BBI YERLİ #54 | “ENDLESS BUZZ”

BBI Yerli

Projenizin adı nedir?

Endless Buzz

Projenizin başlangıç tarihi nedir?

28.10.2016

Hangi şehirde yaşıyorsunuz?

İstanbul

Projenizde yer alan müzisyenler ve diğer katkı sağlayanlar kimler?

Ozan Kaan Sadıklar – Vokal, Ritim Gitar
Berkhan Kandur – Gitar, Back Vokal
Can Ulaş – Bas Gitar
Ömer Uçak – Davul

Grubunuzun tarzı nedir?

Grunge, Punk

Projenize benzer müzik grupları/müzisyenler?

Nirvana , Sex Pistols , Pearl Jam , Soundgarden , Alice in Chains , Red Hot Chili Peppers

Bugüne kadar nerelerde sahne aldınız?

Shaft Bar , Caravan Rock Bar , Dorock , Sokak Bar , Woodstock Bar , Red Rock Bar , Taksim Tramvay Sahne

Sahne aldığınız mekanlarda “mental” olarak eksik veya doğru bulduğunuz şeyler nelerdi?

Eksikler:

– Müzisyenlerden müşteri getirmesinin beklenmesi

– Ücretlerin eksik veya hiç verilmemesi

– Kalite sağlanmasına hiç önem gösterilmemes

Artılar:

– Gruplara canlı performans fırsatı tanınması

Sahne aldığınız mekanlarda “teknik” olarak eksik veya doğru bulduğunuz şeyler nelerdi?

Eksikler:

– Davul parçalarının bir çok sahnede bulunmaması ve gruplardan istenmesi
– Tonmaister’ların yeterince ilgilenmemesi ve bazı mekanlarda hiç olmaması
– Monitörlerin , mikrofonların, kabloların eskimiş veya bozuk olması

Artılar:

– Ekipmanların doğru yerlerde konumlandırılması

Organizasyonlara ilişkin eksik veya doğru bulduğunuz şeyler nelerdir?

– Mekanların bilet fiyatlarını tamamen kendi menfaatlerine uygun olarak ayarlaması

– Bazı organizatörlerin grupların kazandığını kendi alması

– Konser veren grupların anlaşmanın dışında uzun süre sahnede tutulmak istenmesi 

Konserlerinize gelen dinleyici kitleniz “genel olarak” kimlerden oluşuyor? Kitlenizin konserlerden sonraki tepkilerini genellikle neler oluyor?

Dinleyici kitlemiz benzer tarzda müzik yapan diğer grup üyeleri, arkadaş çevremiz ve 90’lar rock müziğini seven genç kitle.
Aldığımız tepkiler genellikle olumlu olup iyi vakit geçirdiklerine dair tepkiler alıyoruz.

Sahne aldığınız yerlerden bir ücret alıyor musunuz? Aldığınız ücrete ek olarak size sağlanan yan haklar nelerdir?

Aldığımız ücretler genellikle komik rakamlar oluyor ve grup üyelerine verilen içecek hakkı pek çok mekanda grup üyesi sayısına, o gece kaç grup sahne alacağına göre şekilleniyor.Hatta bazı mekanlarda grup üyelerinden oldukça fazla ücret alıyorlar.

Kayıtlarda veya sahnede kendi eserlerinizi mi yoksa uyarlama (cover) eserleri mi seslendiriyorsunuz?

Beste, Uyarlama (cover)

Yayınlanmış “albüm”, “kısa çalar”, “tekli”leriniz var mı?

Temmuz 2017 tarihinde Feel The Ozone isimli teklimizi yayınladık.

Projenizde yer alan eserler “tasarım” olarak neyi ifade ediyor?

Tasarım olarak grubumuz 90’lar Grunge ve Punk müziğini yansıtıyor. Günümüze göre daha “kirli” bir müzik yapıyoruz. Sözlerimizde daha çok karamsarlık, dışlanmışlık, öfke kısacası bize bu dünyanın hissettirdiklerini konu alıyoruz.

Uyarlama (cover) eserler hakkında ne düşünüyorsunuz?

