik dışında aktif olarak devam ettirdiğiniz mesleğiniz var mı? Devam eden rutin hayatınız ve müzik hayatınız arasındaki dengeyi kısaca anlatabilir misiniz?

Grubumuzda bir mühendis, bir mühendis adayı, bir de kira yiyen bulunuyor. Bu yüzden bu denge olayında en çok canı yanan mühendislik yapan Ali Cem oluyor. Ama ruhu rakınrol olduğu için altından kalkıyor her şekil. <3

Projenize ait sosyal medya hesapları nelerdir?

facebook.com/kozmikyikim
instagram.com/kozmikyikim
twitter.com/kozmikyikim
kozmikyikim.bandcamp.com

Dinleyiciler, mekanlar veya organizatörler size nerelerden ulaşabilir ve kiminle iletişime geçebilir?

Facebook sayfasında onlaynız.

Kendinize sormak istediğiniz bir soru var mı? Cevabıyla birlikte paylaşabilir misiniz?

“Dünya rock müzik piyasası için fazla seksi değil misiniz?”
-Evet öyleyiz.

– – –

Müzik projenizle Bir Baba Indie Yerli projesine katılmak için linkteki yazıyı okumanız yeterli. 

www.birbabaindie.com/?p=7491

Tags: ,

İlginizi Çekebilir

Bir Baba Indie #31 – “Salon İKSV” @ Radyo Kanyon
İşe Sırıtarak Gitmek: Sağ Olasın Jens Lekman!

Yazar

Bize Katıl!