BBI YERLİ #49 | “TEMİZ İŞ”

BBI YerliYerli Sahne

Projenizin adı nedir?

Temiz İş

Projenizin başlangıç tarihi nedir?

05.05.2015

Hangi şehirde yaşıyorsunuz?

Ankara

Projenizde yer alan müzisyenler ve diğer katkı sağlayanlar kimler?

Melik Haydar Şahin – Vokal
Oytun Bahçekapılı – Gitar
Umut Ege – Gitar
Okan Ata Küçük – Bas Gitar
Türker Soykan – Davul

Bir de bizim eşlerimiz acayip destek ve dahiller. Onlar da:

Melike Sever var mesela, klibimizi çekti, fotoğraflarımızı çekiyor sahnelerde.
Gülçin Kültür Şahin var, bir şarkımızda teyzeyi seslendirdi.
Bade Ege de geri vokallerde destek verdi.

Grubunuzun tarzı nedir?

Alternative Rock, Rock, Progressive Rock

Projenize benzer müzik grupları/müzisyenler?

Bilemedik. Dinleyenler benzetsin bize de söylesin 🙂

Bugüne kadar nerelerde sahne aldınız?

Noxus (Ankara), Voodoo Blues (Ankara)

Sahne aldığınız mekanlarda “Mental” olarak eksik veya doğru bulduğunuz şeyler nelerdi?

Eksikler: Mekan sahipleri haliyle kazanç odaklı yaklaşıyorlar. Bunu yaparken müzik kalitesinden ödün verdikleri oluyor. Bu kadar kazanç odaklı olmalarına rağmen mekan ses sistemine yatırım yapmamakta ısrarcılar.

Artılar: Bizi tanımadıkları halde şans verdiler, sağ olsunlar.

Sahne aldığınız mekanlarda “Teknik” olarak eksik veya doğru bulduğunuz şeyler nelerdi?

Bu mekandan mekana değişiyor. Sahneye çıkmak üzereyken gitarların mikrofonlanmayacağını öğrendiğimiz de oldu, çiçek gibi sound check yapan da oldu.

Konserlerinize gelen dinleyici kitleniz “genel olarak” kimlerden oluşuyor? Kitlenizin konserlerden sonraki tepkilerini genellikle neler oluyor?

Ankara’da son zamanlarda canlı müzik mekanları eğlenme ve dans odaklı dinleyicilerle doluyor. Müzik kalitesi ve müzisyenin başarısı çok daha geri planda. Biz de mekana gelenlerden bizimle aynı potada olanları yakalamaya çalışıyoruz. Gelenler genellikle şaşırıyor. “Abi besteler çok iyiymiş, oradan yürüsenize” yorumları ağırlıkta.

Sahne aldığınız yerlerden bir ücret alıyor musunuz? Aldığınız ücrete ek olarak size sağlanan yan haklar nelerdir?

Verdiklerimizin karşılığını almaktan o kadar uzağız ki artık kovalamıyoruz bile. Aldığımız eve dönüş için taksi parasını karşılıyor. Bir de üstüne yarım kilo yoğurt falan anca.

Kayıtlarda veya sahnede kendi eserlerinizi mi yoksa uyarlama (cover) eserleri mi seslendiriyorsunuz?

Beste, Uyarlama (cover)

Yayınlanmış “albüm”, “kısa çalar”, “tekli”leriniz var mı?

2017 Şubat – Temiz İş (kısa çalar)
Siftahımız kendisi. 3 şarkıdan oluşmakta. Neden 3? Paramız 3’e yetti de ondan.

Projenizde yer alan eserler “tasarım” olarak neyi ifade ediyor?

Sanatın her türlüsüne can kurban. Bizim elimizden de müzik geliyor, varımızı yoğumuzu ona adıyoruz. Bize dert olan her şeyi konu ediniyoruz. Asıl olan burada dert veya fikir. Her şarkının yapım süreci bir dert, bir sevinç ya da bir fikirle başlıyor. Sonra oradan bazen bir söze bazen bir ezgiye dönüşüyor. Bir yerden sonra hepsi katman katman birbirini besleyerek ilerliyor ve giderek kendi karakteri oluşuyor. Biz de bu karakteri yakalamaya çalışıyoruz. Bazen şarkıyı kendimize uyduruyoruz bazen o bizi kendine uyduruyor. Bu yüzden müziğimiz kalıplara uymayı dert etmiyor. Her şarkı kendi kalıbını oluşturuyor. Bu süreçte bizim için mühim olan içtenliği korumak. Ne istediğini, ne anlatmak istediğini unutmamak.

Sound olarak şimdilik klasik rock bileşenlerini kullanıyoruz: Çift gitar, bas, davul ve vokal. Daha fazlasını şimdilik fazla işin içine katmadan ilerlemeye çalışıyoruz zira bir yandan içimizdeki yaşlı metalci hala nefes alıyor.

Çok sesliliği seviyoruz. Örneğin Ukde’de pişmanlığı anlatırken bas gitar geçmişe bağımlı bir melodide giderken, bir gitar acıyı, diğer gitar unutma isteğini anlatıyor. Çok seslilik güzel çünkü duygular da çok sesli.

Uyarlama (cover) eserler hakkında ne düşünüyorsunuz?