Beste grubu olarak sahne almak istediğimizde mekanların bizden kendi dinleyicimizi getirmemizi talep ediyor. Buradaki sorun kendi dinleyicimizin zaten bizi takip etmesi yaptıklarımızı bilmesi, o sahnelere çıkma amacımızın daha çok insana ulaşma isteğimizden kaynaklandığını anlayamamaları.

Yayınlanmış veya yayınlamaya hazır kayıtlarınızı nerelerde gerçekleştirdiniz?

Düzenli olarak gittiğimiz Stüdyo Dodo’da gerçekleştirdik.

Kayıt öncesi ve kayıt deneyimlerinizden bahseder misiniz?

Kendimizi bir süre için eve kapatıp sadece müziğimizle ilgileniyoruz.Sonra kayıt aşaması için stüdyoya giriyoruz.

Miks ve mastering için kimlerle çalışıyorsunuz?

Stüdyo Dodo ile çalışıyoruz. Kendi evimiz gibi hissediyoruz.

Provalarınız için kendinize ait bir çalışma ortamınız var mı? Çalışmalarınızı ne kadar sıklıkla sürdürüyorsunuz?

Çalışma ortamımız genellikle grup üyelerinden birinin evi oluyor. Grup olarak haftada en az 1 kere bunu gerçekleştiriyoruz.

Prova ve kayıt stüdyoları hakkında ne düşünüyorsunuz?

Prova konusunda değil ama kayıt konusunda bütçe ayırması bazen oldukça güç oluyor. Bizim gittiğimiz stüdyoda oldukça ilgi görüyoruz. Teknik ekipman olarak memnunuz.

Eserlerinizi hangi platformlarda yayınlıyorsunuz? Bu platformların eksileri ve artıları nelerdir?

Youtube ve Facebook sayfamızda yayınlıyoruz.

Projenize ilişkin “olumlu” ve “olumsuz” bulduğunu şeyler nelerdir?

Olumlu bulduğumuz şeyler gruptaki herkesin müziğe oldukça ilgi duyması ve bunun için fedakarlıkta bulunması diyebiliriz.
Olumsuz olarak da hayat şartlarının bazen bizleri müzikten uzaklaştırdığı durumları yaşayabilmemiz.

Kısa ve uzun vadeli hedefleriniz nelerdir?

Kısa vadede hedefimiz bir albüm çıkarıp bunu yayınlayabilmek. Uzun vadede ise güzel sahnelerde pek çok insana kendi şarkılarımızı ulaştırabilmek.

Müzik yarışmaları hakkında ne düşünüyorsunuz? Katıldığınız bir müzik yarışması ve elde ettiğiniz bir derece var mı?

Yarışmalara sıcak bakıyoruz ancak uygun bir yarışma bulmak oldukça zor.

Müzik basını (dijital ve basılı) hakkında ne düşünüyorsunuz?

Açıkcası bu konuda hiç destek gördüğümüz söylenemez. 

Müzik dışında aktif olarak devam ettirdiğiniz mesleğiniz var mı? Devam eden rutin hayatınız ve müzik hayatınız arasındaki dengeyi kısaca anlatabilir misiniz?

Grup üyelerinin hiç biri çalışmıyor, başka bir işle meşgul değil. Böylece müziğe daha fazla vakit ayırabiliyoruz ancak ekonomik olarak bu durum bizi zorluyor.

Projenize ait sosyal medya hesapları nelerdir?

Facebook – www.facebook.com/endlessbuzz
Youtube – www.youtube.com/channel/UCfE_dGImqpsWQB76DYwW4kA
Instagram – www.instagram.com/endlessbuzz

Dinleyiciler, mekanlar veya organizatörler size nerelerden ulaşabilir ve kiminle iletişime geçebilir?

Sayfalarımızda iletişim adreslerimiz mevcut.

– – –

Müzik projenizle Bir Baba Indie Yerli projesine katılmak için linkteki yazıyı okumanız yeterli. 

www.birbabaindie.com/?p=7491

Tags: , , , , , ,

İlginizi Çekebilir

Gülşah Erol Polisler Tarafından Darp Edildi
Bir Baba Indie #27 – “Nilüfer Müzik Festivali” @ Radyo Kanyon

Yazar

Bize Katıl!