Müzik biraz da alışkanlık meselesi. Dolayısıyla insanlar hele ki bu tüketim manyağı çağda yeniye kafa yormaya üşeniyor. Daha önce duymadığı bir şeyi duymaktansa bildiği bir şey arıyor insanlar. Velhasıl, seyirciler kaçıp gitmesinler diye cover da çalıyoruz. Ha severek çaldıklarımız da yok değil tabi, ama genel olarak amaç bu.

Yayınlanmış veya yayınlamaya hazır kayıtlarınızı nerelerde gerçekleştirdiniz?

Taze çıkardığımızı kısa çaları ÇSM Stüdyosu’nda kaydettik. Yayınlanmamış olanları evde kaydediyoruz. Zaten üzerinde çalışabilmek için evde kayıt şart bizim için. Davulları ya vst ile hallediyoruz ya da internet üzerinden ulaştığımız session drummer’lara çaldırıyoruz.

Kayıt öncesi ve kayıt deneyimlerinizden bahseder misiniz?

Evde yaptığımız çalışmalarda neredeyse bütün ayrıntılarıyla, sound kararlarından enstrümanların tek tek her bir notasına kadar her şeyi belirliyoruz zaten. Stüdyo kaydına fazla bir iş kalmıyor.

Miks ve mastering için kimlerle çalışıyorsunuz?

Paramız yetmedi efendim mastering’e. Kayıt yapan stüdyo bir miktar destek verdi elbette. Gel gelelim mastering bambaşka bir uzmanlık alanı.

Provalarınız için kendinize ait bir çalışma ortamınız var mı? Çalışmalarınızı ne kadar sıklıkla sürdürüyorsunuz?

Genelde stüdyolarda prova alıyoruz. Beste ve sound çalışmaları için ev ortamında buluşuyoruz. Sıklığı çok sık. Hep birlikteyiz.

Prova ve kayıt stüdyoları hakkında ne düşünüyorsunuz?

Allah başımızdan eksik etmesin.

Eserlerinizi hangi platformlarda yayınlıyorsunuz? Bu platformların eksileri ve artıları nelerdir?

Youtube, Spotify, SoundCloud, Bandcamp, iTunes.
Eksiler: Garibana gelir yok.
Artılar: Garibanlar da yer bulabiliyor.

Projenize ilişkin “olumlu” ve “olumsuz” bulduğunu şeyler nelerdir?

Olumlu: Bizim kaçışımız bu grup. Hayat çok kötü. Hep söylüyoruz: Kirli işlerden bıktık.
Olumsuz:
Reklam işleri çok can sıkıcı. Bu sebepten ötürü bizi bu kadar mutlu eden bir şey bile zaman zaman can sıkabiliyor.

Kısa ve uzun vadeli hedefleriniz nelerdir?

Diğer bestelerimizin de profesyonel kayıtlarını yapmak istiyoruz. Öncesinde evde hazırladığımız kayıtları demo olarak yayınlayacağız. Önümüzdeki bahar ve yaz aylarında elimizden geldiğince festivallere katılarak ve konserler vererek şarkılarımızı paylaşmak istiyoruz.

Müzik yarışmaları hakkında ne düşünüyorsunuz? Katıldığınız bir müzik yarışması ve elde ettiğiniz bir derece var mı?

O Ses vb. işlerin müzikle ve bizimle ilgisi yok. Beste yarışması olabilir ama bu konuda belirli bir planımız yok şu anda.

Müzik basını (dijital ve basılı) hakkında ne düşünüyorsunuz?

İşin bu kısımlarına yeni giriyoruz. Bakıp göreceğiz. Şimdi ne desek yalan olur.

Sırasıyla, Dinleyici – Mekanlar – Organizatörler – Müzisyenler ve Diğer kişi/kişilerden beklentileriniz nelerdir?

Dinleyiciler: Okuyun, dinleyin, önem verin. Karşınızdaki sanat eseri ne olursa olsun derinine inince aldığınız tat bambaşka. İnsanları da dinleyin. Önyargıyı basıp geçmeyin. Her insanda bambaşka deryalar var.

Dinleyici bilinçli olursa mekanlar, organizatörler ve müzisyenler ona göre şekil alır zaten.

Müzik dışında aktif olarak devam ettirdiğiniz mesleğiniz var mı? Devam eden rutin hayatınız ve müzik hayatınız arasındaki dengeyi kısaca anlatabilir misiniz?

Olmaz mı? İnşaat mühendisi, kamu çalışanı, finans uzmanı, öğrenci. Şirketlerin çaldığı hayatımızdan dişimizi tırnağımıza katarak kendimize ayırabildiğimiz zamanımızı müziğe veriyoruz. Adeta bir karakter bölünmesi içinde yaşıyoruz. Müzikle yarattığımız hayalimizdeki dünyaya tüm gücümüzle tutunuyoruz.

Projenize ait sosyal medya hesapları nelerdir?

facebook.com/temizisband
instagram.com/temizisband
soundcloud.com/temizisband
temizis.bandcamp.com
youtube.com/channel/temizisband

Dinleyiciler, mekanlar veya organizatörler size nerelerden ulaşabilir ve kiminle iletişime geçebilir?

temizisband@gmail.com
Melik Haydar Şahin : 0506 543 33 00

Tags: , , , , ,

İlginizi Çekebilir

Gevende’nin uzun süredir beklenen albümü “Kırınardı” yayında
Hedonutopia’dan ilk video klip geldi: “Maymun Kral”

Yazar

Bize Katıl!